• kareldn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
beste tweakers,

Ik heb sbs 2003 draaien en ook de exchange server 2003.

Ik kan outlook web acces benaderen via https://ipadres/exchange. (waar "ipadres" uiteraard een echt ip adres is)

Ik ben ook eigenaar van een .be domeinnaam bij skynet.

Nu zou ik graag mijn exchange server willen benaderen via een url "exchange.mijndomein.be" in plaats van het IP adres van buiten te moeten leren.

Hoe kan ik dit gedaan krijgen ? :?

Alvast bedankt voor je hulp!

Karel

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je moet vragen aan Skynet (beheerder van je domeinnaam) om de juiste forwarding in te stellen. ¨
Vermeldt erbij wat je wilt bereiken (OWA) en welk intern IP-adres je server heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door fonzamundo op 13-06-2009 11:52 ]

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
fonzamundo schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:49:
Je moet vragen aan Skynet (beheerder van je domeinnaam) om de juiste forwarding in te stellen. ¨
Vermeldt erbij wat je wilt bereiken (OWA) en welk intern IP-adres je server heeft.
Intern Ip adres heeft skynet niks mee te maken. Je moet de forwarding in je modem instellen. En een DNS record bij skynet naar je externe ip. Het ip wat je niet wilt leren

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een beetje inzet mag wel hoor. Dat het exhange is maakt niet zo bar veel uit.
Zorg dat je een A record hebt met bijv. de naam exchange.domein.be en laat deze verwijzen naar je public IP adres.
Vervolgens evt. nog een interne port forward aanzetten (en evt. je IIS aanpassen - afhankelijk van de huidige configuratie) en klaar ben je.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.