Toon posts:

Nieuw moederbord geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2dehands moederbord overgenomen alleen is het probleem nu dat ik geen beeld heb. Wat ik al heb geprobeerd:

Uitelkaar halen en weer in elkaar zetten van de pc.
CMOS batterij eruit
Bios reset jumpertje overgezet en terug
Hangen en opstartproblemen topic doorgelezen
Op google gezocht naar: no signal Asus M2N-e
1 bankje geheugen
Geen cd/dvd/hdd/floppy

Maar zonder resultaat. Ik heb helaas even geen andere videokaart om te testen dus kan ik dit ook niet doen.

Specs:

Asus M2N-E
XFX 8800GT
4GB A-data gamers edition 800-Mhz
2x250GB Hdd
AMD 4600+ X2

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen want na meer dan 6 uur kl*ten kom ik er niet meer uit.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
zou een defecte PCI poort kunnen zijn of iets dergelijks, heb je een andere poort waar je de videokaart in kan pluggen?
zit er onboard video op dat mobo dat je kan proberen?

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 13-06-2009 10:46 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:46:
zou een defecte PCI poort kunnen zijn of iets dergelijks, heb je een andere poort waar je de videokaart in kan pluggen?
zit er onboard video op dat mobo dat je kan proberen?
Hij zit in een pci-e poort. En ik kan de videokaart niet in een ander slot proberen omdat het geen SLI versie is.

Ook zit er geen onboard video op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een pci videokaartje kunnen proberen maar ook daarmee krijg ik er geen beeld uit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door. Je zegt wel dat je hem helemaal hebt doorgenomen, maar ik mis nog veel stappen in je topicstart van wat het resultaat ervan was.
Test de kaart eens in een ander slot (waarom zou dat niet kunnen omdat het geen SLI versie is :?) en test je hardware eens in een ander systeem om te achterhalen waar het probleem zit.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 08:45
Heb je alleen geen beeld?
Voor de rest werkt het bord wel dwz, je hoor een bios beep met opstarten en de fans beginnen te draaien.
De harddisk spint op en begint te booten, dus er is schijfactiviteit.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen bios beep horen omdat er geen speaker opzit ofdis aangesloten. wel hoor ik een beetje hdd activity en de fans gaan draaien. Het led lampje op het mb brandt groen. Als ik de pc aanzet heb ik helemaal geen beeld dus ook niet dat het lampje op de monitor even op groen springt wel werken zowel de kabel als de monitor want deze heb ik net getest.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je een kat in de zak hebt gekocht of dat er wat mis is gegaan tijdens het transport.
Heb je al contact opgenomen met de verkoper?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
umm .. heb je een 2e computer? dan zou ik eens het volgende avontuur proberen:

* linux live cdtje regelen, bijvoorbeeld een ubuntu cd
* even de cd in een gewone computer stoppen, zodat je weet welke keys je moet drukken om bij een prompt te komen, en zorg dat je dan een ssh server op hebt gestart
* zelfde stappenplan uitvoeren op je computer zonder beeld.
* je computer krijgt wsch een IP via dhcp; dat IP kun je terugvinden in de client list van je dhcp server.
* vanaf je 2e machine ssh je naar je kapotte machine, en draai je 'dmidecode' of 'sudo demidecode' om de info uit je bios te krijgen en gedisplayed op je terminal. dan weet je al wat meer.

als alternatief kun je ergens een 2ehands pci videokaartje kaartje regelen.
edit: last net dat je al pci kaartje hebt geprobeerd.

en ik zou ook eens gaan klagen bij je verkoper, want volgens mij heeft ie je gewoon een citroen verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door DrClaw op 13-06-2009 12:08 ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
DrClaw schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:06:
en ik zou ook eens gaan klagen bij je verkoper, want volgens mij heeft ie je gewoon een citroen verkocht.
Offtopic: wel handig, zo'n citroen op ATX formaat... :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het bovenstaande wel even proberen maar ik heb al geprobeert met een werken pci kaartje en daarmee kreeg ik ook geen beeld. Ik zal ook contact opnemen met de verkopen want ik stond al een beetje raar te kijken dat het jumpertje nog op reset bios stond maar misschien heeft hij dit expres gedaan alvast voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ok iets nieuws. Er is blijkbaar helemaal geen hdd activity en hij wil ook niet opstarten vanaf de cd weet iemand hoe je bij het opstartvolgorde menu komt?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
via het BIOS?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Nee gewoon zo´n menu´tje waar je kan kiezen tussen hdd cd en netwerk. Maar dat heeft eigenlijk ook geen nut omdat hij niets doet. Anders zou hij sowieso wel van de hdd of cd moeten proberen op te starten.

Wel knippert het lampje bij de netwerk nic dus misschien doet hij toch wel iets.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik vrees er toch voor...
Heb je al andere RAM geprobeerd ?
Is de AthlonX2 4600+ al ondersteund vanaf het allereerste BIOS ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook kinston ram geprobeerd dit werkte ook niet. En mijn processor wordt ondersteund vanaf de aller eerste BIOS.

http://support.asus.com/d...-us&model=M2N-E&product=1

http://support.asus.com/c...del=M2N-E&product=1&os=24

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 13:27 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:50
Is je 12v van je voeding nog wel goed?
Want dat zou het gene van de HDD's kunnen verklaren en je 8800 heeft ook wel wat 12v nodig ;)

Verder het extra spanningskabeltje naast je cpu er wel in?
Andere punten uit de hang en opstart FAQ zal ik niet gaan opnoemen om dat je zelf zegt al zegt dat je deze hebt doorlopen.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:32:
Is je 12v van je voeding nog wel goed?
Want dat zou het gene van de HDD's kunnen verklaren en je 8800 heeft ook wel wat 12v nodig ;)

Verder het extra spanningskabeltje naast je cpu er wel in?
Andere punten uit de hang en opstart FAQ zal ik niet gaan opnoemen om dat je zelf zegt al zegt dat je deze hebt doorlopen.
Ja de 12V moet goed zijn het is een 550Wat voeding het is wellicht geen a-merk maar dan nog is het meer dan voldoende. Op de spanningsmeter staat dat hij slechts 122watt verbruikt. Ook is de 12V van de videokaart goed anders gaat hij piepen voor stroom.

Ja het kabeltje voor de cpu zit er ook in anders zou hij helemaal niet opstarten.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:50
Hoe je weet je dan of hij wel door de POST komt als je geen beeld en geen piep geluiden hebt :?
Heb je er trouwens wel weer een batterij in terug gedaan want er staat alleen dat je het jumpertje terug hebt gedaan maar niet de batterij.
Gewoon zonder HDD / DVD opstarten met 1 ram module. Je onboard NIC zit meestal op 5v aangesloten daarom doen die leds het ook. Normaal gesproken zal je usb apparatuur het ook moeten doen (ook 5v ).
Als je dan met je PCI vga kaart geen beeld hebt (kan ff duren ) zal je mobo wel afgeschreven zijn.

tijdens het testen wel je PCI-E kaart eruit natuurlijk

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:50:
Hoe je weet je dan of hij wel door de POST komt als je geen beeld en geen piep geluiden hebt :?
Heb je er trouwens wel weer een batterij in terug gedaan want er staat alleen dat je het jumpertje terug hebt gedaan maar niet de batterij.
Gewoon zonder HDD / DVD opstarten met 1 ram module. Je onboard NIC zit meestal op 5v aangesloten daarom doen die leds het ook. Normaal gesproken zal je usb apparatuur het ook moeten doen (ook 5v ).
Als je dan met je PCI vga kaart geen beeld hebt (kan ff duren ) zal je mobo wel afgeschreven zijn.

tijdens het testen wel je PCI-E kaart eruit natuurlijk
Ik weet niet of hij door de POST heen komt. Natuurlijk heb ik de batterij terug gedaan.

Ik heb ook opgestart met maar 1 ram module en zonden hdd en dvd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens HELEMAAL door. zaken als voeding en moederbord vervangen met je toch zeker doen om eea te kunnen uitsluiten.

En zou je gelieve niet meer binnen 24 uur willen kicken, dat komt vrij asociaal over namelijk. Gebruik de editknop als je nog wat wil toevoegen aan je vorige post.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:25:
Neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens HELEMAAL door. zaken als voeding en moederbord vervangen met je toch zeker doen om eea te kunnen uitsluiten.

En zou je gelieve niet meer binnen 24 uur willen kicken, dat komt vrij asociaal over namelijk. Gebruik de editknop als je nog wat wil toevoegen aan je vorige post.
Sorry voor het kicken.

Ik heb mij hele pc uit elkaar gehaald op mijn bureau gelegd en ben alles nagelopen ook heb ik de processor er opnieuw ingedaan en een andere geheugenbank en nu werkt hij gewoon weer. Raar maar waar.

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 08:45
Mooi dat het nu allemaal werkt
Pagina: 1