Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Telenet] Smallband omzeilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.335 views

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
De meeste Belgen kennen het verhaaltje wel, de meeste Nederlanders ondertussen waarschijnlijk ook maar toch even kort:

Ik heb een abonnement bij Telenet (Expressnet) wat inhoudt dat ik 25GB per maand mag downloaden, dat wel aan erg hoge snelheden. Als je die 25GB overschrijdt heb je twee mogelijkheden; ofwel ga je verder op 'smallband' wat dus betekent lagere snelheid, of je koopt volume bij (€1 per GB 8)7 )

Vroeger was smallband werkelijk de hel, het was trager dan oude inbel verbindingen en viel dus niets mee aan te vangen. Nu zijn de surfsnelheden aanzienlijk verhoogd waardoor het in principe wel leefbaar is geworden. Dit heeft volgens mij te maken met een verhoging van het HTTP trafiek maar dat houdt dan ook in dat filmpjes kijken op youtube, op nieuwssites en dergelijke er nog steeds niet inzit aangezien het enkel over HTTP trafiek gaat.

Nu ik voor de zoveelste keer met smallband geconfronteerd wordt en er gek van wordt dat ik niets kan doen buiten het dag dagelijkse surfen vroeg ik mij af of er geen enkele manier is om dit te omzeilen? Ik ken er zelf niets van maar een noob theorie zou kunnen zijn dat je alles herleidt tot HTTP trafiek? Graag zou ik dus van enkele mensen met meer kennis over deze dingen horen wat hier mogelijk is :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, kan niet. Wat je wilt is vergelijkbaar met 20MB/sec over 100mbit ethernet proppen.

Overigens is 'trafiek' geen woord (of tenminste, het is niet wat je bedoelt.) 'Verkeer' wel. Gekke belgen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
Of je kan upgraden naar Turbonet.
Of je kan meer tussen 24 en 10 uur downloaden, dan telt je verkeer maar voor de helft mee

• Renegade!
pachacuti schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:27:
Of je kan upgraden naar Turbonet.
Of je kan meer tussen 24 en 10 uur downloaden, dan telt je verkeer maar voor de helft mee
Turbonet kost je iets van 60 euro per maand geloof ik, dat vind ik veels te veel voor een degelijke internet verbinding :/

En het is nu niet echt downloaden die een groot probleem is, mocht ik elke dag 10 films willen downloaden ben ik in feite niet eens meer legaal bezig en heb ik geen recht van klagen. Maar online streams (al dan niet HD), Youtube, TV-programma's online volgen enzovoort doe ik graag en vaak maar dat verbruikt natuurlijk erg veel.
CyBeR schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:23:
Nee, kan niet. Wat je wilt is vergelijkbaar met 20MB/sec over 100mbit ethernet proppen.

Overigens is 'trafiek' geen woord (of tenminste, het is niet wat je bedoelt.) 'Verkeer' wel. Gekke belgen :P
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp die vergelijking niet echt. Wat ik dus wil bereiken is dat het FTP en al het andere verkeer erkend wordt als HTTP verkeer en dus ook aan die snelheden kan worden binnengehaald. De theorie vind ik niet zo onmogelijk klinken, de praktijk zal wel een ander geval zijn :P

[ Voor 30% gewijzigd door Renegade! op 13-06-2009 10:37 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• pachacuti
Renegade! schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:34:
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp die vergelijking niet echt. Wat ik dus wil bereiken is dat het FTP en al het andere verkeer erkend wordt als HTTP verkeer en dus ook aan die snelheden kan worden binnengehaald. De theorie vind ik niet zo onmogelijk klinken, de praktijk zal wel een ander geval zijn :P
FTP en HTTP gaan bij Telenet beide aan max. 25Mb/s
Als de FTP-server zelf echter een trage verbinding heeft ga je natuurlijk uw bestanden daar ook trager van kunnen binnenhalen. Daar heeft Telenet niks mee te maken.

• Renegade!
pachacuti schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:41:
[...]

FTP en HTTP gaan bij Telenet beide aan max. 25Mb/s
Als de FTP-server zelf echter een trage verbinding heeft ga je natuurlijk uw bestanden daar ook trager van kunnen binnenhalen. Daar heeft Telenet niks mee te maken.
Daar heeft Telenet alles mee te maken, zij maken die verbinding trager :p

Maar op speedtests scoor ik nog altijd relatief goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/494811236.png

Een normale ping, geen overdreven lage snelheden etc. Maar die test geldt dus enkel voor het HTTP verkeer?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Youtube is overigens ook gewoon 'HTTP trafiek' hoor, whatever that may be :P

• pachacuti
Die test geldt voor alle verkeer tussen uw pc thuis en die testserver in Roubaix.

(je snelheid is trouwens wel heel laag, ik haal op dezelfde test 20Mb/s down en 1Mb/s up)

• Renegade!
eamelink schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:52:
Youtube is overigens ook gewoon 'HTTP trafiek' hoor, whatever that may be :P
Dan zou dat toch normaal moeten werken aan de snelheden die ik haal op die speedtest :?
pachacuti schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:54:
Die test geldt voor alle verkeer tussen uw pc thuis en die testserver in Roubaix.

(je snelheid is trouwens wel heel laag, ik haal op dezelfde test 20Mb/s down en 1Mb/s up)
Die test is dan ook gedaan op smallband ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Renegade! op 13-06-2009 10:54 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik denk dat je toch beter een hoger abbo neemt hoor.

Ik heb nu TurboNet XL genomen (hoogste abbo) omdat dat de enige is die 100GB per maand aanbiedt aan 25mbit/s.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/494827390.png

Ik was het ook beu om steeds volumeblokken bij te moeten kopen. Nu kom ik net rond per maand.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik weet niet waar jij je informatie haalt, maar Smalband telt voor alle protocollen, dus ook FTP, POP, IMAP, Torrent, ...

Geen omzeilen aan, behalve de grote downloads snachts doen. Maar aangezien je je trafiek (volgens mij wel een bestaand woord: http://taal.vrt.be/taalda...sties/t-tz/tk-t0059.shtml) vooral "real time" nodig hebt, is dit geen optie.

Enige mogelijk voor jouw is upgraden, of een limietloze provider zoeken op ADSL

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Renegade! schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:54:
Dan zou dat toch normaal moeten werken aan de snelheden die ik haal op die speedtest :?
Als je lang buffert dan zou het wel moeten gaan. Pagina van het filmpje openen, filmpje op pauze zetten, tijd wachten en dan kijken.

Maar jouw smalbandverbinding is .25 mbit en een normaal Youtube filmpje .4 mbit, dus het gaat niet 'normaal' werken helaas :(

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Je kan naar een Telenet Shake gaan dan krijg je veel groterre download volume's voor bijna dezelfde prijs.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Renegade!
bartgabriels schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:57:
Ik weet niet waar jij je informatie haalt, maar Smalband telt voor alle protocollen, dus ook FTP, POP, IMAP, Torrent, ...

Geen omzeilen aan, behalve de grote downloads snachts doen. Maar aangezien je je trafiek (volgens mij wel een bestaand woord: http://taal.vrt.be/taalda...sties/t-tz/tk-t0059.shtml) vooral "real time" nodig hebt, is dit geen optie.

Enige mogelijk voor jouw is upgraden, of een limietloze provider zoeken op ADSL
Smallband geldt inderdaad voor alle protocollen maar ongeveer een jaar geleden is het verhoogd voor HTTP (de reden voor het verhogen was dat de mensen niet eens op de telenet site geraakten om volume bij te kopen 8)7)
Neobahamuth schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:55:
Ik denk dat je toch beter een hoger abbo neemt hoor.

Ik heb nu TurboNet XL genomen (hoogste abbo) omdat dat de enige is die 100GB per maand aanbiedt aan 25mbit/s.
[afbeelding]

Ik was het ook beu om steeds volumeblokken bij te moeten kopen. Nu kom ik net rond per maand.
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik vind dat het nu al schandalig wat ik moet betalen voor die 25GB, ik ga nog liever smeken op mijn blote knieën bij Neelie Kroes dan dat ik Telenet maandelijks nog meer ga betalen ;)
eamelink schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:04:
[...]

Als je lang buffert dan zou het wel moeten gaan. Pagina van het filmpje openen, filmpje op pauze zetten, tijd wachten en dan kijken.

Maar jouw smalbandverbinding is .25 mbit en een normaal Youtube filmpje .4 mbit, dus het gaat niet 'normaal' werken helaas :(
Heeft dat dan geen gevolgen op het andere internet gebruik? Dus als dat filmpje laadt kan ik in principe niets meer doen omdat mijn bandbreedte dan volledig op is denk ik, en dat is dus ook niet echt wat ik wil. En dat het niet zo snel als normaal werkt vind ik niet erg, maar 10min wachten voor een filmpje van een goeie minuut vind ik wel overdreven ;)
Tomsworld schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:05:
Je kan naar een Telenet Shake gaan dan krijg je veel groterre download volume's voor bijna dezelfde prijs.
Ik heb al op een andere manier digitale tv dus dat is op zich niet zo interessant en als ik het goed heb, heb ik dan ook maar 5GB extra...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Hetgene wat je wil bereiken is wellicht technisch mogelijk. Maar helaas kunnen we je daar niet verder mee helpen in IH. Het omzeilen van door een provider ingestelde caps/limieten is tegen de voorwaarden die horen bij een dergelijk abonnement, en om die reden ook tegen het IH beleid.

Ik ben bang dat je je heil ergens anders in zult moeten zoeken, zoals eerder voorgesteld een hoger abonnement of een andere ISP.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.