_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Tja... Ik weet niet of je het verschil tussen FLAC en MP3 hoort op je MP3-speler. Een echte Apple gebruiker gebruikt natuurlijk iTunes voor z'n muziek.Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:22:
Oh ja ik wil graag mijn FLACjes behouden ivm mijn MP3 spelerDie heb ik gekocht voor zijn flac functie en het is zonde om die functie niet meer te gebruiken uiteraard
Ben sinds 2 maand overgestapt en dit is eigenlijk het enige wat ik nog echt misDe rest werkt perfect eigenlijk
PS: Een leuk gratis programma om audio-bestanden om te zette is Max
Dat wil ik juist nietbart155 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:11:
[...]
Tja... Ik weet niet of je het verschil tussen FLAC en MP3 hoort op je MP3-speler. Een echte Apple gebruiker gebruikt natuurlijk iTunes voor z'n muziek.Verder zet ik FLAC en andere lossless bestanden om naar Apple Lossless, werkt perfect. Maar ik denk niet dat dit en antwoord is op je vraag, misschien dat je over een tijdje toch een iPod koopt die net zo makkelijk Apple Lossless afspeelt als MP3!
PS: Een leuk gratis programma om audio-bestanden om te zette is Max
Omvormers wil ik dus juist niet. Een iPod is echt een wanstaltig product. Je kan zo verdomd weinig instellen voor je muziek. Beetje jammer is dat echt. Ook vind ik het clickwheel afschuwelijk. De enige die dan overblijft is een iPod Touch en die vind ik weer te groot
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik denk dat ik je dan niet echt verder kan helpen! DIt is alleen mijn kijk op de situatie!Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:19:
[...]
Dat wil ik juist nietMet mijn Cowon D2 en PX100 hoor ik verschil tussen FLAC en MP3. Wel afhankelijk van de muziek. Maar vooral met Gitaar en muziek met veel drumsolo's hoor je echt verschil. Duidelijk onderscheid tussen de instrumenten en noten die ze spelen.
Omvormers wil ik dus juist niet. Een iPod is echt een wanstaltig product. Je kan zo verdomd weinig instellen voor je muziek. Beetje jammer is dat echt. Ook vind ik het clickwheel afschuwelijk. De enige die dan overblijft is een iPod Touch en die vind ik weer te groot
Logischbart155 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:30:
[...]
Ik denk dat ik je dan niet echt verder kan helpen! DIt is alleen mijn kijk op de situatie!
Sudo apt-get
ik ben ook net over gestapt, en op mijn lijstje staan nog 4 andere items voordat ik op zoek ga naar een goeie manier om FLAC af te spelen... Ik hou je op de hoogte, mocht ik iets vinden.Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:19:
[...]
Dat wil ik juist nietMet mijn Cowon D2 en PX100 hoor ik verschil tussen FLAC en MP3. Wel afhankelijk van de muziek. Maar vooral met Gitaar en muziek met veel drumsolo's hoor je echt verschil. Duidelijk onderscheid tussen de instrumenten en noten die ze spelen.
FreeReef.nl
Wellicht ga je dat nog worden...Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:32:
[...]
LogischMaar misschien ben ik dan wel niet echt een apple gebruiker. Ik wou gewoon een laptop hebben die werkt en doet wanneer je hem pakt en niet eeuwig in commandline moet werken voordat je pas wat goeds werkende krijgt
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 12-06-2009 13:26 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ik ben overigens ook zo'n 4 gig aan mp3's kwijt die op mijn oude iPod staan en daar ook niet meer van af komen, ook best irritant...
[ Voor 14% gewijzigd door Wilf op 12-06-2009 13:32 ]
En er zijn minimaal 10 programmas te downloaden waarmee je van ipod naar mac kan
[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 12-06-2009 13:37 ]
Verwijderd
Nee hoor, dit is alleen van toepassing als je bijvoorbeeld een CD importeert. Losse MP3-tjes blijven gewoon MP3, AAC blijft AAC en Apple Lossless blijft Apple Lossless.....etc...Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:51:
alle muziek die in je iTunes library staat staat ook in de map /Users/jouwusername/Music/iTunes/iTunes Music. Overigens is het standaard AAC bestandsformaat gelijk aan mp3, er zijn legio mediaspelers, zoals media player of vlc die er gewoon mee overweg kunnen. Als je liever .mp3 dan .aac gebruikt dan moet je in de voorkeuren van iTunes onder de tab algemeen naar importinstellingen gaan en in het drop-down menu .mp3 selecteren.
Kun je ze niet gewoon beter naar Apple losseless omzetten?Decon Frost schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:45:
[...]
ik ben ook net over gestapt, en op mijn lijstje staan nog 4 andere items voordat ik op zoek ga naar een goeie manier om FLAC af te spelen... Ik hou je op de hoogte, mocht ik iets vinden.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Play al uitgeprobeerd? Die gebruik ik op m'n MacsTouchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:22:
Cog werkt niet stabiel en is ook traag.
VLC klinkt leuk maar werkt voor geen ene meter voor veel bestanden en is dan ook instabiel.
Amarok2beta is ook instabiel en werkt traag. Maar wel beter dan die andere 2!
Songbird.... Rampprogramma, nog steeds slecht geprogrammeerd lijkt hetmoet veel gebeuren als ze echt iets willen betekenen.
Verder zijn de makers van Mediamonkey bezig om een cross platform versie uit te brengen. Zodra die uit is, kun je die ook uitproberen?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Oeh had ik nog niet geprobeerd! Maar wel erg gaaf programma *kwijlt* Heeft tenminste namelijk een play que! Dat had ik nog niet gezien bij een apple programmaNitai schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:14:
[...]
Play al uitgeprobeerd? Die gebruik ik op m'n Macs
Verder zijn de makers van Mediamonkey bezig om een cross platform versie uit te brengen. Zodra die uit is, kun je die ook uitproberen?
Voor de rest is het dan wachten op MediaMonkey. Heb jij toevallig enig idee wanneer dat programma naar de mac komt?
Verwijderd
FLAC deed ik met flukeik ben ook net over gestapt, en op mijn lijstje staan nog 4 andere items voordat ik op zoek ga naar een goeie manier om FLAC af te spelen... Ik hou je op de hoogte, mocht ik iets vinden.
Had ik ook al geprobeerd, nadeel daarvan is als je grote mappen hebt of veel tegelijk moet importeren waar FLAC en MP3 door elkaar staan. Moet je dus handmatig elke map importeren en dat is vervelend!
Maar tot nu toe moet ik zeggen dat PLAY erg wennen is
iTunes heeft dat gewoon alleen heet het Party DJTouchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:24:
Oeh had ik nog niet geprobeerd! Maar wel erg gaaf programma *kwijlt* Heeft tenminste namelijk een play queue! Dat had ik nog niet gezien bij een apple programma
Vul even bij de eigenschappen in dat die uit een lege playlist gevuld moet worden ipv je library et voilá.
Kun je daar geen saved Spotlight search voor gebruiken (alle FLAC's in een bepaalde dir met subdirs)?Touchdomex schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:08:
Had ik ook al geprobeerd, nadeel daarvan is als je grote mappen hebt of veel tegelijk moet importeren waar FLAC en MP3 door elkaar staan. Moet je dus handmatig elke map importeren en dat is vervelend!
[ Voor 32% gewijzigd door Zpottr op 13-06-2009 20:28 ]
Zoef
ik gebruik VLC player altijd onder windows, maar hij is er ook voor mac.
met vlc altijd erg goede ervaringen mee, en goed geluid.
iTunes heeft niet een ECHTE queZpottr schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:25:
[...]
iTunes heeft dat gewoon alleen heet het Party DJ![]()
Vul even bij de eigenschappen in dat die uit een lege playlist gevuld moet worden ipv je library et voilá.
[...]
Kun je daar geen saved Spotlight search voor gebruiken (alle FLAC's in een bepaalde dir met subdirs)?
Hoe werkt dat saved Spotlight search
Zie TS_trickster_ schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:30:
VLC player ?
ik gebruik VLC player altijd onder windows, maar hij is er ook voor mac.
met vlc altijd erg goede ervaringen mee, en goed geluid.
Verwijderd
Nogmaals zie TSVerwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:02:
Ik zou toch eens kijken naar Songbird, wat inderdaad een goed programma is. En ook met MediaMonkey heb ik goede ervarigen ( ik gebruik het wel op Windows )
MediaMonkey is jammer genoeg nog niet uit voor de mac dus.... Gebruikte het wel eens op XP. Vooral voor de functie's die winamp niet heeft(slim taggen
Ook kun je er zeer goed mee taggen volgens discogs.com (met een plugin). De rest van de tags werk ik altijd wel ff bij met Tag&Rename.
En volgens mij is er ook een iPod plugin, maar die gebruik ik niet, ik gebruik nog steeds iTunes voor mijn iPod (omdat ik er alleen V0 MP3tjes op zet die ik converteer van mijn FLACs)
Als jij het zegtTouchdomex schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:35:
[...]
iTunes heeft niet een ECHTE queWel een soort van. Maar niet zo als bij PLAY. Systeem werkt compleet anders.
OK, laten we er van uitgaan dat je toe te voegen nummers ergens in een dir onder Downloads zitten.Hoe werkt dat saved Spotlight searchAangezien dit topic afgesplists is van het beginnersvragen voor programma's
• Open een Findervenster, ga naar ~/Downloads
• Tik "flac" (zonder quotes) in het zoekveld
• Selecteer Search: "Downloads"
• klik op de (+) naast (Save)
• (Kind) is (Music)
• (Save)
Laat [v] Add To Sidebar gechecked staan en noem je search bv. "FLAC in Download". je hebt nu in alle Finder-vensters links een saved search met die naam waarmee je met 1 klik alle FLAC files in die tree terug vindt.
[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 15-06-2009 21:11 ]
Zoef
-XiphQT
-FLACImporter
-Set OggS
Meer informatie:
Fluke
Wat info over soort van native .flac files afspelen in iTunes
Mmm blijkbaar over de Fluke reacties gelezen
[ Voor 19% gewijzigd door StefSOFT op 15-06-2009 22:51 ]
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Werkt ook zo lekker op een mackthxbye schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:10:
Probeer Foobar eens, http://www.foobar2000.org/ . Ik vond het eerst helemaal niets, maar nadat ik het een beetje ingesteld heb vind ik het echt een topprogramma! Je kunt allerlei functies toevoegen, plugins e.d. en hij speelt alles af.
Ook kun je er zeer goed mee taggen volgens discogs.com (met een plugin). De rest van de tags werk ik altijd wel ff bij met Tag&Rename.
En volgens mij is er ook een iPod plugin, maar die gebruik ik niet, ik gebruik nog steeds iTunes voor mijn iPod (omdat ik er alleen V0 MP3tjes op zet die ik converteer van mijn FLACs)
Hello fellow humans
Ik ben ondertussen 2 jaar verder en heb in Oktober 2009 mijn Macbook destijds verkocht.
Daarentegen is het nu weer tijd om een nieuwe desktop te kopen en eigenlijk zit ik te twijfelen aan een Macbook Pro 15 inch met een Henge dock. Audio regel ik via een Dac of een externe geluidskaart.
Alleen aangezien hij dus mogelijk mijn desktop gaat vervangen wil ik als keiharde eis dat er ondertussen een waardig audio-programma is als alternatief voor iTunes die het liefste zoveel mogelijk audio-formaten afspeelt. Het enige wat hij eigenlijk moet doen is het ordenen van mijn bestanden door middel van een library-systeem/database. Op windows en op linux zijn er honderden alternatieven die bijna allemaal hetzelfde doen maar allemaal net iets anders.
Op OSX heb ik eigenlijk geen idee. Destijds deed alleen VLC het enigzins maar dat was ook behelpen en daarnaast werkte het niet fijn.
Bestanden die in ieder geval afgespeeld moeten worden door de speler zijn: Flac en OGG. Voor de rest hoeft het niet maar des te meer des te fijner.
Mochten er ondertussen waardige plugins bestaan voor iTunes vind ik dat ook wel acceptabel maar liever een programma die het native doet.
Ik ben dus niet meer bekend in OSX en mochten er obvious dingen instaan sorry daarvoor. Ik heb geen Macje om het uit te proberen of te zoeken dus vandaar dat ik het echt moet hebben van de comments hier... Ik ga geen mac kopen zonder dat ik dit zeker weet...
Dat weet ik niet en simpelweg durf ik het risico van 1500 euro niet aan om het maar eventjes te proberenmace schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:20:
Tja we zijn nu 2 jaar verder dus misschien is Cog of Amarok nu wel goed genoeg?
Moet wel zeggen dat enqueue er prima uit ziet. Misschien binnenkort eens vragen aan een vriend of ik die mag proberen om te kijken of die goed werkt.
Of kijken of mijn PC om te bouwen is tot een hackintosh zodat ik het kan uitproberen... eigenlijk de beste optie maar dan moet ik een geschikte grafische kaart vinden die ik kan lenen