iTunes alternatief om flac af te spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik zoek een programma of fatsoenlijk grote mappen FLAC's en MP3 door elkaar af te spelen en in een library te houden. iTunes met plugin werkt, maar is traag en je moet elke map los importeren met een speciaal progje(makkelijker heb ik het niet kunnen krijgen.... en dit is omslachtig idd :) )

Cog werkt niet stabiel en is ook traag.
VLC klinkt leuk maar werkt voor geen ene meter voor veel bestanden en is dan ook instabiel.
Amarok2beta is ook instabiel en werkt traag. Maar wel beter dan die andere 2!
Songbird.... Rampprogramma, nog steeds slecht geprogrammeerd lijkt het :X moet veel gebeuren als ze echt iets willen betekenen.

Voor de rest heb ik weinig FLAC afspelende programma's gevonden. Zowel online zoeken als advies vragen aan andere MACcers.. Die willen maar 1 ding eigenlijk en dat is iTunes :+

Oh ja ik wil graag mijn FLACjes behouden ivm mijn MP3 speler :) Die heb ik gekocht voor zijn flac functie en het is zonde om die functie niet meer te gebruiken uiteraard >:)

Ben sinds 2 maand overgestapt en dit is eigenlijk het enige wat ik nog echt mis |:( De rest werkt perfect eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 12-06-2009 11:23 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:58
Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:22:
Oh ja ik wil graag mijn FLACjes behouden ivm mijn MP3 speler :) Die heb ik gekocht voor zijn flac functie en het is zonde om die functie niet meer te gebruiken uiteraard >:)

Ben sinds 2 maand overgestapt en dit is eigenlijk het enige wat ik nog echt mis |:( De rest werkt perfect eigenlijk
Tja... Ik weet niet of je het verschil tussen FLAC en MP3 hoort op je MP3-speler. Een echte Apple gebruiker gebruikt natuurlijk iTunes voor z'n muziek. :9 Verder zet ik FLAC en andere lossless bestanden om naar Apple Lossless, werkt perfect. Maar ik denk niet dat dit en antwoord is op je vraag, misschien dat je over een tijdje toch een iPod koopt die net zo makkelijk Apple Lossless afspeelt als MP3!

PS: Een leuk gratis programma om audio-bestanden om te zette is Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
bart155 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:11:
[...]

Tja... Ik weet niet of je het verschil tussen FLAC en MP3 hoort op je MP3-speler. Een echte Apple gebruiker gebruikt natuurlijk iTunes voor z'n muziek. :9 Verder zet ik FLAC en andere lossless bestanden om naar Apple Lossless, werkt perfect. Maar ik denk niet dat dit en antwoord is op je vraag, misschien dat je over een tijdje toch een iPod koopt die net zo makkelijk Apple Lossless afspeelt als MP3!

PS: Een leuk gratis programma om audio-bestanden om te zette is Max
Dat wil ik juist niet :) Met mijn Cowon D2 en PX100 hoor ik verschil tussen FLAC en MP3. Wel afhankelijk van de muziek. Maar vooral met Gitaar en muziek met veel drumsolo's hoor je echt verschil. Duidelijk onderscheid tussen de instrumenten en noten die ze spelen.

Omvormers wil ik dus juist niet. Een iPod is echt een wanstaltig product. Je kan zo verdomd weinig instellen voor je muziek. Beetje jammer is dat echt. Ook vind ik het clickwheel afschuwelijk. De enige die dan overblijft is een iPod Touch en die vind ik weer te groot :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:19:
[...]

Dat wil ik juist niet :) Met mijn Cowon D2 en PX100 hoor ik verschil tussen FLAC en MP3. Wel afhankelijk van de muziek. Maar vooral met Gitaar en muziek met veel drumsolo's hoor je echt verschil. Duidelijk onderscheid tussen de instrumenten en noten die ze spelen.

Omvormers wil ik dus juist niet. Een iPod is echt een wanstaltig product. Je kan zo verdomd weinig instellen voor je muziek. Beetje jammer is dat echt. Ook vind ik het clickwheel afschuwelijk. De enige die dan overblijft is een iPod Touch en die vind ik weer te groot :P
Ik denk dat ik je dan niet echt verder kan helpen! DIt is alleen mijn kijk op de situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
bart155 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat ik je dan niet echt verder kan helpen! DIt is alleen mijn kijk op de situatie!
Logisch :> Maar misschien ben ik dan wel niet echt een apple gebruiker. Ik wou gewoon een laptop hebben die werkt en doet wanneer je hem pakt en niet eeuwig in commandline moet werken voordat je pas wat goeds werkende krijgt :+
Sudo apt-get O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:19:
[...]

ik ben ook net over gestapt, en op mijn lijstje staan nog 4 andere items voordat ik op zoek ga naar een goeie manier om FLAC af te spelen... Ik hou je op de hoogte, mocht ik iets vinden.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:32:
[...]

Logisch :> Maar misschien ben ik dan wel niet echt een apple gebruiker. Ik wou gewoon een laptop hebben die werkt en doet wanneer je hem pakt en niet eeuwig in commandline moet werken voordat je pas wat goeds werkende krijgt :+

[...]
Wellicht ga je dat nog worden... ;) Je zal niet de enigste zijn hiero! Ben benieuwd hoe je er over een paar maanden tegenaan kijkt! In ieder geval succes met je probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Mwah, dat is op zich wel een van de kleine ergernissen af en toe bij de Mac, dat alles zo dichtgetimmerd is. Je moet bijna verplicht iTunes gebruiken en vervolgens importeert en converteert iTunes je muziek ook nog eens om het zo onbruikbaar te maken voor andere programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48

BCC

? Volgens mij doe je dan iets raars. Al mijn MP3tjes zijn nog steeds MP3tjes. En zijn ook nog prima af te spelen met bijvoorbeeld songbird (wat echt een heel goed alternatief is voor itunes btw).

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 12-06-2009 13:26 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

misschien heeft dat met syncen met de iPhone te maken, ik weet het ook niet precies. Ik kwam er iig achter dat bepaalde liedjes wel op mijn iPhone en in iTunes staan maar niet meer als mp3 te vinden zijn op mijn HDD. Ik werd bij het importeren in iTunes toen wel gevraagd middels een popup over het importeren ofzo, maar begreep daar niet uit dat mijn mp3's dan versleuteld zouden worden.

Ik ben overigens ook zo'n 4 gig aan mp3's kwijt die op mijn oude iPod staan en daar ook niet meer van af komen, ook best irritant...

[ Voor 14% gewijzigd door Wilf op 12-06-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Eh. je kan in iTunes gewoon zeggen op welke manier je je muziek wil encoderen. Mp3s die jezelf aanmaakt zijn nog nooit voorzien van DRM.

En er zijn minimaal 10 programmas te downloaden waarmee je van ipod naar mac kan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 12-06-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle muziek die in je iTunes library staat staat ook in de map /Users/jouwusername/Music/iTunes/iTunes Music. Overigens is het standaard AAC bestandsformaat gelijk aan mp3, er zijn legio mediaspelers, zoals media player of vlc die er gewoon mee overweg kunnen. Als je liever .mp3 dan .aac gebruikt dan moet je in de voorkeuren van iTunes onder de tab algemeen naar importinstellingen gaan en in het drop-down menu .mp3 selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:51:
alle muziek die in je iTunes library staat staat ook in de map /Users/jouwusername/Music/iTunes/iTunes Music. Overigens is het standaard AAC bestandsformaat gelijk aan mp3, er zijn legio mediaspelers, zoals media player of vlc die er gewoon mee overweg kunnen. Als je liever .mp3 dan .aac gebruikt dan moet je in de voorkeuren van iTunes onder de tab algemeen naar importinstellingen gaan en in het drop-down menu .mp3 selecteren.
Nee hoor, dit is alleen van toepassing als je bijvoorbeeld een CD importeert. Losse MP3-tjes blijven gewoon MP3, AAC blijft AAC en Apple Lossless blijft Apple Lossless.....etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Decon Frost schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:45:
[...]
ik ben ook net over gestapt, en op mijn lijstje staan nog 4 andere items voordat ik op zoek ga naar een goeie manier om FLAC af te spelen... Ik hou je op de hoogte, mocht ik iets vinden.
Kun je ze niet gewoon beter naar Apple losseless omzetten?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:22:
Cog werkt niet stabiel en is ook traag.
VLC klinkt leuk maar werkt voor geen ene meter voor veel bestanden en is dan ook instabiel.
Amarok2beta is ook instabiel en werkt traag. Maar wel beter dan die andere 2!
Songbird.... Rampprogramma, nog steeds slecht geprogrammeerd lijkt het :X moet veel gebeuren als ze echt iets willen betekenen.
Play al uitgeprobeerd? Die gebruik ik op m'n Macs :)

Verder zijn de makers van Mediamonkey bezig om een cross platform versie uit te brengen. Zodra die uit is, kun je die ook uitproberen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nitai schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:14:
[...]

Play al uitgeprobeerd? Die gebruik ik op m'n Macs :)

Verder zijn de makers van Mediamonkey bezig om een cross platform versie uit te brengen. Zodra die uit is, kun je die ook uitproberen?
Oeh had ik nog niet geprobeerd! Maar wel erg gaaf programma *kwijlt* Heeft tenminste namelijk een play que! Dat had ik nog niet gezien bij een apple programma :+

Voor de rest is het dan wachten op MediaMonkey. Heb jij toevallig enig idee wanneer dat programma naar de mac komt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FLAC deed ik met fluke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Had ik ook al geprobeerd, nadeel daarvan is als je grote mappen hebt of veel tegelijk moet importeren waar FLAC en MP3 door elkaar staan. Moet je dus handmatig elke map importeren en dat is vervelend!

Maar tot nu toe moet ik zeggen dat PLAY erg wennen is :X best een vreemd en bij vlagen omslachtig systeem. Maar het maken van que's is echt goddelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Touchdomex schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:24:
Oeh had ik nog niet geprobeerd! Maar wel erg gaaf programma *kwijlt* Heeft tenminste namelijk een play queue! Dat had ik nog niet gezien bij een apple programma :+
iTunes heeft dat gewoon alleen heet het Party DJ :)

Vul even bij de eigenschappen in dat die uit een lege playlist gevuld moet worden ipv je library et voilá.
Touchdomex schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:08:
Had ik ook al geprobeerd, nadeel daarvan is als je grote mappen hebt of veel tegelijk moet importeren waar FLAC en MP3 door elkaar staan. Moet je dus handmatig elke map importeren en dat is vervelend!
Kun je daar geen saved Spotlight search voor gebruiken (alle FLAC's in een bepaalde dir met subdirs)?

[ Voor 32% gewijzigd door Zpottr op 13-06-2009 20:28 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
VLC player ?
ik gebruik VLC player altijd onder windows, maar hij is er ook voor mac.

met vlc altijd erg goede ervaringen mee, en goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zpottr schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:25:
[...]

iTunes heeft dat gewoon alleen heet het Party DJ :)

Vul even bij de eigenschappen in dat die uit een lege playlist gevuld moet worden ipv je library et voilá.

[...]

Kun je daar geen saved Spotlight search voor gebruiken (alle FLAC's in een bepaalde dir met subdirs)?
iTunes heeft niet een ECHTE que ;) Wel een soort van. Maar niet zo als bij PLAY. Systeem werkt compleet anders.

Hoe werkt dat saved Spotlight search :$ Aangezien dit topic afgesplists is van het beginnersvragen voor programma's
_trickster_ schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:30:
VLC player ?
ik gebruik VLC player altijd onder windows, maar hij is er ook voor mac.

met vlc altijd erg goede ervaringen mee, en goed geluid.
Zie TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch eens kijken naar Songbird, wat inderdaad een goed programma is. En ook met MediaMonkey heb ik goede ervarigen ( ik gebruik het wel op Windows )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:02:
Ik zou toch eens kijken naar Songbird, wat inderdaad een goed programma is. En ook met MediaMonkey heb ik goede ervarigen ( ik gebruik het wel op Windows )
Nogmaals zie TS ;) Ik heb die al geprobeerd, krijg hem sinds de eerste release niet goed, snel en stabiel. Merk dat het elke release beter word. Maar hij is nog bij lange na niet op het niveau van de anderen. Wat gewoon jammer is. Dit is trouwens zowel op windows, linux als mac geweest met verschillende releases :)

MediaMonkey is jammer genoeg nog niet uit voor de mac dus.... Gebruikte het wel eens op XP. Vooral voor de functie's die winamp niet heeft(slim taggen :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Probeer Foobar eens, http://www.foobar2000.org/ . Ik vond het eerst helemaal niets, maar nadat ik het een beetje ingesteld heb vind ik het echt een topprogramma! Je kunt allerlei functies toevoegen, plugins e.d. en hij speelt alles af.

Ook kun je er zeer goed mee taggen volgens discogs.com (met een plugin). De rest van de tags werk ik altijd wel ff bij met Tag&Rename.

En volgens mij is er ook een iPod plugin, maar die gebruik ik niet, ik gebruik nog steeds iTunes voor mijn iPod (omdat ik er alleen V0 MP3tjes op zet die ik converteer van mijn FLACs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Touchdomex schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:35:
[...]

iTunes heeft niet een ECHTE que ;) Wel een soort van. Maar niet zo als bij PLAY. Systeem werkt compleet anders.
Als jij het zegt ;) :+ Ik zie geen fundamentele verschillen (ken beide programma's) als je doet wat ik in mijn vorige post zei. Je stelt simpelweg een lijst samen met te spelen nummers, that's all toch? itunes versie heeft alleen de optie om 'm automatisch aan te laten vullen maar dat hoef je niet te gebruiken.
Hoe werkt dat saved Spotlight search :$ Aangezien dit topic afgesplists is van het beginnersvragen voor programma's
OK, laten we er van uitgaan dat je toe te voegen nummers ergens in een dir onder Downloads zitten.
• Open een Findervenster, ga naar ~/Downloads
• Tik "flac" (zonder quotes) in het zoekveld
• Selecteer Search: "Downloads"
• klik op de (+) naast (Save)
• (Kind) is (Music)
• (Save)

Laat [v] Add To Sidebar gechecked staan en noem je search bv. "FLAC in Download". je hebt nu in alle Finder-vensters links een saved search met die naam waarmee je met 1 klik alle FLAC files in die tree terug vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 15-06-2009 21:11 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Misschien dat je Fluke eens kan proberen te installeren. Fluke is eigenlijk een applescriptje bestaande uit 3 componenten:

-XiphQT
-FLACImporter
-Set OggS

Meer informatie:

Fluke

Wat info over soort van native .flac files afspelen in iTunes

Mmm blijkbaar over de Fluke reacties gelezen |:( Gaat niet helemaal lekker vandaag, eerst post ik in verkeerd topic en nu zit ik al bekende info te verspreiden

[ Voor 19% gewijzigd door StefSOFT op 15-06-2009 22:51 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
kthxbye schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:10:
Probeer Foobar eens, http://www.foobar2000.org/ . Ik vond het eerst helemaal niets, maar nadat ik het een beetje ingesteld heb vind ik het echt een topprogramma! Je kunt allerlei functies toevoegen, plugins e.d. en hij speelt alles af.

Ook kun je er zeer goed mee taggen volgens discogs.com (met een plugin). De rest van de tags werk ik altijd wel ff bij met Tag&Rename.

En volgens mij is er ook een iPod plugin, maar die gebruik ik niet, ik gebruik nog steeds iTunes voor mijn iPod (omdat ik er alleen V0 MP3tjes op zet die ik converteer van mijn FLACs)
Werkt ook zo lekker op een mac :(

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Om maar mijn eigen topic keihard te schoppen!

Ik ben ondertussen 2 jaar verder en heb in Oktober 2009 mijn Macbook destijds verkocht.

Daarentegen is het nu weer tijd om een nieuwe desktop te kopen en eigenlijk zit ik te twijfelen aan een Macbook Pro 15 inch met een Henge dock. Audio regel ik via een Dac of een externe geluidskaart.

Alleen aangezien hij dus mogelijk mijn desktop gaat vervangen wil ik als keiharde eis dat er ondertussen een waardig audio-programma is als alternatief voor iTunes die het liefste zoveel mogelijk audio-formaten afspeelt. Het enige wat hij eigenlijk moet doen is het ordenen van mijn bestanden door middel van een library-systeem/database. Op windows en op linux zijn er honderden alternatieven die bijna allemaal hetzelfde doen maar allemaal net iets anders.

Op OSX heb ik eigenlijk geen idee. Destijds deed alleen VLC het enigzins maar dat was ook behelpen en daarnaast werkte het niet fijn.

Bestanden die in ieder geval afgespeeld moeten worden door de speler zijn: Flac en OGG. Voor de rest hoeft het niet maar des te meer des te fijner.

Mochten er ondertussen waardige plugins bestaan voor iTunes vind ik dat ook wel acceptabel maar liever een programma die het native doet.

Ik ben dus niet meer bekend in OSX en mochten er obvious dingen instaan sorry daarvoor. Ik heb geen Macje om het uit te proberen of te zoeken dus vandaar dat ik het echt moet hebben van de comments hier... Ik ga geen mac kopen zonder dat ik dit zeker weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb twee alternatieven voor je: Enqueue (gebruik ik zelf) of Vox.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Tja we zijn nu 2 jaar verder dus misschien is Cog of Amarok nu wel goed genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mace schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:20:
Tja we zijn nu 2 jaar verder dus misschien is Cog of Amarok nu wel goed genoeg? :)
Dat weet ik niet en simpelweg durf ik het risico van 1500 euro niet aan om het maar eventjes te proberen ;) Ik heb teveel in FLAC en OGG om nog terug te gaan... Mijn telefoon en mp3speler doet beide netjes en ik ben nog niet van plan om een iPhone en iPod aan te schaffen ;)

Moet wel zeggen dat enqueue er prima uit ziet. Misschien binnenkort eens vragen aan een vriend of ik die mag proberen om te kijken of die goed werkt.

Of kijken of mijn PC om te bouwen is tot een hackintosh zodat ik het kan uitproberen... eigenlijk de beste optie maar dan moet ik een geschikte grafische kaart vinden die ik kan lenen :X

Pagina: 1