3 monitoren, zowel onboard video als videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• crocodopolis
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:10
Goedemorgen medetweakers,

Voor mij bevindt zich een probleem. Ik wil graag 3 beeldschermen op mijn pc aansluiten. Mijn videokaart (de GTX260) heeft 2 DVI poorten die elk een monitor kunnen voorzien. Mijn 3e monitor wilde ik op de VGA poort van het moederbord aansluiten. (een Asrock AOD790GX). Als ik in deze configuratie de pc opstart, herkent de pc slechts 2 van de 3 beeldschermen, namelijk de 2 die op de videokaart zijn aangesloten. Hoe krijg ik het zo dat mijn pc de 3e monitor herkent?

Ik heb het niet aangedurfd om naast de Nvidia drivers ook nog catalyst te installeren. Ik was bang voor een driverconflict.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het onboard OF videokaart, beide tegelijk kan volgens mij niet.

Edit:
als dit mogelijk is zal het waarschijnlijk een optie zijn in de bios dat je aan moet geven dat onboard video aan moet staan.

[ Voor 36% gewijzigd door Rupie op 13-06-2009 10:12 ]

Desktop | Server | Laptop

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 07:55
Ik heb dit ooit aan de praat gekregen, maar werkte helemaal niet fijn :), weet ook niet meer juist hoe ik het gedaan heb ;(

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 19:47
Bekijk eens de handleiding van je moederbord of bij gebruik van een discrete videokaart de onboard wordt uitgeschakeld.
Zoals je zelf al zegt staan er geen drivers op voor de onboard videokaart, mogelijk dat de Vista WDDM drivers genoeg zijn, maar dan moet je wel Vista gebruiken.. Dus welk OS gebruik je?

Ik geef het allemaal weinig kans ;)

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Kun je er niet een videokaart naast zetten? Niet dat ze in sli draaien, maar gewoon 2 losse.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moning2 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:14:
Bekijk eens de handleiding van je moederbord of bij gebruik van een discrete videokaart de onboard wordt uitgeschakeld.
Zoals je zelf al zegt staan er geen drivers op voor de onboard videokaart, mogelijk dat de Vista WDDM drivers genoeg zijn, maar dan moet je wel Vista gebruiken.. Dus welk OS gebruik je?

Ik geef het allemaal weinig kans ;)
Als je Vista gebruikt kan je toch juist geen twee aparte drivers naast elkaar zetten? Om het dan werkend te krijgen moet je een nvidia kaart erbij zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1