Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al jaren klant van Telfort en heb sinds kort de HTC Touch Pro2. Zoals jullie weten zijn de netwerken van Telfort en KPN recentelijk samengevoegd, feitelijk ben ik dus met mijn Telfort-simkaart actief op het KPN-netwerk.

Mijn Touch Pro2 stelt dus continu vast dat ik aan het "roamen" ben en weigert hierdoor bijv. automatisch e-mail op te halen. Ook de Push webpages werken niet...

Mijn vraag aan jullie is nu: is er een manier om de telefoon zo te configureren (desnoods door een registry hack) dat deze niet langer in "roaming" modus staat als ik op het KPN netwerk zit? Uiteraard wil ik de feature nog wel in het buitenland kunnen gebruiken, als ik echt aan het roamen ben.

p.s.: ik heb reeds een nieuwe simkaart van Telfort ontvangen (na betaling, nota bene), dat maakt geen enkel verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een schopje, ik zit met exact hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

We zullen met zijn drieën toch niet de enigen zijn met deze vraag/dit probleem hoop ik. Ik heb een Touch HD en daar geldt hetzelfde voor.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10
Als je ActiveSync gebruikt voor je mail, kun je bij je ActiveSync-instellingen aangeven dat ie ook gegevens moet ophalen tijdens roaming.

Als je mail vanaf Internet ophaalt, kun je het instellen op te mailtab.
kies voor Rechtersoftkey [menu] - Accounts - Accounts.
Kies weer rechtersoftkey [menu] - Opties kies het account wat je wilt wijzigen.
Kies voor "Planning voor verzenden/ontvangen" - Geavanceerde instellingen - vink het tweede hokje aan [Automatisch verzend-/ontvangstschema gebruiken bij roaming.

Bij de Pushpagina's kun je dit ook aangeven. Rechtersoftkey [menu] - Gegevensinstellingen.

This should do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ha mannen!

Ik heb hier ook "last" van.
IMAP werkt alleen handmatig icm die melding.
Pushmail doet het ook alleen handmatig, je kunt met een regkey wel die melding weghalen maar het hele "push" gebeuren werkt niet.
Telfort gaat er ook niks aan doen gezien de reactie die ik kreeg van de klantenservice:
"Wij kunnen ons voorstellen dat de meldingen erg vervelend zijn. Echter is hier niets aan te doen.
Voor uw telefoon lijkt het net alsof u niet binnen uw eigen netwerk bent. Daarom is deze melding niet te verwijderen. Onze excuses voor het ongemak."

Ik ben de beroerdste niet, ik zeg meteen op, weer wat geleerd...
Hoe dan ook, een oplossing zou wel fijn zijn ja, ik baal er nu ook al van dat ik weet dat het de komende 18 maanden "tobben" blijft met een dienst van € 10,-/mnd! Ik voel me weer een beetje begin jaren 90 nu... pfff

Edit: IMAP lijkt niet te werken...

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, maar dan bij Tele2 op het T-mobile netwerk.

Het lijkt erop dat dit een bug is in tmail van WM6.1
Er is dus nog een setting die data bij roaming tegenhoudt in de email scheduler, ondanks dat send receive bij roaming aan staat in de advanced email account settings

Ik ben nog aan het kijken of het verband houdt met CPHS overwite en of EONS setting in je registry.

Mijn andere vermoeden is, dat "oude" sim kaarten niet de kennis hebben van roaming op het eigen netwerk....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
Dit misschien een oplossing:
[HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings]
"ShowRoamWarning" = dword:00000000

Verhelpt iig het verschijnen van de popup bij handmatig mail checken.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb het opgelost door een een WM 6.5 ROM op te zetten, daarin kun je aangeven per applicatie dat hij roaming moet/mag negeren... handig! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Toen ik nog Telfort had, had ik dit ook op m'n Touch Pro. Pushmail etc. werkten echter wel gewoon, zolang je ze hun gang liet gaan tijdens het roamen. Als ik in het buitenland zit zorg ik altijd mbv. het NoData tooltje dat geen enkel proces data gaat liggen ophalen tegen woekertarieven, ook nu ik bij een andere provider zit.

Een probleem dat ik wel had was iets met SMS, die kon ik geloof ik wel ontvangen maar niet versturen. Daarvoor had ik wel een nieuwe SIM-kaart nodig van Telfort, maar omdat ik al lang klant was heb ik de kosten hiervoor teruggekregen. Dat was dus prima service in mijn geval. En de nieuwe SIM-kaart loste het SMS probleem nog daadwerkelijk op ook :P

Verwijderd

Hebben jullie nog handmatig iets moeten instellen om gebruik te kunnen maken van mobiel internet van Telfort?
Pagina: 1