Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Voor een komende vakantie wil ik m'n positie gaan bijhouden. Nou zijn er GPS-modules met ingebouwde dataloggers. Maar een hedendaagse smartphone (N95 in mijn geval) kan via bluetooth ook met een "domme", maar goedkopere GPS-module als datalogger optreden.

Nou wil ik liefst het ding 's ochtends aanzetten, de hele dag laten loggen en 's avonds aan de lader. Dat betekent een uur of 16 non-stop. Er zijn GPS-modules-met-loggers die dat volgens specs makkelijk halen, maar die zijn wat duurder, dus ik ben benieuwd of het met een mobiel ook kan. Alleen is het openhouden van een bluetooth-lijn al die tijd ook niet bepaald "gratis" qua energie.

De vraag is dus: wat zijn de ervaringen van het gebruik van een mobiel als datalogger? Is het mogelijk om minimaal een dag te overbruggen?

En dan dus expliciet met een losse module; het gebruik van de interne GPS-module van de N95 is geen optie, die is te ongevoelig voor in de broekzak met schuif gesloten, en vergt was zelfstandig ook al teveel energie.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik ga toevallig in dezelfde periode op vakantie, dus eigenlijk geldt dezelfde vraag voor mijn 6210 Navigator :)
Die heeft vgs mij wel betere interne GPS, maar ik heb eigenlijk nog geen real-life ervaringen kunnen vinden met GPS-loggen met een applicatie op het ding. Op gebied van impact op de accu, nauwkeurigheid als het ding is je broekzak/jaszak zit, en praktische bruikbaarheid.

日本!🎌

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zelf gebruik ik het programma trackr! op mijn E71.
www.trackr.nl
Werkt goed, soms log ik een hele dag van 7u tot 17u en dan is de accu nog niet helemaal leeg. Het mooie is dat je ook je tracks kunt verzenden en dan via je pc kunt kijken welke route je wanneer hebt afgelegd. En dan nog niet onbelangrijk: het is gratis.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Maar gebruik je dan wel een externe module? Sowieso is de accu van je E71 heel wat krachtiger dan die van de N95, dus als jij je accu al bijna leegtrekt in 10 uur, dan vrees ik het ergste eigenlijk :(

En trackr is leuk en aardig, maar de features die je aanhaalt kan natuurlijk elke datalogger (wat heb je er anders aan?) en ik gebruik liever stand-alone software zodat mijn exacte whereabouts niet in handen zijn van een bedrijf, dat daar onder het mom van "gratis dienst" allerlei obscure dingen mee zou kunnen doen... Noem het maar gezond wantrouwen ;)

Ook nog interessant om te weten is hoeveel invloed de update-frequentie van belang is op de accuduur. Het gaat om heel weinig data, dus zelfs al zou je elke seconde de locatie opvragen via bluetooth aan de GPS-module, dan is dat nog peanuts vergeleken met mbv streamen met A2DP.

Iemand daar nog ideeen over?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Niet echt veel mobiele tweakers hier? Ik ben nml ook zeer geinteresseerd in dit soort wetenswaardigheden :)

日本!🎌