Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bvhnl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-07-2009
Hi,

Vandaag een Kingpin Projectie scherm gekocht. Opgehangen en klaar voor de start! :)
Het scherm beneden trekken ging prima (hij stonk wel enorm chemisch!) en hij 'lock-te' prima.

Doch, ik krijg hem helemaal niet meer terug in de cassette, hij wil gewoon niet omhoog.
Inmiddels staat ie in de laagste stand - daar kan hij nog een beetje omlaag en valt dat 'netjes' terug in de lock.

Of ik nou een korte ruk doe en dan omhoog - snelle korte ruk - helemaal naar beneden en dan omhoog, Rustig stukje naar beneden en dan omhoog - niets helpt :'(

Heb ik wat gemist :? Doe ik wat fout, zijn er misschien nog meer technieken om z'n scherm weer terug omhoog te krijgen? Heeft iemand dezelfde ervaringen?

• Ferry34
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 15:20
Vooral gezegd: ik weet absoluut niets van die schermen, heb er nog nooit eentje gehad.

Toch vond ik dit
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70827.0

De fabrikant zegt zelf dat het soms niet helemaal makkelijk gaat, maar dat je dan de doek onder een hoek naar je toe moet trekken en dàn een rukje geven.
Dus niet recht naar beneden, maar naar je toe.

Het is het 7de berichtje

Beste Johnhifi,

Hoewel het met enige handigheid heel soepel werkt, is dat precies de reden waarom we dit jaar nog een nieuw model handbediende schermen op de markt gaan zetten. Dit model zal werken met een soft-retraction-system, wat wil zeggen dat het oprollen van het scherm een kwestie is van de beweging in gang zetten, en het systeem doet de rest. Nog makkelijker dus!

Een tip voor jou: trek het scherm een beetje naar je toe (zodat het onder een kleine hoek komt te hangen), geef een rukje naar beneden en laat het scherm zichzelf oprollen, waarbij je het wel begeleidt, maar geen weerstand biedt. Je zult zien dat het dan perfect werkt!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Hopelijk werkt het!

Ferry34 wijzigde deze reactie 13-06-2009 12:15 (49%)

pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma, gameroom, Onkyo TX 600 met Harman Kardon, xbox 360, xbox one, leagoo shark 1

• bvhnl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-07-2009
quote:
Ferry34 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:13:
Vooral gezegd: ik weet absoluut niets van die schermen, heb er nog nooit eentje gehad.

Toch vond ik dit
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70827.0

De fabrikant zegt zelf dat het soms niet helemaal makkelijk gaat, maar dat je dan de doek onder een hoek naar je toe moet trekken en dàn een rukje geven.
Dus niet recht naar beneden, maar naar je toe.
Thanks! Dat werkt!! _/-\o_
Het ging niet direct makkelijk, maar dat is een kwestie van gewenning aan mijn kant 8)
Mijn weekend is gered :*)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:45

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Ik hoop trouwens voor je dat die chemische geur er een beetje uittrekt.

We hadden hier ook een projectiescherm van een diaprojector staan, en dat ding hebben we misschien al wel 10 jaar, maar hij meurt nogsteeds super chemisch als je hem open trekt.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-05 18:15
Ik heb hetzelfde probleem als jou gehad.. er wordt slecht aangegeven hoe je dit moet oplossen.
Nu doet ie het perfect.

Het is aan te raden je scherm helemaal uit te hangen, dan gaat de stank eraf.. mijn scherm stonk ook ongelofelijk maar nu is dat helemaal over.
Het is zoiezo slim om regelmatig je scherm uit te hangen, je doek wordt dan weer vlak.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:24

Koeitje

Back-up tiems now?

Inderdaad gewoon je scherm een tijdje uit laten hangen, ik heb ook een kingpin scherm en je ruikt hem totaal niet :).

• Ferry34
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 15:20
quote:
bvhnl schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:53:
[...]

Thanks! Dat werkt!! _/-\o_
Het ging niet direct makkelijk, maar dat is een kwestie van gewenning aan mijn kant 8)
Mijn weekend is gered :*)
Há dat is mooi!

Blij dat het heeft gewerkt.

pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma, gameroom, Onkyo TX 600 met Harman Kardon, xbox 360, xbox one, leagoo shark 1

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True