Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] conrad link check

Pagina: 1
Acties:

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Het komt best wel vaak voor dat er users zijn die naar een product van de conrad site linken en die klakkeloos de adres balk copy pasten.

Dan krijg je dus zo een link:
code:
1
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI3NDY4NTI1MzU=?~template=pcat_product_details_document&product_show_id=300271&no_brotkrumennavi=1&zhmmh_area_kz=8A#

Alleen, dan klopt de sessie niet meer, met als gevolg een "FEHLER" melding op de conrad site.

Mijn verzoek:

Controleer of users naar een sessie linken, en dan een waarschuwing geven dat de directe produktlink gekozen moet worden, of als stoerdere oplossing dit soort linken ombouwen naar de directe productlink:

code:
1
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=300271

Het artikel id zit namelijk ook in de string als product+show_id

Wise enough to play the fool

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Is "gewoon" de users opvoeden ipv een technische oplossing voor elke site die dergelijke linkjes produceert te gaan bedenken niet een betere oplossing?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

crisp

Devver

Pixelated

Met ^^ - waarom zouden we hier links naar conrad.nl apart moeten behandelen?

Intentionally left blank

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Dan kan ik ook zeggen "waarom images automatisch verkleinen", of "waarom de thumbnail waarschuwing" of "waarom de imageshack popups waarschuwing"?

In dit geval laten users zich lastig opvoeden: wellicht is het of onbekendheid met het feit dat je niet op deze manier kan linken, of onbekendheid met de directe productlink van conrad.

Feit is dat ik het vaker voorbij zie komen, alle opmerkingen ten spijt.
Zelfs mijn duidelijke en zeer hippe how-to mag niet baten... :+

Vandaar mijn vraag: valt zoiets te realiseren?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

teacher schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:45:
Dan kan ik ook zeggen "waarom images automatisch verkleinen", of "waarom de thumbnail waarschuwing" of "waarom de imageshack popups waarschuwing"?
Dan praat je over een een compleet andere schaal qua frequentie ;)
In dit geval laten users zich lastig opvoeden: wellicht is het of onbekendheid met het feit dat je niet op deze manier kan linken, of onbekendheid met de directe productlink van conrad.

Feit is dat ik het vaker voorbij zie komen, alle opmerkingen ten spijt.
Zelfs mijn duidelijke en zeer hippe how-to mag niet baten... :+

Vandaar mijn vraag: valt zoiets te realiseren?
Technisch: ja, maar ik ben niet overtuigd van de noodzaak. Ik gok dat je meer kans maakt als je conrad op het probleem wijst van hun links; als zij doorhebben dat ze hierdoor bezoekers/potentiele klanten mislopen zullen ze er wellicht iets aan willen doen :)

Intentionally left blank

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Die Conrad website is een soort van gezwel op een SAP-database, ik denk niet dat je daar veel aan gaat veranderen.

Het is wel typisch dat hele veel sites met groot assortiment gewoon kut werken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:52

Sebazzz

3dp

Crisp ik neem aan dat je toch een 1337 systeem hebt waardoor je een simpel entry kan toevoegen en het werkt ofzo :p Ik denk dat het veranderen van links wel goed idee is, misschien kan dit in de image-check worden toegevoegd, dat ie even een cross-site XMLHttpRequest doet en kijkt naar de titel (bij een goede website voldoende) van de website die achter de link zit :) En het kan natuurlijk nooit kwaad om conrad even te contacteren.
LauPro schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:12:
Het is wel typisch dat hele veel sites met groot assortiment gewoon kut werken.
Dat is blijkbaar inherent aan grote websites, zie ook ASUS, Hyves, noem maar op. Of ze hebben het door een B-developer laten ontwikkelen en hebben ze er nu spijt van, maar dat denk ik niet ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Roel
  • Laatst online: 14-10 18:38

Roel

screen -x addict

crisp schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:07:
[...]
Technisch: ja, maar ik ben niet overtuigd van de noodzaak. Ik gok dat je meer kans maakt als je conrad op het probleem wijst van hun links; als zij doorhebben dat ze hierdoor bezoekers/potentiele klanten mislopen zullen ze er wellicht iets aan willen doen :)
Daarom hebben ze er ook zo'n hippe Goto link op geplaatst. Maar als mensen die niet gebruiken dan schiet het natuurlijk niet op :)

De Farnell site zit gelukkig een stuk beter in elkaar, daar kun je gewoon linken. Al zitten daar natuurlijk wat rare dingen in, en boek is ook makkelijk met zoeken.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Roel schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:01:
[...]

Daarom hebben ze er ook zo'n hippe Goto link op geplaatst. Maar als mensen die niet gebruiken dan schiet het natuurlijk niet op :)
Idd, en het nummer achter de goto zit ook in de sessie string in de URL. 5 minuten een regexp in elkaar timmeren lijkt me. Maar goed, ik het de conrad gemaild, eens kijken of die mij ook afwimpelen :+

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het is niet aan ons om andermans fouten op te lossen, dat is niets meer dan symptoombestrijding en maakt het enkel makkelijker voor de site in kwestie om door te gaan met hun slechte praktijken. WONTFIX dus...

Intentionally left blank

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
En antwoord:
Geachte teacher,

Het copy-pasten van onze URL's is inderdaad een probleem, niet alleen in forums, maar bijvoorbeeld ook bij het aanleggen van favorieten bij trouwe klanten. Helaas is er binnen het huidige shop-platform wat we (en de andere Europese Conrad vestigingen) gebruiken geen oplossing voor dit probleem.

Inmiddels is er een nieuw platform gekozen en is onze Oostenrijkse zuster al online op dit nieuwe platform, waar dit probleem gelukkig niet meer aanwezig is. Op dit moment wordt er aan de migratie van de Duitse shop gewerkt, daarna is de zakelijke site van Conrad Duitsland aan de beurt. Als het goed is, is daarna de Nederlandse shop aan de beurt - hopelijk begin volgend jaar. Tot die tijd is het voor ons ook "behelpen".

Natuurlijk heb ik ook even in het forum gekeken en de reacties gezien en ik ben het grotendeels eens met de stelling dat dit eigenlijk niet aan het forum is om dit op te lossen. Als er een oplossing was die binnen mijn bereik was, dan had ik dat waarschijnlijk al doorgevoerd. Het toevoegen van een reguliere expressie

Verder stelt u in één van de topics:
Idd, en het nummer achter de goto zit ook in de sessie string in de URL. 5 minuten een regexp in elkaar
timmeren lijkt me. Maar goed, ik het de conrad gemaild, eens kijken of die mij ook afwimpelen

Toch hoop ik dat u mijn antwoord niet ziet als een "afwimpeling"... Ik zal kijken of ik periodiek eens het forum kan afzoeken op deze "verkeerde" links en dan de juiste kan toevoegen. Jullie hebben gelukkig een heel goede zoekfunctie :-) Tenslotte in ieder geval onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

de conrad meneer
Kortom, "het komt goed", maar het duurt nog even.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Vriendelijke reactie van Conrad, ze lezen hier zelfs (op verzoek) op het forum mee met de discussie. Mooi :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nette reply :) Ook goed dat ze het probleem onderkennen en daar ook wat aan gaan doen :)

Intentionally left blank

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:04
Ben er toevallig vorige week achter gekomen dat dit niet werkte. In een topic had ik ook een link geplaats via copy&paste. De volgende post was van CEB Conrad Electronics Bedrijfsaccount met de juiste link. Ik denk huh?, en klik op mijn link en zag dat die inderdaad niet werkte. Nu kom ik toevallig dit topic tegen.
Ik vind het wel netjes van Conrad dat ze zelf effe reageren met de juiste link.
Pagina: 1