Op mijn iMac gebruik ik Sequel Pro als MySQL management tool. Ik wil hiermee verbinding maken met de MySQL server op mijn Linuxbak. Bij host het IP van de server ingesteld, username is root, wachtwoord klopt, database is overbodig en socket volgens mij ook. Ik krijg echter een Access Denied error die meldt dat ik verbinding wil maken als user 'root'@Fruitcake.local (Fruitcake is mijn iMac). Laat ik het wachtwoord weg, dan kan ik zonder problemen inloggen, alhoewel ik dan geen rechten heb om iets te doen. Als ik via SSH wil inloggen op de MySQL server, dan ervaar ik geen problemen.
Op internet kan ik niks vinden, behalve dat je een SSH tunnel zou moeten gebruiken, wat me raar lijkt, want waarom kan je anders een host invullen? Zou ik een SSH tunnel willen gebruiken, dan is dit niet mogelijk. Alle opties hiervoor zijn disabled.
Op internet kan ik niks vinden, behalve dat je een SSH tunnel zou moeten gebruiken, wat me raar lijkt, want waarom kan je anders een host invullen? Zou ik een SSH tunnel willen gebruiken, dan is dit niet mogelijk. Alle opties hiervoor zijn disabled.