Toon posts:

snel hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn zus heeft een pctje een p2 333 nou deed hij het gewoon goed maar sinds gister hoor je als je hem aan zet 2 hoge en dan 2 lage piepjes

ik heb het volgende al geprobeerd
mobo+geheugen+proc aanzetten nog die 2 piepjes

cmos gereset hielp niets

en nog meer van die combies als ik hem aan zet krijgt hij ook geen beeld

monitor gaat uit en krijgt geen signaal

weet iemand wat dit is of kan mij zegfgen of het mobe en of proc stuk is laat het me ff snel weten en post je menig over dit geval

Verwijderd

Topicstarter
dacht dat dit tweakers was

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 28 februari 2001 22:58 schreef dirkster het volgende:
dacht dat dit tweakers was
Is het ook.

Heb je nooit gehoord van geduld???

volgens mij ben je newbie, effe kijken.

=>heb effe gekeken, Je loopt er nou bijna 3 maanden(vrij lang), en toch begrijp je niet dat het soms duurt voordat er wordt geantwoord.

Zal het nogmaals spellen.

G E D U L D.

Geduld

Patience

Andre talen kan ik niet, hier moet je het mee doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 12:43
Heb je de handleiding van het moederbord nog? De piepjes geven aan wat er mis is, en dat zou in het boekje moeten staan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niets van dat ding id een intel moederbord verder kom ik niet

Verwijderd

Had laatst een soortgelijk probleem met een 'nieuwe' pc, alle mogelijke post codes nagelopen, niks dat er op leek, alle kaarten eruit en er weer in, no go.....toen bleek dat de processor los was gekomen tijdens het vervoer.... |:(

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
draai de kast eens open en schrijf eens wat nummertjes over van dat mobo, misschien kom je er dan achter wat het voor mobo is en kun je de manual van internet halen. (slim he, eerst nadenken voor je wat post)

Verwijderd

Topicstarter
440lx is het volgens mij

Verwijderd

Lijkt me de video kaart. Oh er is een progje te downen dat heet ctbios dat info over je mobo geeft klik op de BIOS numbers link en je kunt het hier vinden.
http://www.ping.be/bios/

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
nop, geen video kaart, is een van de eerste (zelfs de allereerste dacht ik) chipset voor P2, de voorloper van de BX chipset.

Ik denk dat je op de site van intel daar wel wat info moet over vinden over de opstartcodes.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• packman
Idd, ff op de intel site gezocht op 440lx, en vond enkele referenties naar een hl440lx moederbord en dit:

ftp://download.intel.com/support/motherboards/desktop/al440lx/67702801.pdf

dit is een manual van dat mobo, waar in chapter 5.3 de beep codes in staan.
Daar staat het volgende tabelletje:

Table 62. Beep Codes
Beeps 80h Code Description
1 B4h One short beep before boot
1-2 98h Search for option ROMs
1-2-2-3 16h BIOS ROM checksum
1-3-1-1 20h Test DRAM refresh
1-3-1-3 22h Test keyboard controller
1-3-4-1 2Ch RAM failure on address line xxxx*
1-3-4-3 2Eh RAM failure on data bits xxxx* of low byte of memory bus
1-4-1-1 30h RAM failure on data bits xxxx* of high byte of memory bus
2-1-2-3 46h Check ROM copyright notice
2-2-3-1 58h Test for unexpected interrupts

De eerste cijfertjes zijn de beep codes, dan de 80h debug code (heb je niets aan tenzij je een decoderkaart hebt die op io 80h zit), en dan de uitleg van waarvoor de beepcode staat. (ik raad je aan de PDF de downloaden, daar staat het duidelijker in)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• packman
Zeg, heb je nog ergens een (ander) pci videokaartje liggen. Sommige videokaarten kunnen ook fouten geven als ze geen scherm vinden (mischien kapotte video kaart)
Probeer dat anders eens (indien mogelijk)

Verwijderd

Topicstarter
hij piept ook als ik er geen videokaart in heb zitten
Pagina: 1