iPhone 3G touchscreen stuk -- geen garantie?

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:14
Ik heb een klein jaar geleden een iPhone 3G gekocht iets na de lancering in Belgie ( ben Belg ) bij een Mobistar winkel. Nu een twee weken geleden werkt ineens mijn touchscreen niet meer. Ik had al meer het probleem dat die niet reageerde, maar na een paar keer was het elke keer terug in orde.

De laatste keer deed hij echt niets meer, dus vrij vervelend. Geen probleem, ik heb toch nog garantie, dus ik naar de Mobistar winkel. Geen probleem, garantie zegt ze, en ze gaat hem opsturen.

Vandaag krijg ik telefoon, ze kunnen/willen het niet in garantie repareren omdat er waterschade is! Wat een k*t excuus. Ik ben enorm voorzichtig met mijn telefoon geweest, en zelfs als het aan miezeren nooit gebeld, en nu was het ineens waterschade. Reparatie kost : 200Euros!

Voor een telefoon van 525 euro had ik toch betere service verwacht en ik wil het hier niet bij laten!

Zijn er mensen die mij tips kan geven hoe ik dit het beste aanpak? Want ik weiger een nieuw toestel te kopen! Dat is een klein kapitaal dat weggooid word zo.

1) Kan ik hierbij mijn verzekering aanspraken ( In belgie de Familiale? )
2) Hoe kan ik toch nog garantie claimen!? Want deze persoon van de mobistar winkel : Schiet niet op mij, ik werk hier ook maar...
3) Als er dan toch waterschade is, hoe kunnen zij dan bewijzen dat dit verband houd met het defect gaan van het touchpad? Als mijn banden plat zijn, zal een garage toch ook niet de garantie weigeren van een defecte zetel?
4) Ik wil mijn iPhone terug , had ik eindelijk een telefoon waar ik eens tevreden over was...

Alle tips zijn welkom!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De iPhone heeft een speciaal wit stickertje in de koptelefoon ingang (onderin). Als die verkleurd is (ik geloof dat hij rood wordt) dan is hij nat geworden. Zo kunnen ze zien of hij nat is geworden. Heeft die van jou ook echt waterschade? Anders is er misschien een keer een druppel regen in gekomen ofzo.

Volgens mij weigeren ze dan alle garantie omdat waterschade zo veel vage (indirecte) problemen kan veroorzaken.

• tc982
GekkePrutser schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:42:
De iPhone heeft een speciaal wit stickertje in de koptelefoon ingang (onderin). Als die verkleurd is (ik geloof dat hij rood wordt) dan is hij nat geworden. Zo kunnen ze zien of hij nat is geworden. Heeft die van jou ook echt waterschade? Anders is er misschien een keer een druppel regen in gekomen ofzo.

Volgens mij weigeren ze dan alle garantie omdat waterschade zo veel vage (indirecte) problemen kan veroorzaken.
Dat kan wel zijn, maar een druppel die verkeerd valt en je hebt geen garanntie meer, dat is toch niet mogelijk. Ik zeg het, ik ben waanzinnig secuur geweest over nattigheid en de iPhone, het heeft genoeg in de krant gestaan dat hij daar last van had. Maar ik moet daar toch niet de dupe van zijn

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waterschade is een veel gebruikt excuus bij mobieltjes om geen garantie te verlenen. Ik zou er zeker niet mee akkoort gaan. Het is aan hun om te bewijzen dat het defect door de gebruiker veroorzaakt is. Dat een keer een druppeltje zweet een opening is binnen gegaan heeft natuurlijk niets met je touchscreen te maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum :)

AMD > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
tc982 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:44:
[...]Dat kan wel zijn, maar een druppel die verkeerd valt en je hebt geen garanntie meer, dat is toch niet mogelijk. Ik zeg het, ik ben waanzinnig secuur geweest over nattigheid en de iPhone, het heeft genoeg in de krant gestaan dat hij daar last van had. Maar ik moet daar toch niet de dupe van zijn
Nee, inderdaad, ik vind het ook niet eerlijk hoor! Okee, als de hele printplaat verroest is dan kan ik me er wat bij voorstellen. Maar het wordt tegenwoordig inderdaad veel te vaak als uitvlucht gebruikt.

Maar ik zei het alleen maar even omdat je dan kan kijken of die stip bij jou wel wit is. Als dat het geval is dan heeft hij dus redelijk aantoonbaar geen waterschade. Dan sta je misschien wat sterker. Alhoewel Apple nooit officieel bekend heeft gemaakt dat die stip een water sensor is dus misschien leggen ze die informatie naast zich neer.

• tc982
Ondertussen al gevonden dat ik dus dit even moet checken :

http://support.apple.com/kb/HT3302

Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT3302/HT3302_5.png
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT3302/HT3302_06.png

Dit is dus voor morgen als ik mijn telefoon ga ophalen bij de Mobistar winkel. Hopelijk krijg ik daar dan nog iets geregeld.

[ Voor 17% gewijzigd door tc982 op 13-06-2009 08:25 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

paQ

kansloos.
lees de -x- andere topics met dezelde problematiek maar door.
Mensen hebben weken lang touw getrokken en bot gevangen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik geef geen conclusies, wil ook niets in twijfel brengen en geloof zeker dat je vern*ukt wordt waar je bij staat als het aankomt op claims van waterschade door de fabrikant.
Maar, ik heb mijn telefoon verzekerd, ook tegen waterschade, waardoor ik niet bang ben dat hij nat wordt.
Dus, ik bel ermee in de regen, neem hem mee in bad etc. Nu zie ik bovenstaande plaatje en kan ik inderdaad bij mij ook de sticker nog zien: wit. Het is dus niet per definitie dat die sticker bij het minst geringste al rood wordt.

Het is gewoon een nuancering die ik aan wil geven, meer niet. Ik val er niemand mee aan en trek ook niets in twijfel van anderen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 09:02
Gewoon naar de Mobistar winkel gaan, daar blijven zagen. Eventueel doen alsof je eens naar Test-Aankoop belt fzo, is ooit bij mij gelukt. ( Beste is dat je een tekst voorbereid fzo )

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:00

MsG

Forumzwerver

Toch een beetje flauw imo dat zijn sticker juist bij een conncector gebied zit. Alsof je in de winter nooit eens een koude connector in plugt ofzo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 17:50

r0b

MsG schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:31:
Toch een beetje flauw imo dat zijn sticker juist bij een conncector gebied zit. Alsof je in de winter nooit eens een koude connector in plugt ofzo.
Daarom zit er ook nog één onder in de jack ingang ;)

Maar, tja, hier zijn al meerdere topics over inderdaad; het blijft me verbazen hoe Apple / de repair bedrijven met dit soort zaken omgaan. Alles lijkt tegenwoordig "waterschade". Alsof de iPhone alleen in de woestijn gebruikt kan worden.
Of krijgen we dan zandschade...

Ik heb al volledig van garantie afgezien en als er wat mis is met m'n iPhone los ik het zelf wel op; ben ik vaak dezelfde dag nog klaar en het kost me maar een paar euro's (3rd party parts zijn gemakkelijk te krijgen op eBay).

@TS: De display werkt verder nog wel en alleen touch is weggevallen, of allebei? Dat *kan* een vrij simpel probleem zijn; het loskomen van de datakabel op het moederbord ('logic board'). Ik had er 1x last van en display even sterk aandrukken verhielp het al. :) (andere optie was het display loshalen en de kabel daar even goed vast zetten)

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 13-06-2009 14:44 ]

• tc982
Ben gisteren dus naar de Winkel geweest, mij eens heel druk moeten maken en zeker omdat volgens de verkoper hij geen garantie moet geven maar Apple, en dat ik maar contact met Apple moest opnemen.

Ik heb hem 10x moeten uitleggen dat als de verkoper iets verkoopt HIJ verantwoordelijk is voor de garantie. Zijn verweer: "Wij sturen deze ook maar op naar Apple meneer". Mijn Antwoord : "Maakt mij niet uit, al sturen jullie dit naar China of Tunesië , of door een diebo hier onder de toog. Hoe jullie de garantie regelen is jullie zaak, ik heb deze telefoon hier gekocht, en jij gaat mij garantie moeten geven!"

Dan stelde hij voor om deze dan maar opnieuw op te sturen.... snik .. snik weer terug bij af. Dan maar gevraagd om een verantwoordelijke... bleek hij toch te zijn... Ineens was hij weg naar achteren en daar stond ineens iemand anders. Zij ging eerst de foto's eens opvragen en deze doormailen zodat ik een bewijs heb van "waterschade".

Ik ben benieuwd...

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/wuf8yw.jpg

Grote kans dat ze je gewoon deze foto geven. ;)

• tc982
FiXeR.nl schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:39:
[afbeelding]

Grote kans dat ze je gewoon deze foto geven. ;)
Deze zag er toch wit uit bij mij, ook deze in de Jack.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zorg wel dat je bij die foto's duidelijk kan herkennen dat het jouw telefoon is!
Een foto opsturen als zogenaamd bewijs is redelijk standaard bij dit soort gevallen maar meestal kan je daarop maar met moeite een telefoon herkennen, laat staan dat je zeker kan zijn dat het die van jou is.

• FiXeR.nl
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:41:
Zorg wel dat je bij die foto's duidelijk kan herkennen dat het jouw telefoon is!
Een foto opsturen als zogenaamd bewijs is redelijk standaard bij dit soort gevallen maar meestal kan je daarop maar met moeite een telefoon herkennen, laat staan dat je zeker kan zijn dat het die van jou is.
Daarom post ik die foto ook, volgens mij sturen ze dezelfde foto naar iedereen namelijk. :/

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
tc982 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:40:
[...]

Deze zag er toch wit uit bij mij, ook deze in de Jack.
Kan je bewijzen dat beide indicatoren wit waren op het moment dat je de telefoon binnenbracht voor garantie? Want het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen moest de "waterschade" zich pas voordoen bij het reparatiecentrum van Apple zelf.

Verwijderd

Is het niet een idee om de vochtindicators te voorzien van een laagje silicone kit?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:26
8)7 En dan.. Als je telefoon als nog stuk is, dan komt ie bij Apple (eigenlijk bij een geautoriseerde reparateur) en dan sturen ze em terug omdat jij er mee geklooid hebt.. Dat gaat em worden ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

In Nederland is het zo dat van een jaar garantie, het eerste half jaar alles onder de garantie valt en de winkel/ leverancier moet bewijzen dat iets gebruikersschade is willen ze het op jou verhalen. Na dit half jaar is het andersom en moet jij bewijzen dat het geen gebruikersschade is. Dit is vrij moeilijk en ik denk dat je daardoor ook weinig kans maakt. Misschien kun je iets van een consumenten bond ofzo in Belgie aanspreken hierover?

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-01 20:57
Ik weet niet hoe het in België werkt maar in Nederland heb je op al je apple producten een serienummer staan (met daaraan je garantie vastgekoppelt), je kan het dus altijd proberen bij een gewone Apple Premium Reseller.
Verder Veel succes :)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

paQ

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:41:
In Nederland is het zo dat van een jaar garantie, het eerste half jaar alles onder de garantie valt en de winkel/ leverancier moet bewijzen dat iets gebruikersschade is willen ze het op jou verhalen.
en daarop maakten de indicators hun entree

en daar sta je weer als consument.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Neem zelf eens contact op met Apple. Leg het verhaal aan hen uit.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:49

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik weet het niet hoor, maar ik zie die stickers niet op/ in mijn iphone 3G ? :/
en ik heb echt goed gekeken :/

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• r0b

r0b

CrankyGamerOG schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:46:
Ik weet het niet hoor, maar ik zie die stickers niet op/ in mijn iphone 3G ? :/
en ik heb echt goed gekeken :/
Beter kijken. Ze zitten er wel namelijk. :+ Ze zitten wel enigszins 'in' de telefoon, dus het is soms moeilijk te zien.
Tip: even met een kleine zaklantaarn er op schijnen / onder een felle bureaulamp houden :)

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 15-06-2009 16:47 ]

• tc982
Ik wil niet met Apple bellen, ik heb daar niets mee te maken. Het is toch Mobistar die mij moet helpen. Ik ben echt benieuwd naar de foto's...

Maar als er dan toch lichte waterschade zou zijn, wat is dan het oorzakelijk verband met een niet werkende touchscreen? Als mijn banden plat zijn, zegt mijn garaga ook niet dat ze niet willen kijken naar de Autoradio. Of bezie ik het te simplistisch?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:15
Heb je soms de iphone gebruikt tijdens het sporten? Als je hevig transpireert, dan kan je zelfs al zogenaamde waterschade oplopen met die dingen wanneer hij in je broekzak zit.

[ Voor 9% gewijzigd door FragileM64 op 15-06-2009 17:12 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• tc982
FragileM64 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:12:
Heb je soms de iphone gebruikt tijdens het sporten? Als je hevig transpireert, dan kan je zelfs al zogenaamde waterschade oplopen met die dingen wanneer hij in je broekzak zit.
Ja -- tijdens het gymen. Het is niet voor niets dat ze er Nike+ nu hebben ingestoken, dat verminderd de garantie...

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:26:
Is het niet een idee om de vochtindicators te voorzien van een laagje silicone kit?
Je kunt ze bleken door geloof ik chloor op een wattenstaafje te doen. :P Maar dat zou ik even googlen!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:26

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

FiXeR.nl schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:59:
[...]

Je kunt ze bleken door geloof ik chloor op een wattenstaafje te doen. :P Maar dat zou ik even googlen!
en hoe wil jij dat wattenstaafje erin doen?

• tc982
De foto is binnen, en volgens mij is er weinig schade aan!

iPhone 3G Waterschade!?

• CM5
  • Niet online

CM5

Lijkt me toch vrij heftige corrosie?

• r0b

r0b

CM5 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:40:
Lijkt me toch vrij heftige corrosie?
Corrosie op een sticker? :+
Maargoed, aangenomen dat dit jouw telefoon betreft is de sticker inderdaad verkleurd.

De rechtsgeldigheid van een - door de fabrikant ontwikkelde en geplaatste - sticker is dan weer een ander verhaal..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:13
Maar hoe weet je nu zeker dat het jouw telefoon betreft? :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tc982 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:26:
De foto is binnen, en volgens mij is er weinig schade aan!

[afbeelding]
Daar kan je dus absoluut niets mee :P
Lijkt me duidelijk dat je alleen met die foto niet accepteerd dat ze je geen garantie verlenen.

• tc982
Ik heb gewoon het gevoel dat dit niet echt waterschade is. Een lichte verkleuring kan ook gebeuren door een paar druppels via de jack binnen te krijgen. Dan denk ik dan aan bijvoobeeld een druppel water die geleid via de kabel in het toestel in. Ik mag toch aannemen dat je met deze GSM toch buiten mag komen zekers.

Verwijderd

Het probleem is niet zozeer dat dit specifieke probleem komt door vochtschade. Het probleem is waarschijnlijk dat er 'ergens' vochtschade is geconstateerd waarmee je garantie is verlopen. Er zitten meerdere vochtindicators in de iPhone, en als er ook maar 1 ietsje verkleurd is kunnen ze al zeggen dat er ondeugdelijk met het toestel is omgegaan. Vervelend, maar het is zo.

Ik vrees dan ook dat je niet ver gaat komen, neemt niet weg dat je een goed reparatiebedrijf er even naar kan laten kijken. Ik werk zelf bij zo'n bedrijf en komen regelmatig dergelijke toestellen bij ons binnen.

• tc982
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:08:
Het probleem is niet zozeer dat dit specifieke probleem komt door vochtschade. Het probleem is waarschijnlijk dat er 'ergens' vochtschade is geconstateerd waarmee je garantie is verlopen. Er zitten meerdere vochtindicators in de iPhone, en als er ook maar 1 ietsje verkleurd is kunnen ze al zeggen dat er ondeugdelijk met het toestel is omgegaan. Vervelend, maar het is zo.

Ik vrees dan ook dat je niet ver gaat komen, neemt niet weg dat je een goed reparatiebedrijf er even naar kan laten kijken. Ik werk zelf bij zo'n bedrijf en komen regelmatig dergelijke toestellen bij ons binnen.
Ik heb mijn iPhone dan maar zelf opengedaan, via youtube video gevonden : http://www.youtube.com/wa...i4lq0FTU4&feature=related

Nu heb ik de kabels terug aangesloten en de touch werkt terug op het bovenste deel, niet op het onderste. Weet jij hoe je dit kan repareren?

Verwijderd

tc982 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:27:
[...]

Ik heb mijn iPhone dan maar zelf opengedaan, via youtube video gevonden : http://www.youtube.com/wa...i4lq0FTU4&feature=related

Nu heb ik de kabels terug aangesloten en de touch werkt terug op het bovenste deel, niet op het onderste. Weet jij hoe je dit kan repareren?
Dan is helaas je touch beschadigd en zal vervangen moeten worden. Tenzij er echt vochtschade is rondom de connector aansluiting bijvoorbeeld, maar dit zou je dan wel gezien moeten hebben.

• Flashpoint
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09-2019

Flashpoint

PartyPartyPartyParty

Subtiel kickje:

Ik heb hetzelfde gehad met mijn iPhone, na nog geen twee maanden begon het scherm vreemd te reageren en nog een maand later was er niet meer mee te werken.
Heb het ding in reparatie gestuurd (2x omdat de eerste keer gemeld werd dat een restore het probleem verhielp, nou niet dus).
Nu na twee maanden! wachten berichtje met de melding waterschade, garantie niet van toepassing, en of ik dan 45 euro wilde betalen om mijn stukke terug te krijgen of het toestel wilde laten vernietigen.

Niet mee akkoord gegaan, ik heb de rechtsbijstand gebeld en die vertelde mij dat ik moest vragen om een rapport waaruit bleek dat het toestel daadwerkelijk stuk was gegaan door waterschade.
Die mensen verteld over de bekende stickertjes, maar verkleurde stickers was volgens hun niet genoeg om geen garantie te geven.
Verzoek om schaderapport ligt nu weer bij winkel, maar ik heb in elk geval redelijke hoop op een goede afwikkeling.

(Telefoon is overigens ook nog nooit in contact gekomen met water, maar dat terzijde.)

Member of OPP

Pagina: 1