Toon posts:

Nieuwe WLAN PCI, pc start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

IK heb een asus a7v600 mobo-tje..(ja vrij oud) met een amd athlon xp 2800+ en een of andere geforce2 64 mb videokaart.

Nu wilde ik dolgraag een pci kaartje omdat mijn usb wlan hapert.

Maar zodra ik mijn pci kaart ( linksys wmp600 N dual band) wat toch een redelijk ding is dacht ik zo, erin stop, gebeurt er niets meer.. Geen beeld, en de hd's laden ook niet meer, alleen de fans draaien nog.

Ik heb pci 2.2 slots en ik heb al wat geprobeerd met IRQ alleen zo heel goed aangelegd in die zut ben ik niet.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen of mijn probleem verhelpen?

Gr,

CyberEt

Verwijderd

Het lijkt dat het PCI kaartje kortsluiting veroorzaakt. Ik neem aan dat je met het PCI kaartje ook niet in de bios komt?

Ik zou hem zelf gewoon voor RMA aanmelden mocht dit mogelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RMA? sorry wat betekent dat? DOA ken ik wel (dead on arrival)

nee ik kan niet in de bios komen.. dat is ook het rare..normaal zou ie nog wel iets doen maar deze doet helemaal niks meer :(

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 23:17
Hey Cyberet,

Heb je slechts 1 PCI slot geprobeerd?
Heb je de laatste BIOS versie van dit board geinstalleerd?

Soms kunnen kaarten conflicten geven met elkaar (zelfde IRQ), zodat de machine niet opstart.

Shuffle eens de kaarten en kijk wat het systeem doet. :)

Ed1969

Verwijderd

als hij net nieuw is kun je hem bij de winkel aanmelden voor DOA zoals je zelf aangeeft. Mocht je hem langere tijd in bezit hebben is RMA (Return Material Authorisation) de volgende stap. Dat betekent dat hij gerepareerd wordt bij de Fabrikant of dat er een nieuwe op opgestuurd. Afhankelijk van de voorwaarden van de Shop/Fabrikant. Onthoud wel dat jij alleen met de shop te maken hebt dus laat je niet afschepen dat je zelf met de fabrikant moet mailen/bellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de Wlan kaart in 4 verschillende sloten geprobeerd. Ik heb trouwens ook een creative soundblaster in me 2e slot zitten, maar die heb ik ook al eruit gehaald en geprobeerd het zonder die creative kaart te doen, maar dat had geen effect.

ik heb nog nooit een bios update gedaan, omdat ik bang ben dat dat fout gaat haha, waarom weet ik ook niet :P

zou dat echt kunnen helpen?

als ze dezelfde IRQ zouden hebben, dan zou dat mijn agp kaart en mijn wifi kaart dus moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
haha ok thanks voor je reactie bobsquad. ik heb deze kaart via de zaak ingekocht, wij verkopen namelijk zelf die troep dus ik heb hem bij een europees distributeur ingekocht. dus dat komt dan wel goed, mocht dat het natuurlijk echt zijn.

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 23:17
Je kunt er voor kiezen juist de WLAN kaart niet precies naast het AGP slot te doen. Maar 1 pci slot verder. Heb je trouwens dit WLAN kaartje ook in een andere machine geprobeerd?

Ed1969

Verwijderd

Topicstarter
Ed1969 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:15:
Je kunt er voor kiezen juist de WLAN kaart niet precies naast het AGP slot te doen. Maar 1 pci slot verder. Heb je trouwens dit WLAN kaartje ook in een andere machine geprobeerd?
nee nog niet geprobeerd omdat ik daar niet echt over beschik

in een ander slot dan precies eronder heb ik al geprobeerd maar dat hielp niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 23:18 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het lijkt me erg informatief de kaart even in een ander systeem te zetten als je dat tot je beschikking hebt. Als dat systeem ook direct vast zit dan is dat een zeer sterke indicatie dat de kaart defect is. Wel op eigen risico natuurlijk. Voor het geval van het waarschijnlijk wel kleine risico dat een defecte kaart dat andere systeem zou beschadigen.

Edit: Waren me net voor met dezelfde suggestie. :')

Jammer dat je niet direct een ander systeem tot je beschikking hebt. Probeer er toch even een mogelijkheid voor te vinden. Het kan veel duidelijkheid geven.

8)

[ Voor 23% gewijzigd door CaptJackSparrow op 12-06-2009 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb wel een pc tot mijn beschikking, dat is alleen naar alle waarschijnlijkheid geen 2.1 pci slot. zou dat een probleem kunnen zijn?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waarschijnlijk niet. Tenzij in de specs van de kaart staat dat ie per se 2.1 of hoger wil hebben.

8)

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 12-06-2009 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik heb het geprobeerd! Op die andere computer was ie met 5 minuten geïnstalleerd! Dat kan het dus niet zijn :( !
De kaart werkt gewoon goed!

EDIT: zou ik kunnen proberen een andere videokaart erin te zetten?

EDIT2: Dat hielp ook niet.

Nog andere Suggesties? Iemand?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 22:53 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En in die andere computer werkte ie ook?

Kun je misschien in de BIOS iets van voltages instellen? 5V vs. 3,3V?

Wat heb je in de BIOS aan PCI instelmogelijkheden?

Is je systeem trouwens overclockt of op andere wijze getweakt?

Als er een nieuwere BIOS beschikbaar is moet je die zeker checken of er bij staat welke problemen die oplost en ook als jouw probleem er niet bij genoemd zou staan zou ik hem zelf zo goed als zeker updaten.

8)

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:06:
En in die andere computer werkte ie ook?

Kun je misschien in de BIOS iets van voltages instellen? 5V vs. 3,3V?

Wat heb je in de BIOS aan PCI instelmogelijkheden?

Is je systeem trouwens overclockt of op andere wijze getweakt?

Als er een nieuwere BIOS beschikbaar is moet je die zeker checken of er bij staat welke problemen die oplost en ook als jouw probleem er niet bij genoemd zou staan zou ik hem zelf zo goed als zeker updaten.

8)
ja in die andere pc werkte ie ook. ik heb een award Bios en vologens de handleiding kan ik het volgende instllen aan voltages : CPU, Memory and AGP Voltage adjustable, Adjustable FSB/DDR ration with fixed AGP/PCI frequencies.

Ik heb heel veel instelmogelijkheden in mijn bios voor PCI, ik kan alle IRQ's wijzigen en ik heb 6 pci sloten. 1 en 5 en 2 en 6 werken samen, 3 en 4 zijn losse IRQ adressen.

Nee ik heb niets overclocked.

Ik heb nog nooit een BIOS update gedaan omdat ik bang ben dat het fout gaat en niet zou weten hoe het moet..Zou dat echt kunnen helpen denk je?

EDIT: er zit overigens zo'n Ases EZ Flash programma om je bios te updaten bij volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 16:38 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat als je de IRQ mogelijkheden nu eens op automatisch laat staan? Probeer ook eens de optie "Plug & Play" OS op "yes" te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:57:
Wat als je de IRQ mogelijkheden nu eens op automatisch laat staan? Probeer ook eens de optie "Plug & Play" OS op "yes" te zetten.
ze staan allemaal op auto. dat ga ik even proberen!

EDIT: geprobeerd. werkt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even samengevat:

Ik heb een WLAN PCI kaart gekocht. Deze werkt niet op mijn Asus a7v600 mobo. Er is nooit iets overgeclockt ofzo.

Het probleem is dat ik geen beeld meer heb, verder draait alles wel..de cd-rom's, de fans, zelfs de fan van mijn videokaart draait, alleen mijn HDD slaat niet aan en ik heb geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu weer het één en ander geprobeerd. Ik heb de Bios geupdate, dat hielp niet. Ik heb de stekkers van mijn dvd rom en dvd brander los gehaald omdat ik dacht dat dat wellicht iets uitmaakte, ook niet. Ik heb nog even goed opgelet, en als ik de kaart erin heb gehad en hij start niet op, dan komt er nadat ik de kaart er weer uit heb gehaald de message: ESCD updated succesfully. Wellicht dat jullie daar iets aan hebben?

in ieder geval, ik ben er nog niet. Zou ik een BartPE kunnen proberen om te testen of winXP het probleem is?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:10
Ik denk dat je moederbord deze kaart gewoon niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
ok. hoe zou dat kunnen dan? dat zou toch eigenlijk niet mogen?

EDIT: dan geef ik het maar op. Wordt het denk ik toch tijd voor een i7 systeem of een Mac Pro 8core!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 18:59 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het lijkt er op dat de kaart niet goed een interrupt kan delen met andere PCI devices. Kun je in de BIOS evt. een interrupt reserveren voor de slot waar de kaart in zit. Dan krijgt ie een eigen interrupt. Dat zou toch de grootste kans moeten geven op werken. Is er voor de videokaart (AGP neem ik aan) ook een aparte interrupt gereserveerd? Zo niet probeer dat dan eerst eens.

8)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik heb exact hetzelfde probleem, WLAN kaartje werkt in alle PC's hier thuis buiten in degene waar het voor bedoeld was :)

Ik zie alleen 'SiS VGA BIOS v.XXX' en dan hangt hij vast, zonder dat ik in het BIOS kan komen. In een ander PCI slot krijg ik helemaal geen beeld meer, net zoals de TS.

Met andere PCI kaarten werkt het wel, maar niet de combinatie...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1