Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb hier een windows vista mediacenter systeem welke al een hele tijd goed werkt. Nu heb ik echter wel het probleem dat bij het overnemen met UltraVNC het beeld zwart blijft. Dit komt omdat de mediecenter interface fullscreen draaid. Sluit ik deze interface of verklein ik het scherm dan krijg ik wel beeld. Dit zelfde probleem heb ik echter ook met A-R-E

Weet iemand of het mogelijk is om overlay te generen doormiddel van bijvoorbeeld de videokaart drivers. Om toch beeld te krijgen bij het overnemen via UltraVNC of voor gebruik van A-R-E. Ik heb overigens de video mirror driver voor UltraVNC geinstalleerd en ik gebruik de laatste versie.

A-R-E = http://www.arfx.nl/
Vista = Windows Vista Ultimate (legaal)
Videokaart = Nvidia 7200 (uit mn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Overlays worden gebruikt om met de beste performance vanuit Windows pixels op het beeldscherm te toveren. Dit gaat zonder gebruik van de grafische engine van Windows (GDI) maar rechtstreeks naar een toegekend stuk videogeheugen binnen Windows. Tools als VNC etc capturen nagenoeg allemaal de GDI renders zodat je beeld krijgt op de remote client. Overlays zijn vaak niet op deze manier te zien.

Je zou de Vista machine anders kunnen configureren (GDI rendering), maar reken dan wel dat je erg veel performance op de Vista machine zelf verliest, misschien zoveel dat het het doel van de machine teniet doet.

edit:
onzin weggeknipt

[ Voor 13% gewijzigd door dominic op 12-06-2009 23:04 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
En hoe ga ik dit instellen dan ?

Ik heb al wel even gezocht maar nog geen how to gevonden. Ik wil het gewoon eerst testen met GDI. Daarna kan ik de DMX interface en lampen altijd nog verkopen. Onder Windows XP werkt het volgens de makers namelijk wel goed. Vista gaat dus ergens anders mee om dan XP.

Maar ik wil niet terug naar XP omdat Vista MCE gewoon beter werkt... En ik gebruik hem echt alleen maar als Media Center machine..

Damn vind ik toch net het volgende:

http://www.mydigitallife....d-options/comment-page-1/

ehshell.exe /gdi

This parameter starts Windows Media Center in GDI graphics mode. The GDI graphics mode simulates a low-fidelity graphics environment that does not support DirectX graphics mode.

Maar helaas het werkt niet. Als ik deze switch instel kan ik helemaal niks meer, ook geen opnamens bekijken. De videosettings zijn dan toch te kreupel. In windowed mode zonder GDI werkt A-R-E overigens wel. Maar ja dat is net als met UltraVNC

[ Voor 41% gewijzigd door raymonvdm op 15-06-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat wil je precies doen dan? :)
Wellicht is er een andere manier waarbij je je MCE remote kan bedienen (er zijn client/server apps en voorbeeldcode - zoals de SideShow gadgets voor Vista MC).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik wil gebruik maken van A-R-E DMX om mijn ambilight aan te sturen maar dit kan niet in Full Screen modus omdat er dan geen overlay beschikbaar is. Dit probleem heeft UltraVNC namelijk ook (MCE fullscreen dan geen beeld)

En daar zoek ik nu dus een "work arround" voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://forum.arfx.nl/viewtopic.php?f=5&t=136
Lijkt gewoon niet te kunnen werken met VMC in fullscreen mode dus.
Ze hebben wel sourcecode en een SDK, misschien dat je daar wat mee kan (rc interface).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1