• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet dat die topic eigenlijk niet hier thuishoort, maar aangezien de telefoonlijnen van Azerty op dit moment niet meer open zijn, hoop ik dat iemand hier mij een bevredigend antwoord kan geven op deze vraag:

Ik heb ongeveer een maand geleden een nieuw moederbord besteld bij Azerty(Gigabyte MA-790X-UD4P), ongeveer een week later begon deze kuren te vertonen(niet goed booten) en gaf deze de BIOS piepcode voor "power error", wat wees op een defect in de voeding of het moederbord.
Niet heel lang erna heb ik van een medetweaker een Antec Earthwatts 500 gekocht(functionerend, getest in een andere PC).
Dus die probeer ik vandaag uit, maar helaas, precies dezelfde symptomen.

Dus ik wil nu graag een RMA aanvragen, maar wanneer ik bij het tabblad "klacht" kom, heb ik maar 3 opties:
"Defect buiten garantie"
"Verkeerd besteld"
"Verkeerd geleverd"

Ik heb echter niks aan deze opties omdat het moederbord natuurlijk nog garantie heeft.
Wat doe ik fout? Wat is er mis?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat heb je eraan om hier op dit tijdstip iets uit "onbetrouwbare" bron over te horen? Gewoon morgen even met Azerty bellen/mailen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb nog nooit eerder een RMA aangevraagd...
Ik heb alles gelezen over RMA's wat ik kon vinden op hun site, maar misschien doe ik toch nog iets fout?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zojuist heb ik eens geprobeerd de RMA procedure te doorlopen. Wanneer je bij het tabblad klacht komt heb ik standaard staan "Defect binnen garantie", de drie opties die jij noemt zijn de alternatieven, maar die krijg ik pas als ik op het drop down menu klik. Als je niets doet staat er dus als het goed is: "Defect binnen garantie".

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14

Shadowtje

Shadow

Komt waarschijnlijk omdat er bij het product geen garantieperiode staat.
Als ik bij een order van mij kijk heb ik met garantie een stuk meer opties dan zonder...

Heb toevallig vandaag daar ook rma ingevuld, en het duurde 1,5 uur voordat ik een rma nummer kreeg. Ik gok dat ze handmatig goedkeuring geven. Volgens hier zijn ze morgens telefonisch niet bereikbaar

dit is geen link

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb misschien het euvel gevonden.

In het dropdown menu staat standaard al "Defect buiten garantie" zonder dat ik ook maar iets doe.
Ik check net het "Product" tabblad, en daar zie ik dit staan:

Aankoopdatum27-05-2009 10:57:36Garantie (mnd)

Er staat dus niks vermeld achter (mnd)

Blijkbaar zit er iets niet goed in hun database, ik ga morgenochten wel even bellen.
Thanks voor jullie hulp.

EDIT:

@Shadowtje

Je was sneller dan ik :)

Ik kan dus gewoon een RMA aanvragen met de optie defect buiten garantie?

[ Voor 13% gewijzigd door Sefyu op 12-06-2009 22:55 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik denk dat je beter even contact met Azerty kan zoeken, in plaats van via een omweg alsnog een RMA aanvraag indienen. Als door dat laatste de boel scheef loopt ben je veel langer bezig om alles weer recht te brijen dan wanneer je gewoon even geduldig wacht op e-mail reactie of tot ze telefonisch weer bereikbaar zijn :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Azerty reageert vrij vlot per mail, stuur er gewoon een of bel ze maandag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sefyu
  • Niet online
Ok thanks. :)
Pagina: 1