Toon posts:

Alice Comfort > Linksys WRT160N > Acer Laptop.... traag Int.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Het torrentprogramma wat ik gebruik "Azureus" gaf eerst altijd problemen aan met de Port-Forwarding en Firewalled etc etc. Na dagenlang geprust te hebben met de instellingen van het modem van Alice (Copperjet) en mijn draadloze Linksys Router heb ik 't eindelijk voor elkaar. Het probleem lag hem namelijk in dat het allebei routers zijn en zo met elkaar in conflict waren. Nu heb ik van de linksys de DHCP uitgeschakeld en nu is het zeg maar een switch of hoe je het ook wilt noemen. Firewalled probleem is weg dus die is nu groen in Azureus en m'n NAT is ook OK.

Alleen ik heb het vermoeden dat hij toch niet de volledige snelheid pakt, hij download namelijk veel sneller als ik 'm rechtstreeks op 't modem aansluit. Azureus geeft nog wel steeds een GEEL rondje aan bij "DHT-Ge-firewalled", en heb ook geen idee hoe ik dat nog wel moet krijgen.

Mijn Firewalls staan uit in het modem, mijn linksys router en windows zelfs. Wat moet ik nu nog doen om mijn volledige snelheid te krijgen? Ik heb echt geen idee meer...

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik zou heel snel die firewall op me router weer aanzetten en je moet de gebruikte poort(en) zowel TCP (voor verbindingen) als UDP (voor DHT) forwarden naar het IP van je client.

Dus stel dat je client IP 192.168.1.2 heeft en azareus heb je ingesteld om poorten 4662 (TCP) en 4663 (UDP) te gebruiken dan zul je die beide poorten met dat protocol moeten forwarden naar 192.168.1.2 .