(TITEL EDIT: OCZ Platinum 10666 3 x 2Gb)
---------------------------------------------------------------------------
Na een tijdje gezocht te hebben blijkt dit het beste prijs/prestatie RAM te zijn, maar toch maak ik me wat zorgen over de voltages
.
Zoals jullie allemaal weten is het sterk aangeraden om niet over 1.65V te gaan met het geheugen, maar de meeste RAM modules zijn 1.65V rated, waaronder de OCZ platinum series.
Nu vraag ik mij af of het echt geen kwaad kan, want 1.65 is knal op de limiet
. En moest het nu mijn levensduur verminderen, hoeveel dan? Want ik heb echt geen zin in een processor die maar 2 jaartjes meegaat. (ik ga het geheugen niet overclocken etc...)
Anderzijds zou ik voor de Corsair XMS3 10666 gaan omdat deze maar op 1.5V draait. Wel een groot nadeel is dat het CL9 ram is (9-9-9-24). De OCZ platinum daarintegen is CL7 (7-7-7-20).
Zou de latency in prakrijk echt zoveel verschil maken?
---------------------------------------------------------------------------
Na een tijdje gezocht te hebben blijkt dit het beste prijs/prestatie RAM te zijn, maar toch maak ik me wat zorgen over de voltages
Zoals jullie allemaal weten is het sterk aangeraden om niet over 1.65V te gaan met het geheugen, maar de meeste RAM modules zijn 1.65V rated, waaronder de OCZ platinum series.
Nu vraag ik mij af of het echt geen kwaad kan, want 1.65 is knal op de limiet
Anderzijds zou ik voor de Corsair XMS3 10666 gaan omdat deze maar op 1.5V draait. Wel een groot nadeel is dat het CL9 ram is (9-9-9-24). De OCZ platinum daarintegen is CL7 (7-7-7-20).
Zou de latency in prakrijk echt zoveel verschil maken?
[ Voor 27% gewijzigd door egonolieux op 13-06-2009 00:59 ]