Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sloopregeling

Pagina: 1
Acties:

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 13:18
(jarig!)
De sloopregeling is dus sinds 1 juni in werking en dat is allemaal leuk en aardig en ook mijn auto valt eronder. Nu zit ik zelf in het geval dat ik mogelijk in september kan kiezen voor een leaseauto maar het kan ook goed zijn dat ik zelf een betere aan wil schaffen.

In het geval van de leaseauto.. hoe kan ik toch die 750 euro cashen zonder zelf nog met een risico te zitten. Ik kan een nieuwere auto kopen en die doorverkopen. Maar hoe zit het dan met de garantie? Bij de garage denken ze dat ik de auto heb gekocht en niet aan iemand anders natuurlijk.

In het geval van betere auto.. moet hij op het moment van inruilen ook nog door de APK komen? Anders kan ik de nieuwe bandjes nog wel op een andere manier weg doen. Net als de rest van het interieur etc.

Iemand met duidelijke antwoorden?

De meeste pagina's geven mij enkel de standaardvoorwaarden, voor 1 maart 2008 in bezit, leeftijd, APK etc.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Door hem te koop neer te zetten op marktplaats/speurders of waar dan ook ?

Blij Met Wilco

• la_fusion
(jarig!)
Korte toevoeging.. de auto zelf levert niet meer op dan de sloopregeling ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Jij denkt die 750 euro te cashen? Helaas werkt het niet zo ;) Je betaalt bij de garage waar je m koopt gewoon 750 minder, die 750 krijgen zij dan weer van de overheid. Bij import en particuliere aankoop gaat de vlieger van de sloopregeling namelijk niet op.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:30
-Thunder- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:13:
Door hem te koop neer te zetten op marktplaats/speurders of waar dan ook ?
Dat werkt niet zo. De auto moet wel een bepaalde tijd op je naam gestaan hebben.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
De slooppremie is niet bedoeld voor wat jij wilt doen, dus als het goed is lukt het je niet deze toch te cashen :)

• la_fusion
(jarig!)
Sick Nick schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:16:
Jij denkt die 750 euro te cashen? Helaas werkt het niet zo ;) Je betaalt bij de garage waar je m koopt gewoon 750 minder, die 750 krijgen zij dan weer van de overheid. Bij import en particuliere aankoop gaat de vlieger van de sloopregeling namelijk niet op.
Klopt wat je zegt, maar doel er meer op dat ik een auto van 5k voor 4250 koop en vervolgens weer verkoop voor 5k ;)

Hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is dat wel evengoed mooi meegenomen.

Blijft nog altijd de vraag over als ik een jongere auto gewoon voor mezelf koop. Moet de auto op moment van inleveren nog door de APK komen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

la_fusion schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:48:
[...]
Blijft nog altijd de vraag over als ik een jongere auto gewoon voor mezelf koop. Moet de auto op moment van inleveren nog door de APK komen?
Je vraagt feitelijk of een auto die gesloopt gaat worden, door de APK zou moeten komen.

Nee, anders was het geen sloopregeling. :)

ARME AOW’er

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:56
Guardian Angel schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:05:
[...]

Je vraagt feitelijk of een auto die gesloopt gaat worden, door de APK zou moeten komen.

Nee, anders was het geen sloopregeling. :)
Dat is niet helemaal waar.
de APK van de te demonteren auto moet nog minimaal 3 maanden geldig zijn op het moment van tekenen van de koopovereenkomst;
https://www.nationalesloopregeling.nl/sloopregeling.html

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mooi, dat was een zoekertje dus (en idd niet helemaal waar) :)

ARME AOW’er

• la_fusion
(jarig!)
Niet helemaal dus..

Mijn auto heeft nog APK tot feb 2010 en dus als ik hem in augustus inlever nog ruim 3 maanden APK. Echter als ik er slicks onder leg zou hij een nieuwe APK keuring niet overleven. Kan ik hem dan evengoed inruilen of niet? Mij lijkt van wel aangezien hij gesloopt gaat worden maar dit preciese antwoord kan ik dus niet vinden.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

la_fusion schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:48:Klopt wat je zegt, maar doel er meer op dat ik een auto van 5k voor 4250 koop en vervolgens weer verkoop voor 5k ;)
Dan ben je een slechte handelaar en ga je niks verdienen :P

Het stomme van die sloopregeling vind ik namelijk dat het meer een subsidie voor autohandelaren is dan een werkelijke stimulans voor het dumpen van je auto (in mijn ogen dan).

Hypothetisch voorbeeld: Stel een verkoper heeft een nieuwe auto in de showroom staan die al meer dan een jaar in de garage staat. De nieuwprijs is 15.000 en hij heeft een kortingsmarge van 5.000 max. Omdat het een oudere nieuwe auto is moest hij eerst meer moeite doen om hem te verkopen en was hij misschien zelfs bereid om in totaal 2.000 euro korting te geven aan een klant die een beetje goed onderhandelt. Nu is er de sloopregeling en een klant komt met een auto die 1000 euro slooppremie waard is. De klant onderhandelt maar de verkoper geeft ditmaal een fikse korting van wel 1000 euro! Tel daarbij op dat de koper daar nogmaals 1000 euro minder hoeft te betalen en zo heeft de koper maar liefst 2000 euro korting! Poeh, poeh... Ditmaal heeft de verkoper echter de auto gewoon voor de nieuwprijs verkocht.

Als je als particulier nu denkt een nieuwe auto voor de nieuwprijs/jouw aankoopprijs door kan verkopen dan kom je denk ik bekocht uit ;)

Er zijn maar weinig dingen die een particulier kan verkopen met dikke winst en boven de nieuwprijs, het enige wat ik mij kan bedenken zijn Apple computers (moet altijd een beetje lachen als ik zie wat mensen daar tweedehands voor durven vragen).

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Diverse autofabrikanten stunten al met "sloopregeling uitgebreid tot 2000 euro" of zelfs "2500 euro" (VW). Waarschijnlijk een sigaar uit eigen doos, want:

- Dat kreeg je sowieso al zonder inruil (met stevig onderhandelen), zeker in deze tijd!
- Dat kreeg je sowieso al met inruil van je auto (die nog APK moet hebben etc.) en meer!

Er zijn vrijwel geen auto's met APK die minder dan 1000 euro waard zijn. Nu ja, misschien een Mazda 323 uit 1990, maar meer dan 500 euro of zo scheelt het niet.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Juist, dat dus ;)

Alleen neem ik wel aan dat die 'inruiler' niet doorverkocht mag worden aan een particulier maar alleen aan de sloperij, en die betalen wel wat minder. Het heet toch niet voor niets een sloopregeling..?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
la_fusion schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:21:
Niet helemaal dus..

Mijn auto heeft nog APK tot feb 2010 en dus als ik hem in augustus inlever nog ruim 3 maanden APK. Echter als ik er slicks onder leg zou hij een nieuwe APK keuring niet overleven. Kan ik hem dan evengoed inruilen of niet? Mij lijkt van wel aangezien hij gesloopt gaat worden maar dit preciese antwoord kan ik dus niet vinden.
Volgens mij gaat het om de geldigheid van de APK, niet de APK-waardigheid van het voertuig. Dus: 'is de APK nog 3 maanden geldig op het moment van inruil'. Niet: 'zou het voertuig op het moment van inruil de APK doorstaan'.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik weet trouwens niet wat voor leaseregeling je hebt..
Maar als je het allemaal zelf kunt regelen dan kun je je oude auto ook gewoon 'inruilen' bij de dealer hoor.
Dan krijg je en korting omdat je inruilt, en je maakt gebruik van de sloopregeling.

(Als ik het goed heb.. Iemand die het goed kan uitleggen is welkom. :) )

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
https://www.nationalesloo...nisterie%20van%20VROM.pdf

Artikel 2.4 lid 8:
De aanvraag tot subsidievaststelling vindt plaats nadat de aanvrager de te demonteren auto
heeft aangeleverd bij een erkend demontagebedrijf en de tenaamstelling van de vervangende
auto op naam van de koper heeft plaatsgevonden.

Ik lees hier in dat de sloopregeling dus niet werkt als je je priveauto inruild voor een leaseauto; De leaseauto komt immers niet op jouw naam te staan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ronald schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:11:
https://www.nationalesloo...nisterie%20van%20VROM.pdf

Artikel 2.4 lid 8:
De aanvraag tot subsidievaststelling vindt plaats nadat de aanvrager de te demonteren auto
heeft aangeleverd bij een erkend demontagebedrijf en de tenaamstelling van de vervangende
auto op naam van de koper heeft plaatsgevonden.

Ik lees hier in dat de sloopregeling dus niet werkt als je je priveauto inruild voor een leaseauto; De leaseauto komt immers niet op jouw naam te staan.
Daar zit absoluut wat in, dus ik had ongelijk. Die sloopregeling is toch minder duidelijk dan ik in eerste instantie dacht..

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 03:45
Die hele sloopregeling in Nederland is gewoon een puur drama. Allereerst zijn er maar 0,000001% van de auto's in Nederland die in aanmerking komen voor de slooppremie en dat is dan voornamelijk subsidie voor de autobedrijven want die hebben het toch zo zwaar. Want zoals hier al wordt gezegd; 99/100 auto';s met apk zijn nog meer waard dan die 750 euro die de overheid geeft om ze te slopen.
Jarenlang maken ze winst, 1 jaar gaat het wat minder (-30% verkopen zozo) en gelijk schiet de overheid tegemoet. Als ze dan toch een slooppremie willen maken; stimuleer dan de consumenten die het niet zo breed hebben door een fatsoenlijke premie zonder belachelijke eisen.
Zoals; waarom moet een auto die notabene naar de sloop gaat 3 maanden apk hebben? Om misbruik te ondervangen? ik dacht dat daarvoor de regel was dat de auto een jaar op naam moest staan. Zoals gewoonlijk is onze overheid weer buitengewoon gierig en onlogisch bezig.

[ Voor 7% gewijzigd door Silvos op 14-06-2009 04:54 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56
pinockio schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:59:
Diverse autofabrikanten stunten al met "sloopregeling uitgebreid tot 2000 euro" of zelfs "2500 euro" (VW). Waarschijnlijk een sigaar uit eigen doos, want:

- Dat kreeg je sowieso al zonder inruil (met stevig onderhandelen), zeker in deze tijd!
- Dat kreeg je sowieso al met inruil van je auto (die nog APK moet hebben etc.) en meer!

Er zijn vrijwel geen auto's met APK die minder dan 1000 euro waard zijn. Nu ja, misschien een Mazda 323 uit 1990, maar meer dan 500 euro of zo scheelt het niet.
Ik heb mijn auto ingeruild en gebruik gemaakt van de sloopregeling. Mijn auto was misschien 1000 euro waard. Maar het is dan makkelijker om hem weg te doen op deze manier als hem te verkopen.
Ik had overigens een mitshibushi lancer 1.3 match uit '94.
Nu kreeg ik gewoon nog extra korting bij de aankoop ipv geld voor een auto waar ze niks mee kunnen.

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik heb mijn hok na 1 maart aangeschaft, maar er was toen absoluut geen sparke van een sloop regeling. Beetje zuur dat het barrel van mij buiten de regeling valt :/

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 14:03
Thefirstikke schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:06:
Ik heb mijn hok na 1 maart aangeschaft, maar er was toen absoluut geen sparke van een sloop regeling. Beetje zuur dat het barrel van mij buiten de regeling valt :/
Yup, ik ook...
Zou die datum niet gewoon meeschuiven met de tijd, zodat wij op een later tijdstip ook in aanmerking komen?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

pinockio schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:59:

Er zijn vrijwel geen auto's met APK die minder dan 1000 euro waard zijn.
* teacher heeft er zo-een...

volvo 460 uit 95 met 190k op de teller, fijne auto, elk jaar met minimale kosten door de APK, maar ook vanwege lakschade (blanke lak laat los) is deze auto echt geen 500 eu meer waard. En dat is met stereo :P

Ik zit er over te denken om een S60 terug te kopen, maar voor een beetje een frisse ben ik 8 a 9K kwijt. Blijft er nog 7a 8K over. Dan haal ik er liever een uit Duitsland.

Wise enough to play the fool

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Mijn auto is ook niet meer dan 100 euro waard (Citroen ZX uit '92), dus ik ben ook geïnteresseerd..

Waar vind ik een lijst met deelnemende bedrijven?

- Maar je maakt wel wat mee! -

Pagina: 1