[2003 Enterprise] Wachtwoord vergeten

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hallo Medetweaker,

Ik zit met een probleem, ik had vandaag even als een test servertje een Windows Server 2003 Enterprise Edition geinstalleert, wil hier wat dingetjes op testen.. Alleen toen ging het fout, bij de setup wachtwoord ingevoert voor de administrator, alleen je raadt het al, even wat halen bij gamma eten, even naar een vriend, wat is dat wachtwoord nou :(

Ik heb al geprobeert in veilige modus op te starten, maar moet als nog een wachtwoord invoeren.. Maar geen geluk, lukte niet. Ik heb de R2 nog niet geinstalleert, maar ik weet niet of dat zal helpen om dat wachtwoord te omzeilen, en heb eigenlijk niet zoveel zin om hem nogmaals te installeren. Iemand een idee hoe ik dit wachtwoord terug kan halen?

Gaat om precies te zijn om een:
Windows Server 2003 Enterprise Edition SP2 x32
En hier de specs niet veel bijzonders, maar leuk ^^

Alvast Bedankt

Vincent

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-Visto op 12-06-2009 21:45 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-02 22:07
Als het een test server is: Re-install zal wel sneller zijn. Of je moet een waardeloos wachtwoord hebben gebruikt, maar dan had je die waarschijnlijk wel onthouden/dat heb je hopelijk toch echt niet gedaan. ;)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
h.edink schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:46:
Als het een test server is: Re-install zal wel sneller zijn. Of je moet een waardeloos wachtwoord hebben gebruikt, maar dan had je die waarschijnlijk wel onthouden/dat heb je hopelijk toch echt niet gedaan. ;)
Waardeloos, maar ben hem echt vergeten :X Tja, ik zal hem denk ik ook maar weer moeten reinstallen..
Had ik maar geen wachtwoord ingevoerd :'(

[ Voor 12% gewijzigd door DJ-Visto op 12-06-2009 21:48 ]

Verwijderd

Hiren's er in en dan de key veranderen.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:50:
Hiren's er in en dan de key veranderen.
.. Nu in begrijpelijke taal die ik ook nog snap (ben nog niet heel veel met servers bezig geweest)

Verwijderd

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Met Hirens Boot Disk heb je een optie waarme je een key kan verwijderen

ff de cd downloaden, fikken, de pc herstarten en dan booten vanaf de cd. en dan tussen de menu's zoeken naar een progje die dat kan, ben ff de naam vergeten. maar je vind m wel denk ik :)

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:55:
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Met Hirens Boot Disk heb je een optie waarme je een key kan verwijderen

ff de cd downloaden, fikken, de pc herstarten en dan booten vanaf de cd. en dan tussen de menu's zoeken naar een progje die dat kan, ben ff de naam vergeten. maar je vind m wel denk ik :)
Active Password Changer 3.0.420
To Reset User Password on windows NT/2000/XP/2003/Vista (FAT/NTFS) gevonden
Maar ik ben vanavond echt helder, ik vindt niet waar ik hem moet downloaden ^^

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor een meer OpenSource en licentievrije variant: NTpasswd CD.

We gaan niet alles voorkauwen natuurlijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:02:
Voor een meer OpenSource en licentievrije variant: NTpasswd CD.

We gaan niet alles voorkauwen natuurlijk :)
Bedankt ik ga het even doen ;)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-02 22:07
Werkt dat ook met 2003 als je het wachtwoord in AD hebt staan?

Gevonden: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/faq.html
Nee, niet rechtstreeks, maar via:
http://www.jms1.net/nt-unlock.shtml
en
http://www.nobodix.org/seb/win2003_adminpass.html
is er iets mogelijk.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

waarom zou je via een cd een wachtwoord willen wijzigen die in AD staat. dan kan je toch beter eerst je admin wachtwoord cracken die niet in de AD staat om daarna in te loggen en de wachtwoorden van gebruikers "netjes" te gaan resetten via de Active Directory?

Maar ik zal wel te moeilijk denken :+

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Ik denk dat ik er maar een reinstall over gooi, en er geen wachtwoord opzet, of althans eentje die ik overal gebruik toch allemaal bedankt!

Verwijderd

hoezo? een hirens ergens downloaden is sneller dan een reinstall. De cd staat alleen niet op de website maar gebruik google voor Hiren + Download en je hebt m zo te pakken :p

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:09:
waarom zou je via een cd een wachtwoord willen wijzigen die in AD staat. dan kan je toch beter eerst je admin wachtwoord cracken die niet in de AD staat om daarna in te loggen en de wachtwoorden van gebruikers "netjes" te gaan resetten via de Active Directory? Maar ik zal wel te moeilijk denken :+
Wellicht om dat een DC niet "lokaal" kan aanmelden aangezien het een DC is? Dus machine accounts werken niet / worden niet geaccepteerd om aan te melden. Dus je zal inderdaad aan de gang moeten met het resetten van het AD wachtwoord via de "Directory Service Recovery Mode" zoals in de links van h.edink wordt beschreven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Maar ik heb dan als nog het admin wachtwoord nodig, het was trouwens ook de eerste boot van deze installatie..

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Moraalridder : En wij weten niet of het jou server of een bedrijfs server is /moraalridder.
Als het de eerste boot is heb je toch nog niet veel gedaan (updates en alles maar meer niet) dan zou ik hem liever herinstalleren dan met tools aan de gang gaan.
Maar probeer eens NTpasswd of via de recovery mode.

Verwijderd

DJ-Visto schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:23:
Ik denk dat ik er maar een reinstall over gooi, en er geen wachtwoord opzet, of althans eentje die ik overal gebruik toch allemaal bedankt!
Het mag duidelijk zijn dat een server géén wachtwoord, of een wachtwoord geven wat je vaak gebruikt not done is? Wachtwoorden moet je sowieso niet hergebruiken, mocht er door een fout bij een 3e partij je wachtwoord op straat komen te liggen, ben je het haasje.

Het is dan misschien een testbak, maar probeer jezelf bovenstaande dingen wel aan te leren.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 07:56
Qwerty-273 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:44:
[...]

Wellicht om dat een DC niet "lokaal" kan aanmelden aangezien het een DC is? Dus machine accounts werken niet / worden niet geaccepteerd om aan te melden. Dus je zal inderdaad aan de gang moeten met het resetten van het AD wachtwoord via de "Directory Service Recovery Mode" zoals in de links van h.edink wordt beschreven.
Dat kan gewoon :)

IHaveThePassword kan je ook nog op googlen, die kan het ook...
Wel eens gedaan... Werkt prima

Even niets...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:29:
hoezo? een hirens ergens downloaden is sneller dan een reinstall.
Hiren's bootcd bevat software waar je een licentie voor nodig hebt (niet meegeleverd) en als je die niet hebt is het warez.
Willen we niet - en dat weet je blijkbaar ook wel want anders had je niet zo'n omweg hoeven verzinnen om aan te geven waar je 'm vandaan moet halen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Moet je natuurlijk niet de syskey utility hebben gedraait, anders is er een extra laag van encryptie over de password hashes heen gegaan, en zullen al deze tools waarschijnlijk niet werken, ze kunnen dan niks met de password hashes, waarmee al deze tools eerder genoemd in dit topic werken.

Edit:Syskey is standaard trouwens enabled, maar na later onderzoek is dit ook weer te kraken. Zie ook hier |:(

[ Voor 59% gewijzigd door Turdie op 14-06-2009 02:06 ]

Pagina: 1