Esi Maya44 usb geluidskaart '(xp? vista?)

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
gents,

Vraag..

http://www.esi-audio.com/products/maya44usb/

Wie weet hoe deze usb geluidskaart zichzelf "toon" in windows vista/XP ? Of anders gezegd hoe werkt dit doorgaans? Er staat dat de kaart kan samenwerken met verschillende stukjes software (voornamelijk professioneel spul) maar werkt dit dan dmv het aanmaken van extra virtuele uitgangen in de sound manager of werken de genoemde software anders?

Ik zie bijvoorbeeld de support staan van ASIO 2.0. Dit is (als ik het goed lees) een manier om vanuit een programma rechtstreeks de kaart aan te spreken om zo de vertraging zo min mogelijk te laten zijn. Is er dan geen andere mogelijkheid om dit via windows te laten lopen? (je begrijpt misschien al..dat is wat ik zoek!)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb hem op een XP gebakje met DJdecks (en 2 FS platen) aan de praat. Ik gebruik overigens de maya driver, daar kan je de kanalen op instellen.

Wise enough to play the fool

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
teacher schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:21:
Ik heb hem op een XP gebakje met DJdecks (en 2 FS platen) aan de praat. Ik gebruik overigens de maya driver, daar kan je de kanalen op instellen.
Ahh een gebruikert!! Daar heb ik wat aan..

Lastige voor mij is dat ik geen programma ga gebruiken die maya drivers ondersteund dus voor mij is het belangrijk of het apparaat/drivers ook nog andere mogelijkheden heeft. Bijvoorbeeld door het te laten werken via de normale windows audio eigenschappen. Die kan ik namelijk wel gewoon selecteren dan in mijn programma.

Kan je er iets over zeggen?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:29

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb zelf de PCI-versie en heb deze kaart nu in gebruik icm Vista 64bit.
Drivers zijn okee daarvoor en je kan de Esi geluidskaart ook gewoon als standaard instellen voor windows. Dus spellen als Counter Strike, programma's als Itunes of WMP kunnen de kaart via de als standaard geselecteerde geluidskaart aanspreken.

Het enige probleempje dat ik heb is dat wanneer de Esi als standaard is ingesteld en ik in Virtual PC 2007 een VM aanslinger ik een BSOD krijg. Dit gebeurde ook op mijn oude bak (AMD 2200+ Asus A7N8X-X) met Vista32bit, dus er is weinig aan te doen, behalve als ik een VM nodig heb mijn onboard als standaard geluidskaart in te stellen. (huidig systeem is Phenom 9500 met Gigabyte GA-MA770DS3)

[ Voor 38% gewijzigd door PeaceNlove op 13-06-2009 13:52 . Reden: toevoegsel ]