Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Geluidskaart] Vista 32 bit

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb geprobeerd om mijn geluidskaart SB Xtreme Audio X-FI (SB0790) te installeren, maar ondanks de nieuwe drivers, verwisselen van PCI-sloten, installeren in "clean'' boot en via inf bestanden lukt het met geen mogelijkheid. Telkens geeft hij een uitroepteken met Code 39:

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Toen heb ik een nieuwe soundcard opgehaald en meerdere malen gevraagd of deze Vista compatible was. Dat was het geval. De Sweex kaart (SC012) geeft ook na het installeren weer dezelfde foutcode.

Hoe kan dat? :?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:29
Heb je een onboard geluidskaart ? zo ja, schakel die in het bios eens uit en probeer overnieuw.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ja ik heb een onboard op mijn Asus A7V8x-x, maar heb deze al uitgeschakeld. Ook heb ik zojuist een BIOS-update gedaan en al nieuwe chipsetdrivers gedownload.

De kaart wordt dus wel weergegeven in apparaatbeheer, maar dan met een uitroepteken en (code 39).

Wat nu?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:29
Ben bang dat er in windows iets mis gaat.
Je kunt proberen in veilige modus op te starten (F8 drukken tijdens opstarten), vervolgens in app.beheer de kaart(en) handmatig verwijderen en opnieuw opstarten.

En gebruik je deze driver ? http://support.creative.c...XA_PCDRV_LB_1_04_0079.exe

[ Voor 28% gewijzigd door MEN-O op 12-06-2009 20:55 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb het nogmaals geprobeerd in veilige modus, maar helaas geen succes! Hij blijft foutcode 39 aangeven. Dat doet hij bij beide kaarten (zitten niet tegelijkertijd in de PC, hoor ;) )

Heb inderdaad e nieuwe drivers voor de SB ook al geprobeerd (XFXA_PCDRV_LB_1_04_0079.exe)

Heb ik een te oud moederbord ofzo in combi met vista ???

Verwijderd

Misschien dat een nieuwe Vista instal helpt desnoods op een lege hdd.
Pagina: 1