Surfen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 08:58
Hallo,
Ik heb hier een laptop van een buurvrouw waarop niet gesurft kan worden ondanks dat er wel een internetverbinding is. Diagnose en herstel geeft dan ook aan dat er geen problemen zijn gevonden met de internetverbinding, je ziet gewoon een 'bolletje' bij het netwerk icoon. Windows update en Live Messenger werken wel (nog 100 mb aan updates gedownload en geïnstalleerd), maar bij IE kan ik geen enkele website openen. Ik heb voor de zekerheid nog FF geïnstalleerd maar ook daarmee opent geen enkele website. Ik heb ook geprobeerd ipconfig/flushdns uit te voeren maar dan krijg ik de melding dat ik ertoe niet bevoegd ben ondanks dat het om een Admin account gaat. Heeft er iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het op te lossen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
heb je gescand op virussen en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

• Crazybest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
port 80,
dns (kun je pingen naar google.com)

[ Voor 53% gewijzigd door Crazybest op 12-06-2009 18:33 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

DNS instellingen ff controleren.

Download my music on SoundCloud

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> NT

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ecofin
@Rupy
geen virussen gevonden. ook heb ik het geprobeerd door antivirus en firewall uit te zetten maar helaas.

@Crazybest
hij pingt wel naar google.com, verzonden 4 ontvangen 4 verlies 0 zegt het? maar wat bedoel je precies met port 80?

@Dominic
ik ben leek als het gaat om dns ed, zou je misschien kunnen uitleggen wat ik precies moet controleren en desnoods veranderen? ik neem aan dat ik in ieder geval ipconfig/all moet bekijken?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
niet toevallig iets van een proxy ingesteld ?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-03 21:50
Rare proxy ingesteld ?

Misschien geblokkeerd door je provider door virussen/trojans, check het hoofd email adres eens :)

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27
Adnan Sabir schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:47:
@Rupy
geen virussen gevonden. ook heb ik het geprobeerd door antivirus en firewall uit te zetten maar helaas.

@Crazybest
hij pingt wel naar google.com, verzonden 4 ontvangen 4 verlies 0 zegt het? maar wat bedoel je precies met port 80?

@Dominic
ik ben leek als het gaat om dns ed, zou je misschien kunnen uitleggen wat ik precies moet controleren en desnoods veranderen? ik neem aan dat ik in ieder geval ipconfig/all moet bekijken?
De ping komt niet aan bij google.nl
Ping dit eens: 216.239.59.104

Dit is een IP adres van google haar servers. Als dat wel werkt, dan kan je een DNS probleem hebben.

bij ipconfig /all moet je even naar je DNS server adressen kijken.

Maar dan nog is het vaag, want windows update werkt met DNS.
Dus dit is raar.

Kijk eens naar de firewall instellingen? wellicht laat ie alleen windows update toe en nog een paar.

Kan je proberen te FTP-en / Telnetten / SSH ? heb nu geen adres voor je.

[ Voor 14% gewijzigd door peak op 12-06-2009 20:55 ]

• ecofin
proxy controleer ik via internetopties | lan instellingen toch? het staat daar in ieder geval uitgevinkt

@Luqq
ik zal het morgen even nakijken.

• ecofin
@peak
ik krijg dezelfde melding bij google.nl en 216.239.59.104 als bij het pingen naar google.com. alleen bij 216.. duurde het ietsje langer qua ms
bij dns staat er in ieder geval>
192.168.1.254
192.168.123.254
?

Firewall had ik gecontroleerd en in het begin stond IE niet in het uitzonderingen lijst. Ik heb het eraan toegevoegd evenals FF maar het werkte niet. Ook niet toen ik firewall (en antivirus) uitzette.

[qoute]Kan je proberen te FTP-en / Telnetten / SSH ? heb nu geen adres voor je.[/quote]
ik weet eerlijk gezegd niet wat dit inhoudt en hoe het te doen ;(

• peak
Adnan Sabir schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:06:
@peak
ik krijg dezelfde melding bij google.nl en 216.239.59.104 als bij het pingen naar google.com. alleen bij 216.. duurde het ietsje langer qua ms
bij dns staat er in ieder geval>
192.168.1.254
192.168.123.254
?

Firewall had ik gecontroleerd en in het begin stond IE niet in het uitzonderingen lijst. Ik heb het eraan toegevoegd evenals FF maar het werkte niet. Ook niet toen ik firewall (en antivirus) uitzette.

[qoute]Kan je proberen te FTP-en / Telnetten / SSH ? heb nu geen adres voor je.[/quote]
ik weet eerlijk gezegd niet wat dit inhoudt en hoe het te doen ;(
Ga eens met Internet Explorer of FF naar http://192.168.1.254 of http://192.168.123.254

Kom je dan op een webpagina van je router/modem terecht?

• ecofin
Nee, bij geen van beide. Maar het lukt wel met mijn eigen laptop. (ik zit nu heel de tijd te switchen omdat ik maar een kabel heb in m'n kamer)

• peak
Adnan Sabir schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:26:
Nee, bij geen van beide. Maar het lukt wel met mijn eigen laptop. (ik zit nu heel de tijd te switchen omdat ik maar een kabel heb in m'n kamer)
Kennelijk is het een software probleem.
Kun je het o/s niet opnieuw installeren van je buurvrouw.

Je bent meer tijd kwijt aan het troubleshooten, dan dat je windows opnieuw installeert.

• ecofin
mja ik dacht er al aan om het morgen opnieuw te gaan installeren indien ik vanavond geen oplossing zou vinden. in ieder geval, allen bedankt!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

peak schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:40:
[...]

Kennelijk is het een software probleem.
Kun je het o/s niet opnieuw installeren van je buurvrouw.

Je bent meer tijd kwijt aan het troubleshooten, dan dat je windows opnieuw installeert.
Eens, ik had verwacht dat het simpelweg DNS instellingen zijn, maar het klinkt als een verrot OS. Wellicht toch een trojan oid te pakken. Verse installatie doet wonderen, misschien rigoreus maar kost idd minder tijd.

Wel de boel eerst backuppen!

Download my music on SoundCloud

• ecofin
verrek, ik had ook een topic geopend op een andere forum om hulp te vragen en iemand vertelde me om eens de antivirussoftware te verwijderen omdat deze wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. ik vond het niet echt logisch maar deed het toch maar omdat ik de laptop zou gaan terugzetten naar fabrieksinstellingen en waarachtig hij doet het nu weer! :D
awel, dan nu maar een andere antivirus erop

• Crazybest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
omdat de software blijkbaar bepaalde informatie niet door laat, zoals bovengenoemde mogelijkheden.
Pagina: 1