Toon posts:

wit knipperend streepje Acer Aspire 7720

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje:
Ik ben in m'n bios gegaan om het opstartvolgorde te wijzigen, ik heb gewoon de DVD als 1e prioriteit ingesteld, gesaved, maar als ik hem nu opstart, komt er een zwart beeld met een wit streepje linksboven die knippert
ik ben dan teruggegaan naar de bios om alles te resetten, maar hij blijft maar knipperen als ik hem reboot

(het is m'n vader zijn laptop en hij weet het nog niet :| )
graag julli ehulp

Wesiem

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
je weet heel zeker dat je alles nu in de goede volgorde hebt staan? Hoe lang wacht je trouwens tot het streepje weg gaat? mijn pc doet dat ook, blijft ie een seconden of 10 op staan voor hij verder gaat ;)

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

(jarig!)
Je verandert iets in de BIOS, en dan post je het in Windows Clients .

Ok, logisch :+ Dat er Windows op staat is echter niet reden genoeg.
>> CSL.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
En wat als je de harde schijf als eerste boot priority geeft, of heb je dat al?

Wordt je harde schijf verder wel herkent? (voor zover je dat kunt zien in de bios, eventueel kun je het ook in e POST zien als je direct bij het starten eens alle F-toetsen gaat proberen)

Probeer verder eens een Linux Live CD

Verwijderd

Topicstarter
Er komt niets van windows tevoorschijn, en de bootpriority heb ik al 500X veranderd. Het knipperen komt direct na het 'opstartscherm' van Acer.
En hij wordt wel herkent in bios : Hitachi HTS542512.....
Ik ga nu Linux testen, thx vo de tip ;)
i'll be back

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de cd van linux erin gestoken, maar start niet op: error reading ....
ik heb er dan Windows xp dcd in gestoken en dat zal het probleem zijn, na het laden zegt hij: Kan geen harde schijven vinden.........

Maar waarom geeft hij hem dan weer in Bios, kan ik dit herstellen?

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2025
- Een linux live cd moet ook kunnen booten zonder hd aanwezig hoor.
- probeer eens te booten met een BartPE schijfje, kijken of hij dan de HD wel ziet (eventueel kan je dan een scandisk draaien)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Toevallig per ongeluk wat controllers uit gezet? Voer anders eens een CMOS-reset to factory defaults uit?

Verwijderd

Topicstarter
Oké, is opgeslost
Thx voor de snelle reacties ;)

Hier mag een slotje op

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En de uiteindelijke oplossing? Wel handig voor mensen die dit topic vinden met behulp van de search :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
Paar acer laptops die ik ken hebben dit ook, waren allemaal productie fouten. Ze hadden alleen ook problemen met geluid en veel te lage hdd read/write snelheden.

Als je nog garantie hebt, mss de moeite om eens na te laten kijken dus.
(was iedere keer op korte termijn wel gemaakt door batterij&netstroom er af te halen en een paar keer enkel op batterij te proberen booten)

edit: een pak acers hebben ook problemen met plaatsing van een of ander koelblok, waardoor ze oververhit geraken zelfs gewoon tijdens surfen, zo lang je het maar lang genoeg doet. Daarna bij booten heb je hetzelfde symptoon als dit.

[ Voor 46% gewijzigd door vorda op 13-06-2009 16:31 ]

Pagina: 1