Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote prijsverschillen dealer en non-dealerbedrijven

Pagina: 1
Acties:

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 21:34

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Mrs Mach wil haar peugeot 206 uit 1999 inruilen voor een 206 cc (2002/2003) -who cares about the crisis-, maar het viel ons op dat de prijsverschillen tussen dealerbedrijven en de niet-dealerbedrijven wel enorm groot waren. Tuurlijk hou je rekening met een stuk prijsverschil, maar een verschil van circa 3000 euro voor hetzelfde type/model/km vind ik toch wel fors.

Nu ben ik ernstig wantrouwend versus autobedrijven, dus zijn we bang de bekende kat in de zak te kopen...goedkoop is duurkoop als het ware.

Is het terecht dat we zo wantrouwend zijn naar de niet-dealerbedrijven toe of nemen zij gewoon genoegen met minder marge? Of krijgen we dan ook gewoon een lagere inruilprijs ? En kun je op zaken als BOVAG of NAP voldoende vertrouwen ?

Tips much appreciated :)

DUGG

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Niet merkdealers met bovag erkenning (die op zich niet zo heel veel voorstelt) lijken me in een enkel geval minstens zo betrouwbaar als een merkdealer. Maar ook merkdealers kunnen de plank misslaan met een auto. Ik heb al twee auto's gekocht bij dezelfde kleine handelaar, dik tevreden. Heb ook ooit een auto gekocht bij een grote handelaar, na een volledig kapotte motor in die auto ben ik daar erg goed geholpen. Maar het kan ook anders, verhalen genoeg (niet bij mijzelf) van mensen die enorm genaaid zijn, dat kán ook bij een merkdealer zijn maar meestal is dat dan wel bij een handelaar.....
Lastig dit, bedenk jezelf hoeveel je kapot kunt rijden voor dat prijsverschil ;) dat is de enige zkerheid die je zelf kunt beredeneren

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Een niet merk dealer hoeft niet slecht te zijn natuurlijk.. Als het bedrijf niet in een bouwkeet zonder garage erbij ofzo zit en met een Bovag keurmerk etc dan is het wel te vertrouwen denk ik zo ;)

Heb mijn auto ook bij een niet merk dealer gekocht. Wel Bovag garantie en na wat op internet speuren bleek het wel een goede dealer te zijn.. Heb ook nog een versnellings bak vervangen gehad na 3 maand onder garantie met leenauto voor nop. Dus een niet merkdealer hoeft zeker niet slecht te zijn.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Zoals al is genoemd, of een autobedrijf goed of slecht is ligt puur aan het bedrijf en heeft verder weinig te maken met het feit of het een dealer is of een onafhankelijk bedrijf. Wel is het misschien slim om bij een bedrijf te kopen die is aangesloten bij een branche organisatie zoals de Bovag zodat je iig iets of een geschillencommissie en vastgelegde garantie hebt mocht er toch iets mis zijn.

Het prijsverschil is te verklaren door het feit dat een onafhankelijk autobedrijf niet hoeft te investeren in een groot pand op een A locatie en ook niet verplicht (bijna) alle modellen in de showroom moet hebben staan. Iemand moet deze kosten natuurlijk betalen.

Daarnaast komt nog dat de meeste consumenten bij gelijkwaardige prijzen eerder voor de merkdealer zouden kiezen, puur omdat ze het idee hebben dan het dan wel goed zal zitten. Het onafhankelijke bedrijf zal daarom meestal bewust wat lager gaan zitten en ivm het eerstgenoemde kunnen ze meestal ook met wat minder marge genoegen nemen.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 21:34

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
@Joca

Dan zijn ook de argumenten die we zelf hebben verzonnen, en ze klinken allemaal plausibel...ben alleen op zoek naar het spreekwoordelijke addertje :)

thx anyway

DUGG

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:04
Is het bedrijf een beetje goed aangeschreven in de regio?
Kom je op google vreemde dingen tegen over dit bedrijf?

Dat er een fors prijsverschil is hoeft niet altijd wat te betekenen hebben.
Heb je zelf een beetje verstand van autos?
Kom je ook al een heel eind mee

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:00

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Waar vaak ook het prijsverschil in zit is de garantie. Merkdealers adverteren vrijwel altijd incl garantie enz.
Andere dealers hebben prijzen staan en als je dan een praatje maakt komt er nog 1000-1500 euro bij voor 6 maanden bovag garantie.

Daar komt ook nog bij dat vaak auto's bij dealer ook door de officele dealer zijn onderhouden. Dat soort auto's zijn ook altijd meer waard dan andere. Mensen hebben meer vertrouwen in officieel onderhouden auto, dus kunnen ze er meer voor vragen.

Zit zelf ook in dubio met mijn 207 uit 2006. Wil hem bij een vriend van me tegen spotprijzen laten onderhouden, maar mijn auto heeft alle officiele stempels. Mocht ik straks auto van de zaak krijgen, dan kan ik er meer voor vangen wanneer ik hem hier gewoon naar de Peugeot dealer breng.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Het gros van de handelaren handelt met ex-lease auto's, die dingen zijn net zogoed dealer onderhouden en hebben ook altijd netjes hun beurtjes gehad. Het is maar net wat de handelaar of dealer teruggeeft voor je oude auto, en wat de garantievoorwaarden zijn. Zoals eerder gezegd adverteren veel handelaren met een prijs excl garantie en rijklaar maken, en betaal je voor APK+6maand garantie nog 1000 euro extra.
Als je de gok durft te nemen of een beunhaas kent die de problemen goedkoop voor je kan oplossen, dan kan je evt ook overwegen zonder garantie te kopen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Floris-K schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:58:
Waar vaak ook het prijsverschil in zit is de garantie. Merkdealers adverteren vrijwel altijd incl garantie enz.
Andere dealers hebben prijzen staan en als je dan een praatje maakt komt er nog 1000-1500 euro bij voor 6 maanden bovag garantie.

Daar komt ook nog bij dat vaak auto's bij dealer ook door de officele dealer zijn onderhouden. Dat soort auto's zijn ook altijd meer waard dan andere. Mensen hebben meer vertrouwen in officieel onderhouden auto, dus kunnen ze er meer voor vragen.

Zit zelf ook in dubio met mijn 207 uit 2006. Wil hem bij een vriend van me tegen spotprijzen laten onderhouden, maar mijn auto heeft alle officiele stempels. Mocht ik straks auto van de zaak krijgen, dan kan ik er meer voor vangen wanneer ik hem hier gewoon naar de Peugeot dealer breng.
Een peugeotdealer werkt met pakketprijzen en is vrij goedkoop tov andere merken.
Is toch zo in België, mijn peugeot 206 (1.4 HDI) is 2 jaar dealer onderhouden geweest (elke 10k nazicht, elke 20k oliewissel) en dat heeft mij incl 2 voorbanden en uitlijning 800€ gekost. Afgelegde km = 85000km op die 2 jaar.

De prijzen van mijn opel (2008) en van de bmw (2005) zijn van een heel andere categorie :X .
Pagina: 1