overclocken van mijn nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

• beestje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
goedendag

ik heb een klein probleem.. ik wil mijn pc overclocken alleen weet niet hoe hij stabiel kan draaien ect..

speccs

amd phenom 2 955 (3.2 ghz)
gigabyte ma790fxt-ud5p
700 watt voeding coolermaster
artic cooler freezer extreme
4 gb ddr 3 1600 geheugen.

hij sta nu op 3.5 geclocked.. maar als ik hem met prime 95 stressed dan val hij uit.

weten jullie wat er is?

ik hoor graag :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
beestje123 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:57:
weten jullie wat er is?

ik hoor graag :)
Ik zou het eens in een ander forum proberen. Dit is audio en hifi 8)

Nickname does not reflect reality

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is toch gewoon basis overclocking? Is er trouwens geen FAQ daarover? Lijkt me dat je dan bv. het voltage kan verhogen, als de temperaturen dit toelaten uiteraard. En anders is het gewoonweg de max van jouw mobo/cpu/geheugen-combinatie.

[toevoeging]
Ja, die is er, zie: Overclocking & Tweaking FAQ

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 12-06-2009 17:02 ]

• beestje123
ow ik zie dat het verkeerd sta.. :p maar op 3.55 wordt hij stressed al 65 graden .. hoe kan dat dan zo hoog.. deze cooler schijnt super goed te zijn ect..

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:25
Heb je er niet teveel koelpasta op ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Als je niet weet wat je aan het doen bent kan je er beter mee stoppen voor je je computer sloopt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Zit er niet te weinig/teveel koelpasta op? Heb je het folie eraf gehaald, zit de koeler er goed opgedrukt etc.?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
beestje123 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:04:
ow ik zie dat het verkeerd sta.. :p maar op 3.55 wordt hij stressed al 65 graden .. hoe kan dat dan zo hoog.. deze cooler schijnt super goed te zijn ect..
65 is toch niet zoveel? Maar goed, dat had je best kunnen vinden. Zie: Overclocking & Tweaking FAQ

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
beestje123 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:04:
dat ligt aan meer dan alleen de koeler.. als ik jou was zou ik eens op zoek gaan op het daarvoor bestemde deel van dit forum: Overclocking & Tweaking

Desktop | Server | Laptop

• beestje123
heb daar gepost.

heb standaard koelpasta opzitten op de cooler.. ben van plan binnenkort nieuwe erop te doen.. folie zit er niet op ect

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 12:49
Geregistreerd op 15 mei 2009

Misschien dat je de regels nog niet helemaal door hebt kunnen lezen, maar er wordt ook verwacht dat je zelf al wat research doet. Hier op tweakers zijn er zat fora te vinden waar je basic uitleg kan krijgen. Het is niet de bedoeling dat wij alles voor je gaan voorkauwen.

Wat heb je zelf al gevonden wat het kan zijn? Weet je welke stappen je moet maken bij het overclocken?

Gebruik eerst google en de zoekfunctie en loop je dan helemaal vast, open dan een topic.

Offtopic: dit is niet om je aan te vallen maar er wordt wel verwacht dat je zelf ook wat moeite doet. Het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen, boekenwurmen moet ook gebeuren ;)

Carpe Diem

• beestje123
nou ik ben niet een bepaald overclocker.. maar weet wel als je clocksnelheid dus verhoogd dat je ook je voltage iets hoger zet.. deze sta nu niet super hoog 1.4 en heb hem via het bios dus naar 3.2 tot 3.55 overgelocked, vraag me alleen af heb opties, 1 is per 100 mhz en via buss frequency en dat is per 15 mhz alleen wordt ook andere dingen extra overclocked.. ik weet niet welke is dus moet nemen want bij 3700 mhz krijg ik al bosd..

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

8)7

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
Waarom BLIJVEN er mensen reageren in DIT topic!? Schiet toch totaal niet op. Negeer deze en doe dat alleen in het toepasselijke forum of zo, waar het óók al staat 8)7

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:21:
Waarom BLIJVEN er mensen reageren in DIT topic!? Schiet toch totaal niet op. Negeer deze en doe dat alleen in het toepasselijke forum of zo, waar het óók al staat 8)7
Nee, dit is een nuttige reactie.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47
Dit hoort hier zoals gezegd echt niet. Kijk eerst even in het juiste subforum naar tips en informatie voordat je aldaar een nieuw topic start :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, dit gaat natuurlijk nergens over. Dat dit het verkeerde subforum is, mag duidelijk zijn. Maar verder zie ik vanuit de TS nog erg weinig inzet... Probeer eerst zelf eens uit te zoeken wat er mis kan zijn. Kijk eens naar temperatuur van MB, CPU en memory. Uitvallen vanwege een overclock kan heel veel oorzaken hebben, en glazen bol kijken kunnen wij helaas niet ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.