[Linksys WRT54G2] - Draadloos netwerk niet zichtbaar..?

Pagina: 1
Acties:

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-03 22:43

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Hallo,

Ik had vanochtend nog wel gewoon draadloos internet, maar nu ineens niet meer.
Ik kwam er achter dat mijn modem hoogstwaarschijnlijk uit was gevallen, dus moest ik opnieuw verbinding maken op de status pagina. Zo gezegd zo gedaan en de computer op LAN werkt gewoon perfect, maar mijn PC in mijn kamer en mijn laptop (beide draadloos) zien mijn draadloze netwerk helemaal niet.
Ik heb een korte reset geprobeerd. Stroom eraf voor 30 seconden en dan de router voor 45 seconden laten aanmelden, werkt ook niet. Vervolgens heb ik een volledige reset gedaan (reset knop 30 seconden ingedrukt houden) en alles opnieuw ingesteld. Mocht ook niet baten.
Het lampje van draadloos brand wel de hele tijd, maar ik zie mijn netwerk totaal niet.
Ik heb het "Rick's Draadloze Linksys Router" genoemd, maar ik zie hem niet op mijn laptop en PC staan, terwijl ik vanochtend gewoon verbinding had.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
ik zou de spaties en de ' uit de ssid halen

Desktop | Server | Laptop

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Als ik het gewoon "linksys", dus standaard laat zie ik ook niks.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
okay, ik las dat spaties problemen kunnen veroorzaken, vandaar die suggestie ;). Je hebt de optie 'broadcast SSID' of iets dergelijks niet uit staan?

Desktop | Server | Laptop

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Nee, die staat op ingeschakeld. Dat zorgt er toch juist voor dat ie het laat zien?
Doet in ieder geval niet erg veel.

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Hoeveel netwerken zie je uberhaupt?
Indien redelijk wat zou ik eens met Netstumbler gaan scannen of er niet een ander netwerk op die van jou stoort, dit is te zien aan het kanaal waarop jij en anderen uitzenden.
Na de scan eens kijken of je op een vrij kanaal zit, zo niet dan even wijzigen op je router. (verbind je laptop dan met een UTP kabel aan je router)

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
netstumbler vind niets. UTP aan de laptop inderdaad maar mijn ssid staat er niet tussen.
ook bijvoorbeeld het kanaal van standaard op 11, naar, 6 of 1 veranderen helpt ook niet, en dan 2,3,4,5,7,8,9 en 10 werken ook niet.
Ik vind het reuze irritant dat die het vanochtend nog wel gewoon deed en nu niet meer. :S

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Switch eens tussen wireless B, G en B+G (en evt. N. als dat erop zit)

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Heeft niet gewerkt. Ik ga op de computer waarop ik de router "geïnstalleerd" heb, alles resetten, dus router software weg en alles afkoppelen. Als dat niet werkt dan ga ik Linksys bellen. Mijn vorige router was een Sitecom en verloop van tijd deed draadloos het ook niet meer en bedraad af en toe. Bij de linksys werkt bedraad wel gewoon altijd.
In ieder geval heel erg bedankt en ik ga het even afwachten. ;)

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Opnieuw instellen heeft ook niet geholpen.
Hoe kan dit ineens?

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Iemand nog een idee?

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 14:31
Al geprobeerd om de drivers van je netwerk kaart te updaten?

Heb zelf dit probleem ook gehad.
Na het updaten van mijn drivers werkte dit weer goed!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Nja, Linksys gebeld. Conclusie draadloze module stuk.
Omgeruild bij Dixons voor een Sitecom WL-340 omdat ze de Linksys niet meer op voorraad hadden.
De WL-340 doet het perfect qua verbinding, maar de sterkte wil af en toe nog wel eens afwisselen van 4 naar 2 streepjes? :S

[ Voor 29% gewijzigd door Dijkertje op 17-06-2009 08:51 ]

Pagina: 1