Toon posts:

Netwerkprinter met scan to e-mail functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte deskundigen.

Na vanaf 9 uur vanochtend bezig te zijn geweest geef ik het op. Ik krijg de scan to e-mail functie van mijn Océ CS163 netwerkprinter niet aan de praat. We hebben internet van ziggo (voorheen @home). Ons e-mailadres is dus nog een adres eindigend op @home. De overige functies van de netwerkprinter cq. netwerkkopieermachine werken wel (printen via netwerk etc.).

Een printscreen met de door ons ingevulde gegevens treft u aan als u op de link klikt.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8822/tweakers.jpg

Wat vul ik verkeerd in of wat dien ik nog in te vullen? Ik heb reeds contact gehad met @home en Océ maar deze kunnen ons niet verder helpen.

Alvast bedankt!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou een Default Gateway invullen (je IP van je router) en waarschijnlijk klopt het subnetmask ook niet. Ik denk dat dat eerder 255.255.255.0 zal zijn.

Als je niet weet welk IP adres je router heeft, dan kan je dat opzoeken met:
C:\>ipconfig /all

en kijk dan naar de regel "Default Gateway"
Je kan in deze output ook zien wat je werkelijke subnetmask is..

Een gateway heb je nodig om naar een IP adres buiten je eigen netwerk te gaan. Vergelijk het met de situatie waarbij jij niet weet waar de voordeur is, en je moet naar de buren. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 12-06-2009 15:30 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Daarnaast staat SMTP-authenticatie aan welke voor @home bij mijn weten ook niet nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Eureka! Hij functioneert, er kan weer gescand worden.

Enorm bedankt voor jullie hulp. We zijn jullie allemaal erg dankbaar op dit kantoor _/-\o_

Admins: hier kan een slotje op!