2 routers 1 met printer 1 als hoofd

Pagina: 1
Acties:

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 07:11
Hallo,

Ik heb een probleempje thuis.
Ik heb een Router gekocht van linksys die ik als hoofd router wil laten werken ( dus wireless en internet )
we hebben deze gekocht omdat de andere wireless niet sterk genoeg was.
de andere router kunnen we mee printen ( usb )
alleen we willen dus de linksys als hoofd router en de andere waarmee we dan nog kunne printen door usb poort die er op zit.

allleen hoe doen we dit?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De router waar de printerpoort op zit, zal dan alleen als printserver functioneren. Je zou dan in weze niets aan hoeven te passen op de PC, daar deze al weet wat het IP adres is van deze printserver.

Je zal wel de DHCP server op de printserver uit moeten zetten. En je zal de routers met elkaar moeten verbinden door middel van een UTP kabel (via uplink poort)

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 07:11
ok bedankt het werkt

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:56
Eagleman7 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:47:
Hallo,

Ik heb een probleempje thuis.
Ik heb een Router gekocht van linksys die ik als hoofd router wil laten werken ( dus wireless en internet )
we hebben deze gekocht omdat de andere wireless niet sterk genoeg was.
de andere router kunnen we mee printen ( usb )
alleen we willen dus de linksys als hoofd router en de andere waarmee we dan nog kunne printen door usb poort die er op zit.
Zoals ik opmaak uit je verhaal heb je nu 2 draaloze routers en 1 daarvan heeft ook een usb voor een printer.

Dan is het beste hetvolgende te doen:
Nu je netwerk nog in normale staat verkeerd stel je je oude router in als accepoint (wss inloggen via 192.168.2.1 of 192.168.0.1 anders even in de handleiding kijken.)
Je sluit je 'Hoofdrouter' gewoon op de standaartplaats aan.
Je oude router zet je bij de printer in de buurt en sluit je aan op je netwerk via een utp kabel.
Steek de printer in en het moet werken.

Op deze manier dient je oude router nog als netwerk versterker, zonde om hem alleen als pinterservertje te gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 14-06-2009 11:27 ]