Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Firefox 3.0] Probleem met interface

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 15:14
De huidige versie is Firefox 3.0.10 en OS is Windows XP SP2.

Sinds kort werkt firefox niet echt lekker meer. Ik heb in die tijd geen update of iets dergelijks geinstalleerd. Meestal als ik firefox opstart werkt het sowieso prima, maar dan is er een kleine freeze, of niets wat ik kan opmerken en dan laden webpagina's opeens zonder layout (dus overal verspreidde tekstvakken, zoals internet eruit zag in 1996) en/of ik moet 6 keer op een knopje drukken (bv. Bladwijzer) voordat firefox reageert. Het is ook vaak zo dat firefox een tijdje actief blijft in Task Manager, na het afsluiten, zodat ik niet meteen opnieuw firefox kan openen.

Ik heb ook een probleem met Flash, dat niet lekker werkt met Firefox ([Flash] Problemen met afspelen sommige flashfilms), maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Sommige flash applicaties doen het gewoon niet (en evenzoveel doen het zonder probleem).

Ik heb Hijackthis al een paar keer gedraaid, maar ik zie niks vreemds.

Gewoon maar opnieuw installeren? Of is er een aanwijsbare oorzaak voor dit vreemde verhaal?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Risce
Firefox opnieuw geinstalleerd (3.0.11) en een worm verwijderd uit registry. Nog andere ideeën?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
wat voor hardware en dergelijke gebruik je?
Heb je een virusscan / firewall draaien of recent gedraaid?
Is windows voorzien van alle updates en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

• Risce
Rupie schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:10:
wat voor hardware en dergelijke gebruik je?
Heb je een virusscan / firewall draaien of recent gedraaid?
Is windows voorzien van alle updates en dergelijke?
GeForce 8800 GTX - Audigy SE Soundblaster - AMD 64 X2 6000+ dual core
Ja, maar ik heb geen vaste virusscanner of firewall
Ja, absoluut.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Risce schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:16:
[...]
Waar heb je het over? Een Windows machine moet je ten alle tijden uitrusten met een virusscanner (AVG Free bijv.) en een Firewall zit meestal al in je router en is in de meeste gevallen voldoende.

Wanneer jij een Windows installatie zonder virusscanner gebruikt kun je er de donder op zeggen dat je binnen de kortste keren een virus,worm of trojan hebt opgelopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Herby op 12-06-2009 17:19 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Risce schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:16:
[...]

GeForce 8800 GTX - Audigy SE Soundblaster - AMD 64 X2 6000+ dual core
Ja, absoluut.
die onderste vind ik ook interessant, je draait SP2 en dan zeg je dat alle updates geinstalleerd zijn? :9

ik zou in ieder geval denken aan een virus o.i.d., als ik jou was zou ik gaan beginnen met een schone installatie!

Desktop | Server | Laptop

• Risce
Herby schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:18:
[...]

Waar heb je het over? Een Windows machine moet je ten alle tijden uitrusten met een virusscanner (AVG Free bijv.) en een Firewall zit meestal al in je router en is in de meeste gevallen voldoende.

Wanneer jij een Windows installatie zonder virusscanner gebruikt kun je er de donder op zeggen dat je binnen de kortste keren een virus,worm of trojan hebt opgelopen.
Ik heb ook geen router of modem, waar ik bij kan... Je kent het wel, studentennetwerk voor 300 man (met de bijbehorende IP conflicts). Afentoe haal ik gewoon HiJackThis eroverheen, en zoals hierboven beschreven, heb ik toch nog iets gevonden. Misschien dat dat het wel gewoon was: toen ik dat uit het registry heb gehaald (dllcache.exe) is het beter geworden, maar ik heb het nog geen tijd gehad het 100% te testen.

Verwijderd

Wanneer freezed de interface exact? Onmiddellijk bij het opstarten of wanneer je de eerste URL / klik wilt uitvoeren ?

Ik had namelijk het zelfde probleem met Firefox op men laptop, opstarten gaat vlot maar de eerste handeling die ik wil doen (een url typen, iets aanklikken op men startpagina en alles bleef voor een seconde of 10-15 hangen en vervolgens kwam alles er in stukjes door. Een minuutje later echter waren de problemen verdwenen.

De oplossing heb ik gevonden door het aantal URL Suggestions te verminderen (naar 3) => http://www.askvg.com/how-...ar-of-mozilla-firefox-30/

Sindsdien werkt hij vlot ... op mijn desktop daarentegen nooit dat probleem gehad :)

• Risce
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:14:
Wanneer freezed de interface exact? Onmiddellijk bij het opstarten of wanneer je de eerste URL / klik wilt uitvoeren ?

Ik had namelijk het zelfde probleem met Firefox op men laptop, opstarten gaat vlot maar de eerste handeling die ik wil doen (een url typen, iets aanklikken op men startpagina en alles bleef voor een seconde of 10-15 hangen en vervolgens kwam alles er in stukjes door. Een minuutje later echter waren de problemen verdwenen.

De oplossing heb ik gevonden door het aantal URL Suggestions te verminderen (naar 3) => http://www.askvg.com/how-...ar-of-mozilla-firefox-30/

Sindsdien werkt hij vlot ... op mijn desktop daarentegen nooit dat probleem gehad :)
Danku! Daar heb ik wat aan! _/-\o_

Pagina: 1