Be Quiet! Straight Power 550 defect? Geen stroom op fans!

Pagina: 1
Acties:

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-04 18:08
Ik heb sinds kort een probleem met mijn niet-modulaire Be Quiet! Straight Power 550. Hij heeft meerdere aansluitmogelijkheden maar de voedingskabels voor de casefans (3 kabels, zowel molex als 3pins) geven geen stroom meer! De rest van de voeding functioneert echter prima en mijn systeem start zonder problemen op. Als ik de molex-casefans op de 12v rail aansluit draaien ze echter wel. De fans zijn dus niet defect.

Kan het zijn dat ik kortsluiting veroorzaakt heb en dat dat alleen de rail van die aansluitingen heeft beschadigd? Of zou dan de hele voeding, dus alle rails, defect moeten zijn? Kom ik hier later mee in de problemen of zou ik de fans gewoon op een fancontroller kunnen aansluiten en die voeden met een 12v rail en die andere, eventueel defecte, kabels gewoon vergeten/afknippen?

Het gaan dus om de zwart/witte kabels:
Afbeeldingslocatie: http://stevesalens.com/xionized/33.jpg

too old, too cold

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Als ik het goed zie, is één van die fan-aansluitingen aangesloten op een molex. Werkt die molex nog wel ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Negakinu
Nee, de molex op die zwart/witte kabel werkt ook niet meer. De 12v molexen werken echter allen wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Negakinu op 12-06-2009 15:05 ]

too old, too cold

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Negakinu schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:04:
Nee, de molex op die zwart/witte kabel werkt ook niet meer. De 12v molexen werken echter allen wel.
Als je PC voor de rest perfect werkt, zou ik gewoon deze voeding blijven gebruiken.
Check eens met HWMonitor of SpeedFan de voltages, en als die binnen de perken liggen, ook stressed, dan is het denk ik wel OK :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 11:41
Volgens mij zijn de fan aansluitingen van de voedingskabels temp gestuurd, lees dus even de handleiding.

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:56
Die zijn inderdaad temperatuur gestuurd, zowel de 3 pins als de molex connectoren.

Ik heb mijn case fans hier dan ook niet op aan gesloten omdat mijn systeem vrij koel blijft en de fans dan bijna niet aanslaan, terwijl ik toch enige luchtstroom wil.

Kortom, het lijkt er niet op dat de voeding defect is, maar dat dit "by design" is.

[ Voor 12% gewijzigd door dvdheiden op 12-06-2009 16:23 ]

• Negakinu
En dan denk je dat je best wel veel weet... Jullie blijven me verbazen. Bedankt! Waar zou ik zijn zonder jullie. :)

Toch even doorvragen; hoe meet die voeding dan de temperatuur? Niet via het moederbord want als ik alleen de voeding stroom geef doen de fans het ook niet. Zit er een sensor in de voeding zelf?

too old, too cold

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Negakinu schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:10:
En dan denk je dat je best wel veel weet... Jullie blijven me verbazen. Bedankt! Waar zou ik zijn zonder jullie. :)

Toch even doorvragen; hoe meet die voeding dan de temperatuur? Niet via het moederbord want als ik alleen de voeding stroom geef doen de fans het ook niet. Zit er een sensor in de voeding zelf?
Zonder ons was je nergens, en ja de voeding heeft hierzelf een sensortje voor ;)
Pagina: 1