Ik heb sinds kort een probleem met mijn niet-modulaire Be Quiet! Straight Power 550. Hij heeft meerdere aansluitmogelijkheden maar de voedingskabels voor de casefans (3 kabels, zowel molex als 3pins) geven geen stroom meer! De rest van de voeding functioneert echter prima en mijn systeem start zonder problemen op. Als ik de molex-casefans op de 12v rail aansluit draaien ze echter wel. De fans zijn dus niet defect.
Kan het zijn dat ik kortsluiting veroorzaakt heb en dat dat alleen de rail van die aansluitingen heeft beschadigd? Of zou dan de hele voeding, dus alle rails, defect moeten zijn? Kom ik hier later mee in de problemen of zou ik de fans gewoon op een fancontroller kunnen aansluiten en die voeden met een 12v rail en die andere, eventueel defecte, kabels gewoon vergeten/afknippen?
Het gaan dus om de zwart/witte kabels:
Kan het zijn dat ik kortsluiting veroorzaakt heb en dat dat alleen de rail van die aansluitingen heeft beschadigd? Of zou dan de hele voeding, dus alle rails, defect moeten zijn? Kom ik hier later mee in de problemen of zou ik de fans gewoon op een fancontroller kunnen aansluiten en die voeden met een 12v rail en die andere, eventueel defecte, kabels gewoon vergeten/afknippen?
Het gaan dus om de zwart/witte kabels:
too old, too cold