[GA-MA790XT-UD4P] Onboard Sound doet vreemd.

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Hi all,

Heb sinds eergisteren een GA-MA790XT-UD4P moederbord. Ik wil daarvan de onboard geluidskaart gebruiken. Echter zie ik dat alleen de digitale uitgang 'werkt'. Ik heb een simpele speaker aangesloten, maar deze mogelijkheid blijft "greyed-out". Ik gebruik Windows 7 x64 build 7201.

Is er iemand die daar toevallig ook last van heeft (gehad)?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Kwestie van drivers en mixer applicatie installeren lijkt mij.

Onder Vista x64 moest ik ook eerst vertellen 'wat' de bedoeling was van de plug die ik er in stopte. Maw of hij input of output moest gaan doen en waar het in de mixer terecht moest komen.

Ik kan echter niet zeggen dat ik al met Windows 7 gespeeld heb in combinatie met dat bord.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
kalizec schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:10:
Kwestie van drivers en mixer applicatie installeren lijkt mij.

Onder Vista x64 moest ik ook eerst vertellen 'wat' de bedoeling was van de plug die ik er in stopte. Maw of hij input of output moest gaan doen en waar het in de mixer terecht moest komen.

Ik kan echter niet zeggen dat ik al met Windows 7 gespeeld heb in combinatie met dat bord.
Hmm, heb mezelf vanmorgen 'buiten gesloten', dus als ik thuis ben van m'n werk zal ik eens kijken of dat scheelt. (die Dolby software die bijgeleverd is doet in ieder geval niets in Windows7)