Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nieuwsbrief] Aantal reacties dynamisch als img inladen

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 20:46
Op het moment dat ik m'n nieuwsbrief binnenkrijg dan staat daar bij hoeveel posts er bij de nieuwsitems zijn geplaatst. Nu heb ik regelmatig een week dat ik de nieuwsbrief pas later lees, waardoor dus die nummers geheel verouderd zijn.

Nu vroeg ik me dus af in hoeverre het mogelijk is om het nummer van het aantal reacties dynamisch te maken. Dit zou al mogelijk zijn door het nummer te vervangen door een gegenereerde img met daarin een nummertje.

Dit zou uiteraard toegevoegde waarde opleveren, aangezien berichten met meer reacties vaker bekeken worden. Ik lees zelf liever berichten met >40 reacties dan <10 reacties.

Ik weet niet in hoeverre dit extreme resources vereist, maar het zou uiteraard een leuk item zijn voor in de karmastore... :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Veel mailclients laten standaard geen externe plaatjes zien. Een alt-attribuut is natuurlijk geen optie want die gaat afwijken van een dergelijke dynamische image. Daarbij voel ik er weinig voor om voor dit hele specifieke geval een heel script te gaan ontwikkelen dat zulke dynamische plaatjes maakt.

Het beste alternatief is denk ik om de link naar /nieuws te vervangen door een link naar de nieuwsberichten van die specifieke dag (bijvoorbeeld http://tweakers.net/nieuws/list/1244671200)

Intentionally left blank

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 20:46
crisp schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:59:
Daarbij voel ik er weinig voor om voor dit hele specifieke geval een heel script te gaan ontwikkelen dat zulke dynamische plaatjes maakt.
Zijn er binnen Tweakers geen devvers te vinden die er wel iets voor voelen ;) Ik bedoel maar, onder het mom van innovatie zou dit best een mooie oplossing zijn. Voorzover ik het kan inschatten is het niet extreem ingrijpend. Op dit moment worden er al custom nieuwsbrieven verstuurd, dus wie weet zoiets wel onder dezelfde 'aankoop' vallen.
  • Check in mailer bouwen welke kijkt of je de Custom nieuwsbrief hebt gekocht, zo ja dan img met dynamische source toevoegen
  • Dynamisch image script maken welke adhv een nieuws nummer een img terug geeft. (Die img kan overigens ook gewoon een reeds bestaande img zijn ipv een on the fly gegenereerde versie)
Naar mijn weten weergeven de meeste mail clients gewoon de afbeeldingen als je dit toelaat. In de alt tag kun je overigens altijd nog het op dat moment geldende aantal vermelden.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rvanlaak schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:42:
Zijn er binnen Tweakers geen devvers te vinden die er wel iets voor voelen ;)
Het is geen open source. En zelfs bij OSS kan je niet elke willekeurige feature toelaten. :>
Voorzover ik het kan inschatten is het niet extreem ingrijpend.
Een extra endpoint, plaatjes met niet al te lange cache tijd, extra requests, query per plaatje om het aantal op te halen, testen, testen, testen, svn, testen, feedback, svn, testen, deployen. En vervolgens 5 klaagtopics per dag krijgen dat het aantal-posts-plaatje stom is. :Y) B)
Ja, ik zeg meerdere keren testen, maar het gros vd tijd zit niet in het simpelweg erin klatsen van een in eerste opzicht eenvoudige feature, dus je lijstje is voor een professionele omgeving veel te oppervlakkig.
Naar mijn weten weergeven de meeste mail clients gewoon de afbeeldingen als je dit toelaat. In de alt tag kun je overigens altijd nog het op dat moment geldende aantal vermelden.
Default gedrag is dan dus gewoon het statische, achterhaalde getal. :z

In het algemeen zouden dynamische mails heel leuk kunnen zijn (innovatie in het algemeen), ware het niet dat er opeens een belangrijke eigenschap van een mailtje vernietigd wordt: Wat je ziet wordt opeens tijdsafhankelijk en kan afwijken van de oorspronkelijk bedoelde boodschap.

{signature}

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Voutloos (scheelt me weer typen :P)

Sorry, maar dit gaan we dus niet implementeren ...

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.