Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PureVideo aan de gang krijgen...

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb een oud systeem, en de CPU is niet snel genoeg om het HD-decodeer werk op zich te nemen.
Ik heb echter een GPU die het hardwarematig decoderen van HD-materiaal op zich kan nemen, maar ik heb gelezen dat alleen Nvidia PureVideo er toe in staat is van die hardware gebruik te maken.

Dus even Nvidia PureVideo geïnstalleerd (de volledig versie, voor de trial moest je ook je creditcardnummer ingeven 8)7 ) en reboot: niets.

Natuurlijk, MKV-support moet ik nog installeren. Dus Haali Media Splitter geïnstalleerd, maar wanneer ik dan het MKV bestand probeer te spelen, komt WMP met de melding dat hij het niet kan spelen wegens ontbrekende codec :s

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Installeer de nodige codecs en probeer nogeens, waarschijnlijk dat je met ffdshowcodec wel alles af kunt spelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even zoeken naar een tool waarmee je kan kiezen welke codec media center/player moet gebruiken.
FFD show moet je hiervoor niet gebruiken.

Ik ben alleen de naam kwijt en kan zo snel niet vinden welke tool ik bedoel, als ik er achter kom laat ik het weten. Hardwareinfo heeft er een artikel over (die ik nu dus niet kan vinden)

edit:
hier.. werkt ook voor media player..
http://mediacenterexpert....nter-decoder-utility.html

Kun je als het goed is purevideo aangeven..

[ Voor 27% gewijzigd door [Roland] op 12-06-2009 12:57 ]

• Petervanakelyen
Juist gedaan, maar dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/5686/screenmkv.png

Ik krijg hetzelfde resultaat als ik het probeer te spelen met VLC, allemaal gekke strepen in groen en roze.

Als ik dit plaatje save in JPG zie je trouwens alleen een zwart beeld, wtf ?

[ Voor 46% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-06-2009 12:57 ]

• Petervanakelyen
Ah, ik zie juist dat ik dus niet de enige ben: http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=41036

Deze heeft exact hetzelfde probleem. Jullie kunnen de groene strepen niet zien, omdat het aan m'n grafische kaart ligt, en niet kan worden gescreenshot.

Ik heb bij VLC de Video-output nu ook gezet in de 3D-Video-modus, en dan werkt het zonder groene strepen, maar dan maakt hij weer gebruik van mijn CPU, en ik wil dat hij de hardware acceleratie gebruikt van de GPU !

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

je kan Mediaplayer classic HC proberen, deze werkte in iedergeval 100% met de DXVA ondersteuning.

Samen met die codec en een codecmanager kon ik het zelfs werkend krijgen in mediaplayer en mediacenter, enkel externe ondertiteling werkte niet.

[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2009 14:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Petervanakelyen
SinergyX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:44:
je kan Mediaplayer classic HC proberen, deze werkte in iedergeval 100% met de DXVA ondersteuning.

Samen met die codec en een codecmanager kon ik het zelfs werkend krijgen in mediaplayer en mediacenter, enkel externe ondertiteling werkte niet.
Juist geprobeerd, en hier speelt hij het erg schokkend wel af: alleen krijg ik nog steeds groene/roze/paarse strepen. Dit keer wisselen ze elkaar echter af, dus ze zijn niet exact hetzelfde als de strepen in WMP of in VLC toen ik die niet op 3D-Video-modus had gezet.

Ik leer bij :)

Pagina: 1