Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD software & 2e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-10 23:03
Ik ben op zoek naar software om dvd's en losse videobestanden af te spelen.

Nu zoek ik een programma dat de controls op het laptopscherm weergeeft, en zodra er op play gedrukt wordt, moet de video fullscreen op het 2e scherm, de beamer dus, worden weergegeven.

Er mag op het beamerscherm alleen niks van de controls, rare icoontjes, oid worden weergegeven, Echt alleen maar de video, of het bureaublad als er niks afgespeeld wordt.

Nu ben ik al op zoek geweest, en heb het volgende gevonden:

Powerdvd, ondersteunt wat ik zoek, alleen helaas nog niet onder windows Vista.
VLC, met wat moeite krijg je het voor elkaar, maar het voelt erg buggie aan, en is te moeilijk.

Voor de rest heb ik geen enkel programma kunnen vinden die standaard het videobeeld fullscreen op een 2e scherm kan weergeven.

• tabakje
schopje

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

PowerDVD werkt gewoon op Vista.. heb het hier ook draaien.

Nero Showtime werkt bijna hetzelfde; remote op eigen scherm en fullscreen op je tweede.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tabakje schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:28:
[...]
VLC, met wat moeite krijg je het voor elkaar, maar het voelt erg buggie aan, en is te moeilijk.
[...]
Oh mijn gedachten gingen juist meteen naar VLC. Wat is er te moeilijk aan? Je kan in de opties er voor zorgen dat full-screen altijd op scherm 2 terecht komt en de controls kun je naar scherm 1 slepen waarna dat onthouden wordt. Het speelt ook alles.

Pure interesse: waarom mogen er absoluut geen controls op de beamer komen? Die zijn er vaak toch maar heel even? Of ga je bioscoop achtig te werk (dus met publiek)? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 14-06-2009 02:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Room42 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:03:
[...]
Oh mijn gedachten gingen juist meteen naar VLC. Wat is er te moeilijk aan? Je kan in de opties er voor zorgen dat full-screen altijd op scherm 2 terecht komt en de controls kun je naar scherm 1 slepen waarna dat onthouden wordt. Het speelt ook alles.

Pure interesse: waarom mogen er absoluut geen controls op de beamer komen? Die zijn er vaak toch maar heel even? Of ga je bioscoop achtig te werk (dus met publiek)? :)
Ik heb in mijn studententijd ook VLC/PowerDVD (VLC was sneller) voor hetzelfde doeleinde gebruikt. De docenten wilden een zwart scherm, waarop dan meteen het beeld kwam. Geen iconen, player, niets..

Dat zichtbare klikken en zoeken naar bestanden oogt toch altijd wat onprofessioneel. Dat zie je in een theater/cabaretvoorstelling namelijk ook niet gebeuren op een projectiescherm (meestal niet dan ;) )

• tabakje
Michael Knight schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:01:
PowerDVD werkt gewoon op Vista.. heb het hier ook draaien.

Nero Showtime werkt bijna hetzelfde; remote op eigen scherm en fullscreen op je tweede.
Das vreemd, ik heb namelijk de handleiding van Powerdvd 9 erop nageslagen, en bij de "fullscreen to 2nd screen" (oid) staat zelfs: "this option is not available in windows vista". En was dus ook grijs bij de instellingen.
Room42 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:03:
[...]

Het kan wel, maar het werkte absoluut niet vlekkeloos, en moest meerdere handelingen uitvoeren om het iedere keer voor elkaar te krijgen. (alleen bij directx kon ik kiezen waar de output naartoe moet, en vervolgens moest ik de standaard uitvoer module op directx forceren.)
Aangezien het ook door mensen met weinig computerkennis bediend moet kunnen worden, is dit geen optie.

Er wordt inderdaad met publiek gewerkt (theater).

Misschien dat ik een goede gevonden heb, zoom player.
Ik ga van de week even kijken hoe die werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door tabakje op 15-06-2009 00:19 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

tabakje schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:03:
[...]

Das vreemd, ik heb namelijk de handleiding van Powerdvd 9 erop nageslagen, en bij de "fullscreen to 2nd screen" (oid) staat zelfs: "this option is not available in windows vista". En was dus ook grijs bij de instellingen.

[...]

Het kan wel, maar het werkte absoluut niet vlekkeloos, en moest meerdere handelingen uitvoeren om het iedere keer voor elkaar te krijgen. (alleen bij directx kon ik kiezen waar de output naartoe moet, en vervolgens moest ik de standaard uitvoer module op directx forceren.)
Aangezien het ook door mensen met weinig computerkennis bediend moet kunnen worden, is dit geen optie.

Er wordt inderdaad met publiek gewerkt (theater).

Misschien dat ik een goede gevonden heb, zoom player.
Ik ga van de week even kijken hoe die werkt.
Met een beetjevideokaartdriver kun je aangeven wat op welk venster komt. Dat kon ik jaren geleden al bij een oude geforce (en doe het nog steeds). Wil je het dubbel vastleggen (driver en software), kun je ook nog eens ultramon gebruiken om vensters vast te zetten op een 2e scherm. Zo gepiept.. :)

• tabakje
Michael Knight schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:02:
[...]

Met een beetjevideokaartdriver kun je aangeven wat op welk venster komt. Dat kon ik jaren geleden al bij een oude geforce (en doe het nog steeds). Wil je het dubbel vastleggen (driver en software), kun je ook nog eens ultramon gebruiken om vensters vast te zetten op een 2e scherm. Zo gepiept.. :)
lijkt me toch knap lastig om met een ander programma te bepalen welke venters van een dvd-programma waar en hoe (windowed of fullscreen) worden weergegeven.
Pagina: 1