Ik heb een poos geleden een script gevonden/gemaakt/bewerkt etc voo het uploaden van images naar mijn server (dus niet BD) en het opslaan van de bestandsnaam in een DB zodat ik die kan oproepen op een pagina. Dit werkt opzich allemaal prima maar nu heb ik toch een rare "fout".
De table is simpel, heet "portfolio_img" en heeft 2 velden, namelijk "id" en "image". (maar ff in PHP tags gezet).
En dit is het script dat ik er bij gebruik.
Dit werkt allemaal prima, plaatjes worden geupload en de naam komt in de DB die dan weer ophaal op een pagina. Maar nu wil ik graag 2 namen van plaatjes opslaan in de table, een "image" als thumbnail en een "image_large" die gebruikt moet worden voor een lightbox.
En nu het probleem, zodra ik een extra veld aanmaak in de table "portfolio_img" worden er geen namen maar opgeslagen van de geuploade images! De image wordt nog wel op de server gezet maar er komt geen info meer in de table.
Ik ben zeker geen PHP expert of zelfs gevorderd maar tot nu toe behaal ik al mijn doelen door dingen te zoeken, uit elkaar te halen, bekijken wat alles doet en daarna weer in elkaar te zetten maar hier kom ik toch niet ui.
De table is simpel, heet "portfolio_img" en heeft 2 velden, namelijk "id" en "image". (maar ff in PHP tags gezet).
PHP:
1
2
3
4
5
| CREATE TABLE `portfolio_img` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `image` varchar(30) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ; |
En dit is het script dat ik er bij gebruik.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php //This is the directory where images will be saved $target = "../../images/"; $target = $target . basename( $_FILES['image']['name']); //This gets all the other information from the form $pic=($_FILES['image']['name']); //Writes the information to the database mysql_query("INSERT INTO `portfolio_img` VALUES ('$asd', '$pic')"); //Writes the photo to the server if(move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'], $target)) { //Tells you if its all ok echo "The file ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " has been uploaded, and your information has been added to the directory"; } else { //Gives and error if its not echo "Sorry, there was a problem uploading your file."; } ?> |
Dit werkt allemaal prima, plaatjes worden geupload en de naam komt in de DB die dan weer ophaal op een pagina. Maar nu wil ik graag 2 namen van plaatjes opslaan in de table, een "image" als thumbnail en een "image_large" die gebruikt moet worden voor een lightbox.
En nu het probleem, zodra ik een extra veld aanmaak in de table "portfolio_img" worden er geen namen maar opgeslagen van de geuploade images! De image wordt nog wel op de server gezet maar er komt geen info meer in de table.
Ik ben zeker geen PHP expert of zelfs gevorderd maar tot nu toe behaal ik al mijn doelen door dingen te zoeken, uit elkaar te halen, bekijken wat alles doet en daarna weer in elkaar te zetten maar hier kom ik toch niet ui.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps