[Cacti] Weathermap

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Het heeft een raakvlak met netwerken, maar ook met web spul, dus als dit verkeerd hier staat, aub verplaatsen als het mogelijk is.

Ik wil dus een weathermap van mijn netwerk maken.
Hiervoor installeer ik eerst Cacti (0.8.7d)
Deze heb ik uiteraard eerst geconfigureerd.

Nu wil ik weathermap installeren.

Volgens de manual moet ik het volgende doen :
you must unpack the zip file into a directory called '<cacti_root>/plugins/weathermap'
Ik heb dus geen <cacti_root>/plugins map. dus ik dacht , ach wat, maak maar zelf aan dan.
Ik heb hierna weathermap erin gezet zoals het beschreven is.

Hierna moet men het config bestand aanpassen.
To actually enable the plugin, you need to add a line to your Cacti config file. This file is includes/config.php for Cacti 0.8.6 and includes/global.php for Cacti 0.8.7:

$plugins = array();
$plugins[] = 'monitor';
$plugins[] = 'weathermap';
Aangezien ik 0.8.7d draai zet ik de bovenstaande code in de <cacti_root>/include/global.php
Mijn global.php

Helaas, is na een refresh de weathermap tab niet te zien.

Wat doe ik fout?

Daarbij klopt de manual op kleine punten ook niet, er word gerefereerd aan een plugins map die niet bestaat, tevens noemt men <cacti_root>/includes/ terwijl dit <cacti_root>/include/ is, etc....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-03 11:51
Dit heeft niets met subforum "Netwerken" vandoen, dit zou onder "software" moeten.
Je hebt nl. geen probleem met je netwerk, je krijg een softwarepakket niet geconfigureerd hoe je het wil...

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:31:
Dit heeft niets met subforum "Netwerken" vandoen, dit zou onder "software" moeten.
Je hebt nl. geen probleem met je netwerk, je krijg een softwarepakket niet geconfigureerd hoe je het wil...
dude ff serieus, doe dan een TR oid :/ en ik gaf al aan dat het wellicht niet juist zou staan hier :/

reageer dan niet ofzo.....

Maar goed ik heb het opgelost, ik was de PA vergeten te installeren (Plugin Architecture) :$
Nu heeft de polling goed gedraaid de hele tijd alleen nu opeens sinds 20 minuten komt er geen output uit poller.php.
Ook niet handmatig..

De graphs (nieuwe die ik aanmaak) blijven ook op NaN staan :/
Iemand enig idee?

KPN - Vodafone Ziggo Partner