Toon posts:

Interne Cardreader problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een dag of twee zijn de drives van mijn interne cardreader in "verkenner / deze computer" niet meer zichtbaar. In computerbeheer zijn ze bij schijfbeheer ook niet zichtbaar (zie pic),

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/koppelmans/schijfbeheer.jpg

maar bij schijfstations staan ze wel! Ik kan ze alleen niet meer aanspreken.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/koppelmans/schijfstations.jpg

Als ik een USB stick, gaat het lampje op de USB stick wel branden en bij een SD kaart gaat het lampe van de interne reader groen branden. Ook bij "hardware veilig verwijderen" komt er een item bij te staan, maar de stick / kaart wordt niet automatisch afgespeeld en ik krijg er ook geen drive letter bij in verkenner.

Als ik mijn telefoon (HTC Touc Pro) aansluit via de USB kabel, dan herkent de telefoon dat hij aangesloten is op de pc, vraagt vervolgens op welke manier ik verboden wil worden met de pc en als ik dan kies voor active sync, dan werkt dat en wordt mijn telefoon gewoon gesyncd met outlook.

Ik heb de kast al open gemaakt, snoertjes aangedrukt, de laatste drivers van mijn moederbord (chipset)gedownload, maar niets helpt. Ook als ik een USB stick achter in de computer steek gebeurt er niets.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:24
In apparaatbeheer de drivers voor je cardreader verwijderen en dan rebooten wil nog weleens helpen. Cardreader wordt dan opnieuw geïnstalleerd. Mogelijk zal je voor deze herinstallatie even de drivers van cardreader moeten downloaden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:44:
In computerbeheer zijn ze bij schijfbeheer ook niet zichtbaar (zie pic),

[afbeelding]
Uhm. Je mist wel meer daar? Je hardeschijven bijvoorbeeld? :?
Als ik een USB stick, gaat het lampje op de USB stick wel branden en bij een SD kaart gaat het lampe van de interne reader groen branden. Ook bij "hardware veilig verwijderen" komt er een item bij te staan, maar de stick / kaart wordt niet automatisch afgespeeld en ik krijg er ook geen drive letter bij in verkenner.
Stop je die stick dan in de usb-poort van de cardreader? Of werkt die stick helemaal niet, ongeacht in welke USB-poort je hem stopt? In dat laatste geval gaan je problemen wat verder dan de cardreader...

[ Voor 45% gewijzigd door Xander op 12-06-2009 10:03 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Terror
DIe ST32000... is zijn hardeschijf in dat plaatje. Ik vermoed dat de USB stick gebruikt is om zijn USB poort te testen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:02:
[...]

Uhm. Je mist wel meer daar? Je hardeschijven bijvoorbeeld? :?

[...]

Stop je die stick dan in de usb-poort van de cardreader? Of werkt die stick helemaal niet, ongeacht in welke USB-poort je hem stopt? In dat laatste geval gaan je problemen wat verder dan de cardreader...
De USB stick werkt helemaal niet. In de USB poort van de cardreader niet en in de USB poort achterin mijn pc ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 10:19 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Terror schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:09:
DIe ST32000... is zijn hardeschijf in dat plaatje. Ik vermoed dat de USB stick gebruikt is om zijn USB poort te testen.
jah duh, maar dat bedoeld hij niet, kijk eens bij schijfbeheer ;) daar staan geen hdd's :)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Terror
Probeer eens te booten met een linux live cd. Als je poorten het dan wel doen dan zou ik een nieuwe window install overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat klinkt allemaal niet goed.
Wat raden jullie aan?

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:19:
Probeer eens te booten met een linux live cd. Als je poorten het dan wel doen dan zou ik een nieuwe window install overwegen.
Is Ubuntu ook goed?

• Terror
Ubuntu, knoppix, allemaal best. Is gewoon om te testen of er een soft of een hardware probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:04:
Ubuntu, knoppix, allemaal best. Is gewoon om te testen of er een soft of een hardware probleem is.
Ubuntu 9.04 desktop gebruikt.
Zodra dit opgestart is en ik plug een USB stick in, wordt deze gewoon geopend.
Ik ga XP dus maar eens opnieuw installeren.
Of ga ik nu te snel?

• Terror
Ik zou hetzelfde doen. Zeker omdat je al de nieuwste chipset drivers geprobeerd hebt. Je huidige install is iig iets grondig mis mee. Uitzoeken of en welke drivers de oorzaak zijn duurt denk ik langer dan een verse install. Daarnaast zijn dit soort software problemen meestal wel een voorbode dat je je huidige install langzaam maar zeker in de soep begint te lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 12-06-2009 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles opgelost met een verse install na een format van de HD.
Rigoreus, maar werkt wel.
Pagina: 1