linux partities verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01-2025
Hoi,

Ik heb een dualboot: Windows XP - Fedora Core - Ubuntu.

Nu wil ik de linux- en swappartities verwijderen en samenvoegen met een al bestaande 2e disk-partitie (data).
Is dit mogelijk met windows?
Ik kan het mssn met gParted proberen...

PS. Ik heb geen goesting om een programma als partition magic te gebruiken.

De windows MBR ga ik dan restoren met "fdisk /mbr"

ON second thought hoorde dit topic mssn beter thuis in het windows Operating systems forum :D

[ Voor 16% gewijzigd door ZodiacQ op 12-06-2009 09:17 ]

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:41
Je wilt dit (per se) in Windows doen?

Wat is het type van de andere bestaande partitie, waarmee je de linux en de swap wilt samenvoegen, een window type?

En waarom geen partition magic?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2025
Je zou ook de live-cd van ubuntu/fedora kunnen gebruiken. Gparted via een van de geinstalleerde OS'en gaat niet lukken omdat gparted niets kan met de partitie waarop hij draait.

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01-2025
Semyon schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:18:
Je wilt dit (per se) in Windows doen?

Wat is het type van de andere bestaande partitie, waarmee je de linux en de swap wilt samenvoegen, een window type?

En waarom geen partition magic?
Mja ik zou een free trial kunnen downloaden.
De disk-partitie is NTFS.

Ik hoef het niet per se met windows te doen :D Met een live-cd zou het eventueel ook kunnen lukken

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
misschien met diskpart vanuit een dosbox?

brabrabrabra...

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2025
Waar je ook even aan moet denken: Ik neem aan dat je nu GRUB gebruikt? Als je je /boot partitie (of /boot folder in je / partitie) weggooit kan je GRUB niet meer gebruiken om windows mee op te starten.
In dat geval windows cd-tje erin gooien, R indrukken om naar de commandline te gaan en een fixmbr doen.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:43
Wat je ook gaat doen, hoe je het ook wilt aanpakken: zorg in ieder geval voor een goede backup van belangrijke data. Ik heb in het verleden ook wel eens verschuivingen en mergers gedaan met partities en ben meerdere keer blij geweest met mijn vooraf gemaakte backups!

Stay safe

Pagina: 1