Geen garantie na opvolgen advies Sony Ericsson

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Eind maart heb ik een Sony Ericsson T303 telefoon gekocht bij bol.com

Ongeveer 3 weken na aanschaf begon de telefoon spontaan te herstarten. In het begin enkele keren per dag, maar later wel tientallen keren per dag.

Ik ben toen naar het probleem en de eventuele oplossing gaan zoeken met Google. Ik kwam toen op de website van Sony Ericsson uit:

http://www.sonyericsson.c...tselfoff/t303?lc=nl&cc=nl
Soms moet je batterij eruit halen om stof, vuil en aanslag van de aansluitpuntjes van de telefoon en de batterij te verwijderen. Je kunt de aansluitpunten reinigen met een zacht borsteltje, doekje of een wattenstaafje bevochtigd met niet-gearomatiseerde, kleurloze alcohol. Zorg ervoor dat de aanlsuitpuntjes van de en de telefoon helemaal droog zijn voordat je de batterij in de telefoon terugplaatst.

Update de telefoon met de nieuwste software via de Sony Ericsson Update Service om zeker te zijn van de beste prestaties van je telefoon.
Eerst had ik een datakabel besteld (standaard niet meegeleverd) om de telefoon te updaten. Echter, er waren geen updates beschikbaar. De telefoon was al voorzien van de nieuwste software.

Ik heb toen de aansluitpunten van de accu gereinigd met een wattenstaafje met gedenatureerde alcohol met een percentage van 70% (bij drogist gekocht), waarna het probleem was verholpen.

Sinds precies een week heb ik weer last van uitval en herstarts. Dus zojuist weer de accu eraf gehaald en er wat perslucht uit een busje doorheen gejaagd. Daarna weer aan de slag gegaan met wattenstaafjes en alcohol. Nu viel mij op dat de contactjes waarmee de accu in verbinding staan, een grijze kleur achter lieten op het wattenstaafje. Wellicht een verkeerde materiaalkeuze, waarbij verschillende materialen op elkaar reageren. Dus de contactjes verder gereinigd en toen zag ik spontaan de vochtindicator (sticker in het toestel, zichtbaar door een gaatje) zo'n 2 centimeter van de contactjes, rood kleuren. :| Dit alcohol is niet geleidend en verdampt snel, dus schade aan het toestel is uitgesloten.

Nou heb ik geen zin om telkens om de paar weken het toestel van binnen schoon te maken, dus was van plan om het toestel bij de eerstvolgende herstart of uitval ter garantie aan te bieden aan bol.com.

Die vlieger gaat niet op, want bol.com laat de reparaties uitvoeren door (voor de kenners...) Dynafix... :X

Heeft iemand advies wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ben helemaal niet bekend met Dynafix, maar kan je niet terecht bij Sony Ericsson zelf?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:32

Rannasha

Does not compute.

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 02:24:
Dus zojuist weer de accu eraf gehaald en er wat perslucht uit een busje doorheen gejaagd.
Denk dat hier je probleem zit. Perslucht kan condensatie veroorzaken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Species5618 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Jup, maar is niet geleidend. Sowieso moet er dringend eens werk gemaakt worden van die malafide praktijken ivm mobiele telefoons. Ik ken in mijn vriendenkring minstens 5 personen die met hetzelfde liedje geen garantie kregen. Gaande van een gare nokia van 50 euro tot een iPhone van 500 euro.

Het leuke is dat je dan nog eens 65 euro servicekosten mag betalen om je toestel terug te krijgen. Ik zou zeggen, mobieltje in de vuilnisbak en een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Species5618 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Niet als je het busje rechtop houdt. :)

Het gebeurde recht voor mijn ogen toen ik bezig was met het in alcohol doordrenkte wattenstaafje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ik begrijp het niet zo goed, waarom denk je geen aanspraak te kunnen maken op de garantie ? Misschien heb je wel last van een defect MoBo ?

Dat Bol met Dynafix werkt heeft voor jou geen directe gevolgen, Bol is en blijft eindverantwoordelijke, het is hun naam die ze hoog hebben te houden of te grabbel willen gooien.

Ik zou hem gewoon insturen ter reparatie. Eventueel kun je een shop survey plaatsen als het niet naar wens word gerepareerd. Zit je niet op te wachten maar garantie is garantie, het apparaat functioneerd niet goed enje hebt recht op een goed werkend apparaat. Onderzoekskosten etc. gaan imo al helemaal niet op, mits garantie voorwaarden anders bepalen :

http://www.dynafix.nl/ind...p?page=18&id=0&submenu=17

Edit = toevoeging

http://www.sonyericsson.c...ommon/contact?lc=nl&cc=nl

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 50893 op 12-06-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Bij Dynafix geldt: sticker verkleurd, vochtschade, geen garantie!

Het moederbord is niet kapot, het zijn telkens de metalen contacten voor de accu die verkleuren. Bol.com krijgt van Dynafix door: vochtschade.

Ik mag dan zoals 0X55AA schreef 65 euro onderzoekskosten aftikken voor een toestel van 90 euro...

Bol.com trekt zich niets aan van een negatieve shopsurvey, dit in tegenstelling tot kleinschalige winkels die excuses en compensatie aan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:22
lijkt mij dat je niet veel meer opties overhoud dan bol ff opbellen en het hele verhaaltje uit te leggen of je verlies nemen en niet meer een SE kopen.

want ja als de instructies helemaal had opgevolgd had je dit probleem niet gehad. Lijkt mij vrij duidelijk dat dit door de perslucht komt. Richt maar is een busje perslucht op een stuk ijzer laat het even doorgaan en je krijgt een "bevroren plek" dit ontdooit dan en je krijgt vocht (niet veel maar toch) In kleine ruimtes zoals jij bij dat rode stickertje is dat nog is 10 keer zo erg omdat daar de lucht blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Nogmaals:

De verkleuring van de sticker komt niet door de perslucht. Dit is alleen het geval wanneer je het busje te ver kantelt of op de kop houdt, er komt dan drijfgas vrij welke onderdelen kan bevriezen. Ik heb het busje ten alle tijden rechtop gehouden.

Daarnaast gebruik ik perslucht welke ik gebruik niet ontvlambaar en heeft met militaire en medische specificaties. Zo'n busje kost 40 euro per stuk en gebruik ik maar sporadisch voor dure apparatuur.

Het verkleuren gebeurde toen ik met het alcohol bezig was. ik zag de sticker welke bestaat uit een wit vlak met rode stipjes, voor mijn ogen veranderen in één rood vlak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meer dan uitleggen en toch proberen kan je denk ik niet doen. Desnoods stel je ze in gebreke en ga je procederen, maar meer valt er niet te doen afaik.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:55:
Het verkleuren gebeurde toen ik met het alcohol bezig was. ik zag de sticker welke bestaat uit een wit vlak met rode stipjes, voor mijn ogen veranderen in één rood vlak!
Mogelijk te veel alcohol op het wattenstaafje gehad en is er alcohol op het stickertje gekomen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
_Dune_ schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:03:
[...]

Mogelijk te veel alcohol op het wattenstaafje gehad en is er alcohol op het stickertje gekomen?
Dat lijkt me duidelijk ja.

Echter, de elektronica zou geen last mogen hebben van schoonmaakalcohol. Enkel de vochtindicatiesticker reageert er op. Helaas geldt voor veel reparatiebedrijven wel "indicatiesticker verkleurd => telefoon stukgegaan door vocht".

Hoe oud is de telefoon F4T4L_3RR0R? Binnen 6 maanden moet de winkel aantonen dat het defect door jouw toedoen is ontstaan. Geen idee of ze dan nog zo makkelijk weg kunnen komen met een indicatiesticker als "bewijs".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
De telefoon is in maart dit jaar aangeschaft.

Ik denk dat de verkleuring komt doordat alcohol een vluchtig goed is wat snel verdampt.

Tja, aantonen? Ligt eraan hoeveel waarde aan de vochtindicator kan worden gehecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24
Ter info: De alcohol die je bij drogist etc. koopt is zoals je zei gedenatureerd. Dat doet men om menselijke consumptie tegen te gaan. Dat denatureren gebeurd in hoofdzaak met twee toevoegingen: methanol en/of iso-propyl alcohol. Het mengseltje wordt kompleet gemaakt met behulp van ..... water.

Het spulletje dat je hebt gebruikt zal ongeveer de volgende samenstelling hebben:

Ethanol 70%
Methanol 5%
Iso-propyl alcohol 5%
Water 20%

Dus je hebt, ongewild uiteraard, toch met water schoongemaakt.
Toch reparatie proberen en inderdaad uitleg geven over wat je gedaan hebt.
Succes.

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 12-06-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Craven87 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:49:
lijkt mij dat je niet veel meer opties overhoud dan bol ff opbellen en het hele verhaaltje uit te leggen of je verlies nemen en niet meer een SE kopen.
Nee, dat moet je niet doen, SE heeft hier namelijk niks mee te maken. Bij Nokia, HTC etc is dit ook. Het is de hersteldienst die zegt: user damage, no warranty.

Zelfs in die extra verzekeringen die je kan afsluiten staat er vanalles in de kleine lettertjes. Bij een gsm moet er er vanuit gaan dat kapot = nieuw toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 02:24:
Heeft iemand advies wat nu te doen?
Deze week een nieuwe bij Primafoon halen (prepaid KPN) voor ca. 45 euro inc. zonnesteekwekenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb al 12 jaar hetzelfde nummer, moet dus geen locked toestel.

Heb het toestel inmiddels voor een paar tientjes kwijt kunnen raken en een simpele Nokia gekocht voor 40 euro. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.com/images/products/600x400/33/nokia-1661.3060257.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Een tijdje terug had ik een mechanisch defectje aan mijn SE. Ik bellen met Telfort (telefoon bij abo gekregen), maar ook daar mag je je telefoon opsturen naar zo'n reparatietoko (met de risico op onderzoekskosten).

Enfin, ik bellen met SE zelf. De vertellen mij netjes dat elk toestel is voorzien van 2 jaar garantie en dat je deze eventueel ook kunt brengen (los van de verkopende partij dus) naar een reparatiepunt waarmee zij zaken doen. In mijn geval was dat een Business Point van KPN (en een soort reparatieshop welke in datzelfde showroom huisvest). Daar kun je ter plekke -terwijl je wacht- je telefoon laten testen/fixen. Hun brengen voor zover ik weet dan ook geen onderzoekskosten in rekening.
Pagina: 1