Toon posts:

[Nummerbehoud] van Vodafone naar T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Misschien hebben jullie zulk soort vragen al eerder voorbij zien komen, maar ik heb hulp nodig.

Ik heb al jaren een abonnement lopen bij Vodafone, maar ik wil deze na afloop van mijn huidige 2-jarig contract beindigen en overstappen naar T-Mobile met behoud van mijn nummer(!)

Zelf heb ik al het één en ander gelezen/ondervonden over hoe het werkt, maar ik ben er niet helemaal zeker van.

Ik weet dat Vodafone een opzeggingstermijn van 3 maanden hanteerd en ik moet mijn contract dus voor medio augustus 2009 hebben opgezegd. (aangetekend etc.) Maar hoe nu verder?

Wanneer en hoe moet ik T-Mobile laten weten dat ik mijn huidige nummer wil gebruiken, en wanneer gaat dit dan in? En stel ik laat dit al eerder weten aan T-Mobile, kan ik dan nog steeds mijn huidige nummer gebruiken?

Ik was van plan om mijn contract binnekort op te zeggen en ongeveer een maand voor afloop via T-Mobile een nieuw abonnement af te sluiten, is dat goed of wat kortdag?

Alvast bedankt voor de beantwoording van mijn vragen!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Meestal is het zo dat je nieuwe provider alles voor je kan regelen. Oftewel dat je dus zelf helemaal niks opzegt, maar dat je nieuwe provider (in dit geval T-Mobile) alles afhandelt met Vodafone. Soms is het zelfs zo erg, dat als je eerst je oude provider opzegt dat nummerbehoud niet meer mogelijk is.
Ik zou zeggen bel gewoon de klantenservice van T-Mobile (en Vodafone), die zal je veel meer kunnen vertellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kawaii op 12-06-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik zelf ook aangedacht, omdat ik ook heb gelezen dat providers dit ook onderling kunnen regelen. Maar ik vind dat dit allemaal nogal onduidelijk omschreven staat, dus ik hoop eigenlijk dat iemand hier met eigen ervaring ook iets over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:03
Als jij je nummer wilt behouden wat ik begrijp uit je verhaal moet je nooit zelf je contract opzeggen.
Als je dit wel doet verlies je je nummer.

Wat je moet doen:
Je wou je contract opzeggen op augustus 2009 begrijp ik ? Dus dat betekent dat je contract loopt tot november gok ik ? Je kan tegenwoordig 4 maanden van tevoren je contract verlengen en dus overstappen.

Dus ga in jullie naar je dealer waar je, je t-mobile contract wil afsluiten en vraag daar je nieuwe abbo aan.
Geef aan dat je je nummer wilt behouden en dat de ingangsdatum van het nieuwe t-mobile contract moet zijn, de datum dat je vodafone contract afloopt. Nu gaat t-mobile het nummer porteren van vodafone naar t-mobile, oftewel ze gaan vodafone benaderen zeggen dat jij per (ingangsdatum) je contract opzegt en je nummer wilt meenemen naar t-mobile.

Dus het overstappen en opzeggen regelen de providers onderling.
Het is eventueel wel zo dat als je een t-mobile gelockt toetel mee krijgt je 4 maanden moet wachten tot je deze kan gebuiken.

Succes er mee :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Oeps: ik moet iets vaker F5 doen.
Maar ik heb in een telefoonwinkel gewerkt en ging vaak goed.
Soms krijg je wel eens een brief dat er een naam is fout gespeld of dat ze nog een simkaart nummer nodig hebben. Maar mislukken ( lees nog langer aan vodafone vast zitten is nog nooit gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie! Dit is min of meer de informatie die ik nodig heb inderdaad.

Maar aangezien ik hier geen ervaring mee heb, wist ik niet of dit de standaard manier was van opzeggen aangezien op internet overal het hele verhaal staat van schriftelijk opzeggen etc. ...had het dus bijna fout gegaan;)

Maar als ik het goed begrijp hebben de providers dus onderling contact en wordt je hiervan ook op de hoogte gesteld. In principe krijg je dus het nieuwe toestel gewoon mee, als een soort waarborg? Alleen werkt deze niet met je niewe t-mobile simkaart omdat deze nog niet geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:55:
bedankt voor je reactie! Dit is min of meer de informatie die ik nodig heb inderdaad.

Maar aangezien ik hier geen ervaring mee heb, wist ik niet of dit de standaard manier was van opzeggen aangezien op internet overal het hele verhaal staat van schriftelijk opzeggen etc. ...had het dus bijna fout gegaan;)

Maar als ik het goed begrijp hebben de providers dus onderling contact en wordt je hiervan ook op de hoogte gesteld. In principe krijg je dus het nieuwe toestel gewoon mee, als een soort waarborg? Alleen werkt deze niet met je niewe t-mobile simkaart omdat deze nog niet geactiveerd is?
Het ligt een beetje aan de winkel of je direct je nieuwe toestel mee krijgt.
Soms wacht de winkel namelijk totdat ze toestemming hebben (lees het nummer suc6vol is overgezet)
met het meegeven van je telefoon.

Ik weet ook niet om wat voor telefoon het gaat, stel een iphone daar kan geen vod. sim in omdat deze niet simlock vrij is.
Kies je bijvoorbeeld voor een Nokia telefoon dan zijn ze meestal simlock vrij en kan daar wel je vod. simkaart in.

Je nieuwe simkaart krijg je idd gelijk mee, alleen hier zit, tot je nummer is overgezet een tijdelijk nummer op.
Wel te gebruiken alleen omdat er aan dat tijdelijk nummer geen abbo is gekopeld betaal je de kosten qua tarief wat je ook betaalt als je buiten je bundel gaat, meestal 25 a 30 cent per minuut/sms.
Dus ik raad je aan deze simkaart dan ook niet tegbruiken tot je nummer is overgenomen en op die sim is geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn contractdatum loopt tot 17-11-2009, dus dan kan ik vanaf 17 juli a.s. naar de T-Mobile shop om het te regelen, neem ik aan.

Het gaat inderdaad om de iphone, komt trouwens goed uit want vanaf 26 juni a.s. komt de nieuwe versie uit heb ik begrepen. ...Het zou wel beter zijn als ik die al mee zou krijgen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Telefoon moet je gewoon meekrijgen (als je 4 maanden voor afloop van Vodafone binnenstapt)
Zelf ook regelmatig van provider geswitched en zij regelen alles voor je, werkt gewoon erg goed!

Laatste keer van Orange --> Vodafone overgestap..

's Ochtends 11.00 geen Orange bereik meer, Vodafone simkaart erin en hoppa gewoon gelijk bereikbaar!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
super relaxed...scheelt een hoop werk.
Je kan dan trouwens wel je mobiel in de tussentijd al gebruiken met wifi enzo...dat is dan wel beter.

Bedankt voor alle snelle reacties trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Trouwens... Je hebt dan nog 4 maanden Vodafone...
iPhone is voor zover ik weet gesimlocked, ben benieuwd hoe ze dat 'regelen' dan :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik neem aan dat ze dan bij de ingangsdatum van je nieuwe abo, je T-Mobile simkaart voor je unlocken...

Maar ik betwijfel het of je dan inderdaad die iPhone mee naar huis krijgt, want in theorie zou je er niks meer kunnen doen. ...en anders moet ik gewoon nog even wachten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat begrijp ik wel, maar wat heb je aan een simlockte iPhone als je Vodafone gebruikt denk ik dan...
Maarja dit is typisch iets wat je beter even in de desbetreffende winkel zelf kunt vragen dan hier!

Succes!

EDIT @ Hieronder: Gewoon een dure iPod Touch dan voor die 4 maanden :)

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 12-06-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Mobile heeft er niks aan dat ik die iPhone al zou hebben inderdaad...

Alleen ik zelf wel, omdat je de telefoon dan alvast kunt gebruiken met wifi e.d.
Pagina: 1