wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 16:27
Hee

Ik heb een MSI Megabook s271
Windows XP sp 3

als ik wireless probeer te connecten blijft hij flikkeren.

Netwerk adress verkrijgen
valt uit
en dan weer netwerk adress verkrijgen

weet iemand hier een oplossing voor ?

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
hoever zit je van de antenne af, probeer eens dichterbij en geef eens wat meer info over welk modem/router je gebruikt, wat heb je zelf al geprobeerd??

• snoos
ik zit in de kamer er naast.

Kpn experia box. maar daar ligt het niet aan want mijn andere laptop maakt probleem loos verbinding draait op vista

http://www.zyxelsupport.n...?submit=show&fn=z104.html
geprobeerd werkte niet

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Als je gaat scannen naar beschikbare netwerken, komt die van jou dan ook in de lijst terug? Als je hem niet ziet staan, stel je wlan dan in op een ander (vast) kanaal. Waarschijnlijk staat ie dan op kanaal 13

blub

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:10
Hoe goed is de ontvangst nog van het signaal? Misschien is het signaal te zwak in die kamer, of te zwak in die kamer voor dat toestel. Er is veel verschil tussen draadloze kaarten...
Zet uw netbook pal naast de router en check of het probleem er dan ook nog is.

• snoos
jah ik vind het netwerk terug in de lijst en het signaal is vol op. zelfs naast de router doet hij het niet

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:10
Firewall, zowel 3rd party als die van Windows?
IP conflicten met andere toestellen?

> Heb je de router al eens gereset om eventueel bizarre gewoontes van dat toestel terug op orde te krijgen?
> Hoe worden de IP's toegekend? DHCP, manueel?
> Eventuele limiet op het aantal IP's (IP-range)?
> Recentste drivers voor uw netbook?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Key niet goed ?

Herstart gegeven na invoeren key ?

Abort, Retry, Quake ???

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Het is de elende van KPN, zou eerst proberen wat de mensen hierboven zeiden. Werkt dat niet probeer dan eens een netwerk van een vriend/vriendin te joinen. kijken of je eigen laptop wel in orde is. Als dat wel goed gaat en thuis niet, zou ik KPN bellen. Die Experia boxen leveren altijd elende.

• snoos
key is goed en meerdere keren geherstart.

het ligt 100 % zeker aan de laptop aangezien na de herinstallatie van XP hij hem niet meer pakte geen enkele zowel mijne niet als van een vriend.

firewall al eens helemaal uitgeschakeld. geen succes blijft het zelfde

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Drivers updaten/downgraden?

• snoos
had eerst standaard oude versie toen ge update en nog steeds niks. hiernaa ook weer opnieuw ingesteld

Verwijderd

welke experiabox heb je? enig idee op welk kanaal de eb zit, probeer kanaal 11 eens zou ik zeggen. Heb bij KPN op de helpdesk gewerkt, en kanaal 11 gebruiken was het eerste wat ik probeerde bij draadloze problemen, in 80% van de gevallen was dat voldoende

• snoos
het is ook bij de routers van ziggo en van de burman een belking dus daar ligt het niet aan denk ik ?
router is een speed touch

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

XP SP3? Of lager?
Toevallig een WPA2 key? Mac-restrictie? (zou niet moeten kunnen als het alleen een herinstallatie is, maar you never know..)

• snoos
XP SP 3
WPA2 key inderdaad
hoebedoel je een Mac-restrictie?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
snoos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:02:
hoebedoel je een Mac-restrictie?
het kan zijn dat er door je modem/router aan de hand van het mac adres gecontroleerd wordt of je systeem verbinding mag maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Rupie op 16-06-2009 12:20 ]

Desktop | Server | Laptop

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 21:20
Rupie schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:19:
[...]

het kan zijn dat er door je modem/router aan de hand van het mac adres gecontroleerd wordt of je systeem verbinding mag maken.
Maar de laptop had eerder wel daar in huis gewerkt en een XP reinstall zal je MAC adres echt niet veranderen :)

Liege, liege, liegebeest!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
Dat ben ik helemaal mee eens, ik gaf alleen antwoord op de vraag wat de mac restrictie inhoud ;)
Het lijkt er inderdaad het meest op dat het een probleem is met de installatie, maar ik kan zo even geen suggestie uit de mouw schudden wat het nog zou kunnen zijn.

Als het toch net een nieuwe installatie is zou ik overwegen om het nogmaals te proberen, ik heb ook wel eens problemen gehad na een installatie die zich niet meer voordeden na nogmaals een herinstallatie (met dezelfde cd's en dergelijke).

Desktop | Server | Laptop

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Zoals Thijsvk ook al zegt, is het verstandig om het kanaal te veranderen van het Wireless gedeelte. Gisteren had ik ook een laptop die zat te klapperen en na een uur helemaal geen verbinding wou maken. Bleek na het veranderen van het kanaal onder de 12 dat het probleem geheel was opgelost. Bleek in de laptop om een Intel 2200BG kaart te gaan, welke (binnen de drivers) geen kanalen boven de 11 kon selecteren.

Probeer daaraar eens naar te kijken

Succes
Pagina: 1