Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Bedenk wel dat een andere antenne voor de ontvanger niet ineens alles oplost.
Je kunt het beste ook een 'joekel van een antenne' op de zender zetten.
Je kunt het beste ook een 'joekel van een antenne' op de zender zetten.
Dit heeft alleen nut wanneer je de antenne(s) op de router ook vervangt door betere exemplaren.
Om een beter signaal te krijgen (WIFI is over het algemeen 2 weg communicatie) zul je inderdaad aanpassingen moeten maken aan beide kanten.
Hoe ver is de afstand en wat staat er tussen beide antennes? Is er bv hoogteverschil tussen beide kanten?
Sweex staat overigens niet echt bekend als leverancier van goede netwerkapparatuur. Sweex bedient de onderkant van de markt (budget) en ik denk niet dat je daar veel meer van mag verwachten dan van de Linksys spullen.
Hoe ver is de afstand en wat staat er tussen beide antennes? Is er bv hoogteverschil tussen beide kanten?
Sweex staat overigens niet echt bekend als leverancier van goede netwerkapparatuur. Sweex bedient de onderkant van de markt (budget) en ik denk niet dat je daar veel meer van mag verwachten dan van de Linksys spullen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik weet dat het in principe op beide moet, maar de router is niet van mij maar van de huisbaas aan de overkant. Ik kan daar geen aanpassingen aan doen, en zou dus graag zoveel mogelijk aan mijn kant de ontvangst verbeteren, aangezien het signaal er wel is.
De afstand is ongeveer 20~30 meter denk ik, hoogteverschil weet ik zo niet. Met de laptop meten we in ieder geval 30~40% signaalsterkte en werkt het wel, maar op de PC met PCI-kaart zien we het nieteens. (wel een aantal andere netwerken die dichter bij zitten)
Dat Sweex over het algemeen geen fantastisch merk is weet ik, maar de Linksys kaart komt alweer uit 2005 en de Sweex 300mbps lijkt me in ieder geval wat innovatiever (die heeft ook twee antennes overigens).
De afstand is ongeveer 20~30 meter denk ik, hoogteverschil weet ik zo niet. Met de laptop meten we in ieder geval 30~40% signaalsterkte en werkt het wel, maar op de PC met PCI-kaart zien we het nieteens. (wel een aantal andere netwerken die dichter bij zitten)
Dat Sweex over het algemeen geen fantastisch merk is weet ik, maar de Linksys kaart komt alweer uit 2005 en de Sweex 300mbps lijkt me in ieder geval wat innovatiever (die heeft ook twee antennes overigens).
[ Voor 22% gewijzigd door Boxman op 11-06-2009 23:12 ]
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
sweex en netwerken 
Vorige week ook nog ramp-ervaring mee gehad. Eenzelfde linksys apparaatje kreeg twee keer de signaalsterkte...
Een linksys/anders kwaliteitsmerk met grote antennes zal al een heel ander verhaal worden denk ik.
Vorige week ook nog ramp-ervaring mee gehad. Eenzelfde linksys apparaatje kreeg twee keer de signaalsterkte...
Een linksys/anders kwaliteitsmerk met grote antennes zal al een heel ander verhaal worden denk ik.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
een betere antenne kan wel degelijk helpen 
ik heb een tijdje een wlan bridge gehad met 2 Linksys APs 1tje met de standaard antennetjes en 1tje voorzien van 7dBI antennes.. zonder de 7dBi antennes op 1 AP zagen ze elkaar met 10% strengt
met de 7dbi stokkies werdt schoot t naar 20%
wat net voldoende was om een stabiele 4~5mbit link te bouwen
ik heb een tijdje een wlan bridge gehad met 2 Linksys APs 1tje met de standaard antennetjes en 1tje voorzien van 7dBI antennes.. zonder de 7dBi antennes op 1 AP zagen ze elkaar met 10% strengt
404 Signature not found
Ik heb nu de Sweex gehaald + 7dBi antenne, maar dat ding heeft 2 antennes dus heb nu 1 lange en 1 kleine. Hij ziet het netwerk, connect ook, maar haalt vervolgens geen pakketjes binnen (enkel als een bezetene zenden). Beetje jammer wel..
Wat is het beste PCI-wifi kaartje wat ik op dit moment kan halen? Het beste kwa range.
Wat is het beste PCI-wifi kaartje wat ik op dit moment kan halen? Het beste kwa range.
Verwijderd
wat ook kan, is en WiFi repeater neerzetten. Een Linksys WAP54G kan ook als repeater dienst doen. Stel deze correct in, en zet hem desnoods in een waterdicht kastje buiten. Hij heeft dan alleen maar voeding nodig.
Ik weet alleen niet of de Linksys ook andere merken kan "repeaten" dan alleen Linksys.
Ik weet alleen niet of de Linksys ook andere merken kan "repeaten" dan alleen Linksys.
Pagina: 1