Smartcard gevraagd terwijl niet nodig

Pagina: 1
Acties:

• Cyroq
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-02 09:59
Hallo,

Ik ben zojuist verhuist en deel de internetverbinding met mijn huisbaas (aan de overkant van de straat). Op zich is het signaal sterk genoeg maar ik kom er niet in met mijn pc (wel op laptop, waar ik nu dus op zit). Als ik verbinding wil maken krijg ik de melding dat de Smartcard lezer geplaatst moet worden, maar dat is onzin want die is er niet eens. Ik krijg dus geen toegang/verbinding tot internet. Het is een wpa verbinding en kan zonder problemen inloggen met mijn laptop en bijbehorende key. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Overigens heeft het internet enkele dagen gewerkt zonder die melding te geven, maar ineens is dit er weer. Het zou dus wel mogelijk moeten zijn...
Alvast bedankt!

Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Soort van inbelverbinding die is aangemaakt? Daar kun je aangeven dat er een connectie kan/moet worden gemaakt met een smartcard.

• Cyroq
Hmm zou kunnen, weet je ook hoe ik daar vanaf kan raken dan?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:48
Zet de smartcard service eens uit en probeer het dan nog eens.

• Cyroq
Ok ik heb nu gevonden dat bij de eigenschappen van het netwerk (en dan tabblad verificatie) er inderdaad een smartcard request aan stond. Los daarvan stond mijn verbindingstype op Open-WEP. Dit hoort niet, het is namelijk een WPA verbinding. Ik heb inmiddels heel even internet gehad met WPA-PSK en AES gegevensversleuteling (vraag me niet wat het is, maar het werkte). Nu komt het volgende:
De verbinding wordt vanzelf teruggezet naar Open-WEP. Ik snap niet waarom, maar spontaan verandert hij hierin terug. Het rare is dus dat dat niet consequent is, aangezien ik wel enkele minuten verbinding had...