[WII] grand slam tennis motion plus, eerste ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Er circuleren nogal wat tegenstrijdige reviews over GST+MP op internet. Sommigen beweren dat een soort summum aan realisme is bereikt qua bediening, anderen beweren dat de leercurve veel te steil is of dat er gewoon fouten in de bediening zitten waardoor het spel onbespeelbaar moeilijk wordt.
Ik heb het spel nog slechts een dag en kan voorlopig erg goed begrijpen waarom mensen het tweede beweren.
Ten eerste, in vergelijking met WST (wii sport tennis), zit er een lag tussen jouw beweging en wat jouw poppetje doet van ongeveer een seconde. Hierdoor voelt het spel veel minder direkt aan dan WST en is de charme van dat spel al weer half naar de haaien. Het lijkt wel 2 jaar achteruit in ontwikkeling in plaats van vooruit.
Je kunt het spel op 4 manieren bedienen
controller +/- wii motion plus +/- nunchuck

Zonder motion plus richt je net als in WST door timing. Deze mode is het makkelijkst (als je WST gewend ben). Ik kon gemakkelijk de finale van de eerste grand slam halen, totdat ik een netspeler tegenkwam in de finale. Het passeren van een netspeler blijkt ineens (voorlopig voor mij) onmogelik te zijn. Je kan een lob slaan maar die wordt genadeloos 100% teruggesmasht, de tegenstander haalt alle ballen. Je kunt m vrijwel alleen verschalken als hij toevallig naar het net aan het rennen is.

Door de motion plus moet je echte tennisslagen maken om richting aan de bal te geven. Dit werkt op zich veelbelovend maar helaas raakt demotion plus nogal eens uit het gareel hetgeen bij matchpoin tegen niet fijn is. Je poppetje maakt bovendien premature sla bewegingen terwijl jij niets doet, waardoor hij zozeer uit balans is waardoor je vervolgens kansloos ben. Of je poppetje staat een beetje heen en weer te flippen twijfelend of hij back of forehand zal doen. Tegen de tijd dat de bal je is gepasseerd weet je het. Of je poppetje gaat tot het boizarre aan toe om de backhad heenlopen terwijl toch echt dacht dat je een backhandshot zou moeten spelen.

De laatste bezwaren zijn te vermijden door de nunchuck aan te sluiten. Hierdoor bepaal je zelf waar je staat en dus ook hoe je slaat. Helaas is hierdoor het direkte en intuitieve helemaal verdwenen en dat is, om even nog bij aan te wennen, erg moeilijk.

De lol is er dus al een beetje af voor mij. De sfeer en nabootsing van entourage en personage zij subliem overigens. Maar wat mij betreft zou het ideale tennisspel een voortborduren op WST zijn qua bediening, waarbij, wat ze ook verzinnen, het direkte en intuitieve van WST compromisloos zouden moeten worden nagstreefd.

Maar ik ben benieuwd wat de gebruikerservaringen van anderen zullen zijn. Of positieve reviews betrouwbaar zijn moet je altijd maar weer afwachten.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de Motion Plus binnengekregen en als eerste Grand Slam Tennis geprobeerd. Ik had een beetje verwacht dat de lag tussen de slagen minder zou zijn met de Motion Plus maar helaas.
Ik loop tegen precies dezelfde problemen als wat jij beschrijft en ik baal er gewoon van dat het allemaal niet realtime is (dus dat je een lag van zo'n halve tot een seconde hebt).

Vooralsnog heeft Virtua Tennis (die ik daarna met WMP probeerde) nog meer voorkeur omdat deze beter op de slagen reageert en de lag nog iets minder lijkt dan bij Grand Slam. Bij Virtua Tennis voelt het met de toevoeging van de WMP veel realistischer aan maar het blijft jammer dat ook daar een lag aanwezig is.

Jammer dat men het realtime mechanisme van WII Sports niet volgt. Ik weet nog dat ik bij Top Spin 3 behoorlijk teleurgesteld was omdat daar die lag juist alles verprutste.

Nu Tiger Woods PGA Tour 10 nog uitproberen want die schijnt er erg goed mee te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een lag van een seconde :?

Ik heb nog geen wii motion+ gebruikt, maar de 'gewone' besturing heeft dit ieg zeker niet.
Wat ik met de normale besturing wel ervaar is dat de verschillende effecten wat moeilijk zijn te controleren. Ik sla 75% van de keren slice als ik vlak of met spin wil slaan.

Daarnaast is de besturing met de nunchuck best goed te noemen. Als je niet goed voor de bal staat kan je deze ook niet goed slaan. Ook kan je nu makkelijker om een bepaalde slag heenlopen. Veel realistischer.

Tot dus ver (gister uurtje gespeeld) ben ik wel tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kurios op 13-06-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het wat ongelukkig neergeplempt maar de lag is precies hetzelfde als zonder de WII Motion Plus. Inderdaad geen seconde van enkele milliseconden tot ca een halve seconde. Maar toch is dat meer dan ik in Virtua Tennis zag waarbij er ook wat lag is maar nog net wat minder (zo'n 200 a 300ms schat ik).

In VT zie ik ook meer controle en meer verschil als je met de WMP speelt terwijl ik nauwelijks verschil zag (en zelfs vaak verkeerde bewegingen) met Motion Plus in Grand Slam.

Ik ben wel benieuwd naar Sports Resort en Tiger Woods omdat deze een perfecte besturing met WMP schijnen te hebben (afgaande op de previews en testverslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Die seconde van mij was een schatting, ik zal het eens nameten. Alhoewel de ouderwetse besturing op timing gebaseerd is, en dat dus met een lag vrij vervelend werkt wen je daar overigens wel aan. Maar ja, dat je ergens aan went betekent nog niet dat je er blij mee moet zijn.
Wat ook wel vervelend is, is dat de motion plus besturing zo lastig is en je toch graag je best wil doen er alles uit te halen moet je de ouderwetse besturing denk ik beter helemaal dumpen anders ontwen je dat timing=richten nooit. Alleen altijd verliezen doet dan wat af aan het spelplezier. Kon overigens inmiddels wel wat games winnen met MP door zelf na een service naar het net te rennen en de boel af te maken..

Voor mijn gevoel is de MP zeer beroerd geimplementeerd in dit spel, maar als het bij anderen wel lekker loopt dan moet ik mss gewoon wat meer mijn best doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotharan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 15:27
Ben het helemaal met HansIH eens.
Heb Grand Slam Tennis ook eerst gespeeld zonder WMP en daarna met.
Het opslaan gaat niet altijd vloeiend. Het racket staat vaak aan de verkeerde kant, waardoor het karakter met een zijwaartse beweging alsnog slaat in een richting die je eigenlijk niet wil. De timing die ik onder de knie had, lijkt met WMP geen nut meer te hebben en zo kan ik nog een aantal dingen noemen die het spelplezier verpesten.
Hoop dat WMP beter is verwerkt in andere games, anders valt het me zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Inmiddels wel wat partijtjes met WMP kunnen winnen. Je moet doelbewust je controller een kwartslag gedraaid vasthouden, met je duim niet op de a-knop maar aan de zijkant. En tussen slagen in moet je je controller in het midden voor je houden.
Het idioot om for en backhand heenlopen, de premature slagen of het stomweg niet slaan als jij dat wel doet verdwijnen dan echter niet. Tegen betere tegenstanders ga ik op easy gewoon nog onderuit. Ik gok dat ik een kwart van de punten die ik verlies verlies door mijn eigen fout en driekewart doordat de besturing er een potje van maakt.
Wat ik echt totaal niet snap is dat zonder WMP de automatische positionering voor fore en backhand perfect is maar met WMP ellende. Mocht het excuus al zijn dat ik met kleine bewegingen zelf de boel verstoor dan zou ik toch verwachten dat een WMP het verschil kan maken tussen kleine bewegingen en echte swingbewegingen.

De nunchuck gebruiken vertik ik gewoon. Ik hou van sportsimulaties maar ik haat joystickbehendigheids computerspelletjes.
Voorlopig blijft mijn meest verslavende tennisspelletje wii sports tennis zonder de netspeler te gebruiken (met de netspeler wordt dat flipperkast ipv tennis en goed te winnen maar geen bal aan)
Maar ik begrijp van RobRo dat virtua tennis ook nog iets is om eens uit te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:29
Ik heb gisteren ook Grand Slam tennis gekoch met WMP.Eerste ervaring zijn net zoals hierboven gemixed. Bepaalde dingen vind ik erg goed uitgewerkt. Animaties zijn goed. De verschillende slagen zijn mooi uitgewerkt.De slagen en de animatie na de slagen dat voelt bij mij gewoon goed.

De problemen met de besturing heb ik helaas ook. In mijn ervaring helpt het ook om heel consequent terug te gaan naar het midden.Maar nog steeds heb ik eens per game wel eens een punt waarop de besturing de mist ingaat en je compleet kansloos bent. Erg jammer.

Tegen netspelers moet je wat harder slaan en als je de lob speelt moet je de A knop langer indrukken dan speel je je lob dieper.

Als met al een niet geheel tevreden maar met een beetje oefening lukt het misschien beter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Leuk spel, maar besturing is idd niet helemaal top. Ik heb zelf tennis op redelijk niveau gespeeld en als je de goede tennis beweging maakt gaat de bal in het spel echt niet naar de plaats waar hij in het echt zou gaan. Ook is er totaal geen 1:1 tracking. Hopelijk wordt dit in de toekomst nog beter, (grand slam tennis 2?)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben het spel nu ook aan het spelen maar heb nog maar anderhalve ster elke keer als als ik een keer moet spelen om mijn abilities te verbeteren dan verlies ik. ik verlies trouwens heel vaak terwijl ik toch echt wel goed speel alleen als het er op aan komt verlies ik steeds alles. is er een manier om eerst alle abilties uit te spelen zodat je heel sterk word of moet je steeds alles in de zelfde volgorde spelen?
wie kan me helpen.?
mag me ook mailen
pslender@online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Alhoewel de glitches nog niet verdwenen zijn kan ik nu zowaar normal difficulty als federer 6-4 van nadal winnen met motion plus. De glitches voorkom je zoveel mogenlijk door niet alleen tussen punten in het racket recht voor je te houden maar het na een punt bewust zo snel mogenlijk naar die positie te brengen. Overigens speel ik bewust tegen nadal omdat dat een baselinespeler is. Tegen spelers die naar het net komen gaat het mis. Ik zie ook helemaal de lol er niet van in om op een knopje te moeten drukken om een lob te spelen.. Laten ze dat volgende keer maar lekker in de motion plus bij integreren, motion plus-plus desnoods.
De enorme lag tussen mij en mijn pc-poppetje blijf ik overigens vervelend vinden. Maar mss is het zonder zo'n lag wel niet mogenlijk het spel te programmeren voor online play of zo.

Pagina: 1