Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46
Ik heb onlangs een Gigabyte GA-9ITDW gekregen met twee Xeon-processoren erop en probeer hier nu een simpele workstation van te maken. Ik heb hiervoor ook een Cooler Master Real Power M520, welke zowel een 4-pins als een 8-pins connector heeft voor het moederbord. Het moederbord heeft ook beide connectoren, plus de 24-pins ATX-aansluiting, uiteraard.

Nu is mijn vraag: moet ik zowel de 8-pins als de 4-pins connector aansluiten, of volstaat alleen de 8-pins? De handleiding is hier niet duidelijk in. En als het nodig is om ook de 4-pins connector aan te sluiten, kan ik de 8-pins en 4-pins stekker van de voeding dan tegelijkertijd gebruiken, of moet ik die met een verloopje van een molex-lijn afhalen? |:(

Handleiding moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://erik.users.evpwebdesign.nl/manual-p20.gif
Afbeeldingslocatie: http://erik.users.evpwebdesign.nl/manual-p21.gif

Ik heb het antwoord niet kunnen vinden op GoT of ergens anders via Google, maar zo lastig kan dit nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Als ik het goed lees kun je met een 4 pin af als je 1 cpu gebruikt, als je er 2 gebruikt dan moet je de 8 pin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
Met alleen de 24- en 8-pins-connectoren aangesloten, lijkt de computer stabiel te draaien. Echter, als ik met bijv. CPU-Z de info betreffende de processoren (Xeon Irwindale, 3.40GHz) bekijken, blijkt dat deze op 1.200V draaien, onder het normale voltage:
Wikipedia: List of Intel Xeon microprocessors

Waarschijnlijk een direct gevolg hieruit: de cpu's draaien op 2.80GHz. Nou kunnen Irwindales zichzelf wel terugklokken, maar onder full load draaien ze nog op dezelfde snelheid.

Iemand een idee, wellicht kijken of een BIOS-update helpt?

[ Voor 3% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 13-06-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
-The_Mask- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:07:
Op de link die jij geeft staat zelf dat EIST wordt ondersteund. :z
EIST wordt onsteund, zover was ik inderdaad ook. Echter, onder full load draaien de CPU's nog steeds op 2.80 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

bios instellingen niet goed?
en zowel de 4 als de 8 pins kabel aansluiten kan geen kwaad, dus waarom zou je dat niet eerst gewoon doen.. eventueel t bios resetten, kijken of de processoren dan wel op hun volledige snelheid draaien willen..
Pagina: 1