Meerdere pcs tot 1 samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
Hoi!
Ik heb hier een hoop oude computers staan. Nu wil ik met al die computers 1 computer maken, door ze op één of andere manier aan elkaar te koppelen.
Ik heb al gehoord van universiteiten die door een programmaatje op iemands computer de rekenkracht er van kunnen gebruiken op hun server.
Kan dit in een gewoon thuisnetwerk ook?

Ik heb al wat op google gezocht, maar niet gevonden! Ik kreeg enkel het omgekeerde, maak van 1 pc verschillende virtuele (met VMWare).

Kan iemand mij verder helpen?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 14:41
Je bedoelt clusteren als ik je goed snap
http://www.google.nl/sear...&q=how+to+build+a+cluster

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Een cluster is idd wat je zoekt.

Maar wil je er ook nog iets mee bereiken? Of puur om eens wat te kloten?

• fl1p
een snel servertje make, met veel schijfruimte en grote rekenkracht.

Nu draait er een eenvoudige P3 als server, maar het zou dus leuk zijn om van meer pcs 1 goede, snelle te maken.

Clustering is inderdaad het woord dat ik blijkbaar had moeten gebruiken om te zoeken!

En blijkbaar lukt het ook met Windows server.

Verwijderd

Zoek eens op "howto cluster" op google.
Hiermee krijg je genoeg info erover.
Beste manier zou zijn in linux (hoewel windows het ook zou kunnen).
Basis principe van een cluster is 1 master die diverse slaves beheerd als 1 zijnde.....

• GENETX
Waarvoor wil je die rekenkracht dan gebruiken? Sowieso merk ik dat je gewoon een paar oude barrels hebt. Enig idee hoeveel energie het je gaat kosten, hoeveel gedonder en dat het je amper iets oplevert.

Een cluster is pas leuk als je zware dingen moet renderen ofzo. Niet als thuisservertje. Die hoeft niet snel te zijn, die moet je bestanden kunnen vasthouden, misschien je internet filteren en nog een mail/ftp/web-servertje draaien.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 17:16
maar stel je voor dat ik voor mijn kerkythea een cluster zou willen bouwen van een stelletje niet bij elkaar passende pc's ?(intel core 2 duo, 6750, amd athlon 2600+, intel iets 1,8 ghz(laptop)) kan dat ?

• GENETX
geen idee, dan moet je je er in verdiepen. Het kan best dat ie alles netjes verdeeld. Ik meende iig dat het wel kon.

• fl1p
Ik zoek het in elk geval dieper uit! Ik probeer het hier "gewoon ff.."
Gaat wel wat tijd kosten, maar ik zal het resultaat laten weten.
Pagina: 1