• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Beste medetweakers,

ik heb hier een beetje een vreemd probleem staan. Ik heb zelf van alles geprobeerd. Ten eerste het probleem:
de pc heeft nu al een tijdje rare problemen met opstarten. Pre-Post duurt soms echt heel lang, soms wel tot zo'n 5min. Een tikje aan de achterkant / voeding heeft soms een positief effect (dont ask why or how maar het werkt :P)

Als de computer post is het prima te doen. Alles werkt naar behoren geen rare vastlopers maar sinds kort wordt het pre-post steeds heviger/irritanter.

Specs:
ASUS P5ND2-SLI
Intel Pentium 4 531 - 3 Ghz
2048MB DDRII - Corsair 675Mhz 4/4/4/12
ASUS ATI X850
400W Coolermaster
Hauppage PVR-500i
Maxtor 500GB & 250GB S-ATA
DVD-ROM

Geprobeerd:
- Andere voeding
- Ander geheugen
- Andere grafische kaart
- BIOS update
- 'kaal' opgestart (CPU/Mobo/RAM)

Reperatie geschiedenis:
- CPU koeler vervangen ivm> warmte (2009)
- Andere TV-Kaart (2007)

het lijkt wel dat het sinds de cpu koeling vervangen is dat het probleem heviger en heviger is geworden. Is het mogelijk dat de cpu 'defect' is? Dat de pc daarom zoveel moeite heeft met doorstarten?

Andere suggesties zijn welkom :)

Het is redelijk irritant, de pc is niet van mijzelf. Ik heb al overlegd dat er misschien een nieuw mobo+cpu+ram kan/gaat komen. Maarja ik moet natuurlijk wel weten of dit het probleem gaat oplossen.

Mvg,

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
je bent in een stadium dat er software nog geen rol speelt en je hebt alle overige componenten reeds vervangen. Wat je probleem precies is durf ik niet te zeggen maar ik zou denken aan mobo of cpu inderdaad. Als je er ook nog een nieuw mobo + cpu inzet heb je in feite een nieuw systeem gebouwd en dat het dan wel heel raar zou zijn als het niet zou werken.

of het moet in een kabel zitten die niet helemaal lekker is natuurlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Rupie op 11-06-2009 17:54 ]

Desktop | Server | Laptop