Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Business 32bit]Geen commando's runnen vanaf search?

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
Ik had op mijn vorige Windows Vista installatie (Home Premium) de mogelijkheid om commando's te starten vanaf de search box, als ik bv "iexplore" intypte, dan startte netjes IE op.

Volgens deze site: http://www.computerperfor...sta/vista_run_command.htm is dat ook normaal en moet dat kunnen, maar zelfs met het commando "cmd" in te tikken geraak ik er niet.

Er is dus iets mis en ik kan commando's niet meer runnen vanaf die search box. uiteraard kan ik ze wel nog runnen vanaf het "run-venster/uitvoeren-venster", maar ik vond het wel handig da tik met een druk op het windowstoetsje alles kon intikken.

Ik heb er dus al even op gegoogled, en ik heb gekeken bij mijn opties voor indexering, omdat het vlgns mij een soort indexeringsfunctie is.

Program files is niet geïndexeerd, maar is het normaal niet zo dat die commando's die hij kent ergens van een lijst komen in het register ?

Wat kan ik doen om dit probleem evt te verhelpen?

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 22:29
Misschien domme vraag, maar heb je het vinkje "run command" wel aangevinkt staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerperformance.co.uk/images/Vista/vista_run_medium.jpg

Sorry, dat heeft er niks mee te maken als ik het zelf ook even goed lees.

[ Voor 54% gewijzigd door Martijn085 op 12-06-2009 15:14 ]

• HyperBart
Klopt, dat is gewoon voor het "uitvoeren" knopje in het startmenu te krijgen

Niemand een idee? Toch Program files/windows maar laten indexeren ?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Lijkt me wel dat dit het probleem is. Als ik iets invoer in het search venster begint ie hier ook gewoon in die index te zoeken. Probeert ie bij jou niet eens te zoeken, of vindt ie het programma wat je zoekt wel (bvb cmd) maar gebeurt er niets als je op enter drukt?

• HyperBart
bij bv iexplore krijg ik "geen zoekresults"