[PHP] spelling

Pagina: 1
Acties:

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 22:54
Is er iemand die al aan de gang is geweest met het spelling-controle-dingetje uit PHP?

Ik kan er nl. nergens iets over vinden. Op php.net staat wel wat, maar daar kom ik ook niet veel verder mee.

Het lijkt me wel leuk als ik een soort spellingscontrole in m'n forum kan inbouwen, is wel makkelijk om al die irritante typo's uit de berichten te halen.

thanx

Verwijderd

dan zal er voor elke taal een gigantisch database moeten zijn vol met woorden of heb ik dat mis?

• Rense Klinkenberg
Dat weet ik dus ook niet, ik heb geen idee hoe het zit.

Verwijderd

Je kunt ook een MsWord ActiveX component in je webpagina implementeren, zodat word de spellingscontrole verzorgt.

• Rense Klinkenberg
ActiveX doe ik niet aan. Ik denk wel aan me bezoekers :7

't komt nl. op een pagina waar Linux aanhangers niet verboden zijn.

• Rense Klinkenberg
www.php.net/manual/nl/ref.pspell.php geeft wel wat informatie, maar heeft iemand enig idee hoe ik het allemaal installeer onder Win2k?

Verwijderd

freak007: php.net geeft wel wat informatie, maar heeft iemand enig idee hoe ik het allemaal installeer onder Win2k?

Behalve dit? ;)
You need the aspell and pspell libraries, available from http://aspell.sourceforge.net/ and http://pspell.sourceforge.net/ respectively, and add the --with-pspell[=dir] option when compiling php.
Voor aspell is er een Win32 binary.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 00:05

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op woensdag 28 maart 2001 03:51 schreef freak007 het volgende:
www.php.net/manual/nl/ref.pspell.php geeft wel wat informatie, maar heeft iemand enig idee hoe ik het allemaal installeer onder Win2k?
Die libraries installeren en daarna PHP opnieuw compilen, lijkt me toch niet zo moeilijk :?.
ik neem aan dat er een C/C++ compiler en iets als automake bij win2k zit?, heb me nooit echt in 2k verdiept maar aangezien 't de 'serieuze' variant van windows is kan ik met niet voorstellen dat zoiets er niet inzit, zal wel in de handleiding staan die je bij 2k kreeg hoe het precies allemaal werkt

ow, en niet vergeten die optie --with-pspell mee te geven, anders heb je strak een nieuwe php en doet ie 't nog niet *D

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1