Form Submitten, layer over scherm, daarna doorsubmitten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een formulier waarin ik informatie wil submitten, dit zou kunnen gaan om login gegevens bijvoorbeeld.

Ik wil eigenlijk een layer over de pagina plaatsen als het formulier gesubmit wordt, hier een vraag stellen en het antwoord hiervan meenemen in de submit.

Nu is het wel mogelijk dit met javascript te doen met een "return true" maar javascript is niet alles denk ik, dus vandaar dat ik een layer wil plaatsen over de pagina.

Voor het tijdelijk opslaan van de gegevens kan ik hidden fields gebruiken, dit is echter niet handig als ik wachtwoorden wil verzenden. een MD5 van het wachtwoord opslaan in een hidden field is helaas ook geen optie vind ik zelf.

Wat zouden alternatieven kunnen zijn om een vraag mee te nemen in een submit nadat je de submit hebt gedaan en de vraag wil stellen in een overlay van een layer of een popup of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Waarom zou je eerst submitten? Je kunt toch gewoon de layer openen, extra vraag stellen en dan het originele formulier submitten? Scheelt je een hele berg problemen.

Layertje openen kun je met bijvoorbeeld shadowbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:27:
Waarom zou je eerst submitten? Je kunt toch gewoon de layer openen, extra vraag stellen en dan het originele formulier submitten? Scheelt je een hele berg problemen.

Layertje openen kun je met bijvoorbeeld shadowbox.
Dat is zeker een betere oplossing !

Dan moet ik eens uit gaan zoeken hoe ik alles ga storen, ik denk dat je aan hidden fields vast zit ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:35:
[...]

Dat is zeker een betere oplossing !

Dan moet ik eens uit gaan zoeken hoe ik alles ga storen, ik denk dat je aan hidden fields vast zit ?
Wat moet je storen? De info in de popup? Die kun je inderdaad even kopieren naar hidden fields van het originele formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:21:
[...]

Wat moet je storen? De info in de popup? Die kun je inderdaad even kopieren naar hidden fields van het originele formulier.
Ik dacht eigenlijk andersom, dat ik de waarden van het originele formulier.

Wat is jouw gedachte om de waarden mee te nemen uit de popup ?

Een onSubmit of iets dergelijks gebruiken en dan de popup tonen welke ook in het formulier staat maar dan hidden by default. En als er op submit gedrukt wordt in de popup het daadwerkelijke formulier submitten ?

Tis maar een gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mwah, je vertelde het als de layer (geen echte popup dus!) extra info was op het formulier. Dan ga ik ervanuit dat het originele formulier groter is en de layer dus slechts wat additionele info vraagt.

Dan zou ik niet het grote formulier gaan kopieren naar het kleine formuliertje, maar andersom ;)

Is ook nergens voor nodig, bij het 'submitten' van het formulier in de layer kopieer je de info naar het originele formulier, sluit je de layer en submit je het originele formulier. Zo kun je het originele formulier ook werkbaar maken zonder dat je javascript nodig hebt, door deze gewoon te laten submitten en de popup over te slaan.

Als de extra info daar te belangrijk voor is zou ik het overigens uberhaupt niet in een popup doen, maar gewoon toevoegen aan het originele formulier.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 11-06-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
TS, houd je er wel rekening mee dat het e.e.a. ook moet werken zonder javascript? Tenzij het intranet is, waar je wel eisen kunt stellen aan de clients.

[ Voor 32% gewijzigd door Fuzzillogic op 11-06-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fuzzillogic schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:00:
TS, houd je er wel rekening mee dat het e.e.a. ook moet werken zonder javascript? Tenzij het intranet is, waar je wel eisen kunt stellen aan de clients.
Dit is mijn mainissue... niet gemeld... maar ik denk er wel aan inderdaad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:09
Zonder javascript wordt dit wel een uitdaging volgens mij?
Waarom moet die extra vraag uberhaupt in een aparte laag... ?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Xcalibur schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:20:
Zonder javascript wordt dit wel een uitdaging volgens mij?
Waarom moet die extra vraag uberhaupt in een aparte laag... ?
Mwah, je kunt de vraag sowieso in het formulier zetten, maar met javascript onzichtbaar maken. Dan kun je ook gewoon die formuliervelden zetten vanuit de layer en voila, het werkt prima met en zonder javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel in elkaar gezet:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
function showHidden ()
{
    document.getElementById("hidden2").style.visibility = "visible";
    document.getElementById("hidden2").style.width = "100%";
    document.getElementById("hidden2").style.height = "100%";
    document.getElementById("hidden2").style.position = "absolute";
    document.getElementById("hidden2").style.top = "0px";
    document.getElementById("hidden2").style.left = "0px";
    document.getElementById("hidden2").style.backgroundColor = "#FFFFFF"
}
</script>
</head>

<body>
<form action="post.php">
    <p>Veld a: <input type="text" name="a" /></p>
    <p>Veld b: <input type="text" name="b" /></p>
    <p id="hidden1" style="visibility: hidden"><input type="button" value="Druk op mij voor de verborgen vraag!" onClick="showHidden()" /></p>
    <p id="hidden2">Verborgen vraag: <input type="text" name="c" /> <input type="submit" value="Verstuur formulier." /></p>
</form>
<script type="text/javascript">
    document.getElementById("hidden1").style.visibility = "visible";
    document.getElementById("hidden2").style.visibility = "hidden";
</script>
</body>
</html>

Zoals te lezen is wordt er gebruikt gemaakt van javascript voor het te voorschijn halen van een extra laag, ik zie niet hoe je dit zonder zou moeten doen. Indien javascript echter uitstaat doet hij de vraag keurig laten zien bij het invullen van het formulier.

Je zou misschien een extra pagina kunnen maken als je echt geen javascript wilt?
Pagina: 1